Strona 1 z 2
[D2 98 2.5TDI
] Tryb awaryjny, bez konkretnej przyczyny
: 24 lut 2012, 02:20
autor: Demosxxxful
Witam serdecznie. Mam problem z trybem serwisowym skrzyni a więc po odpaleniu auta samochód normalnie pracuje. Po przejechaniu powiedzmy 100m włącza się tryb serwisowy i silnik strasznie się zmula i wolne jedzie brak sił podjechania nawet pod górkę. Czasem wchodzi dobrze na obroty a czasem nie nie ma znaczenia od temp. silnika i skrzyni. Raz po zgaszeniu auta błąd znika do ponownego ruszenia pojazdem bądź zostaje. Na wstecznym auto chodzi dobrze. Czego może być to wina? Zastanawia mnie najbardziej przepływomierz? Proszę o poradę.
: 24 lut 2012, 08:35
autor: Grzechu
Podłącz się do kompa i obstawiam czujnik odpowiedzialny za położenie lewarka zmiany biegów.
: 24 lut 2012, 09:17
autor: sylwekr
Raczej problem po stronie skrzyni. Ale podstawą w diagnozie jest odczytanie błędów. Jeśli skrzynia przełącza się w tryb awaryjny w sterowniku jest zapisywany błąd który to spowodował.
: 24 lut 2012, 09:29
autor: mdamian
Demosxxxful, Stawiam na czujnik ABS ;-) Najprawdopodobniej padł , podłącz Vaga i będzie wiadomo ;-) Skrzynia wcześniej miała jakieś dziwne objawy :?:
: 24 lut 2012, 09:59
autor: Demosxxxful
Skrzynia nie miła nigdy żadnych objawów wcześniej tak miałem lecz okazało się że była to wina przepływki wyczyściłem ją i wszystko było ok. znaczy pamiętam że zapalało się tak po odpięciu jej. błąd pokazywało nie pamiętam dokładnie jaki ale coś takiego : błąd skrzyni vp... dalej nie pamietam. dzis elektryk bedzie u mnie drugi raz. błą dało się wykasować lecz po przejechaniu kwałka wyłączał sie a potem włączał przy właćzaniu auta tez raz jest raz nie ma... zastanawia mnie przepływomierz bardziej.wycieków żadnych nie było urwał się jeden kabel z jakiegoś czujnika z lewej strony pompy wtryskowej (strona pasażera) z lewej strony kolektora ssącego. został profesjonalnie przylutowany i zrobiony.
: 24 lut 2012, 10:13
autor: mdamian
Demosxxxful pisze: urwał się jeden kabel z jakiegoś czujnika z lewej strony pompy wtryskowej (strona pasażera) z lewej strony kolektora ssącego. został profesjonalnie przylutowany i zrobiony.
wiesz , takich rzeczy raczej nie powinno się lutować , ja mam "Profesjonalnie" przylutowane kostkę od klocków ( poprzedni właściciel miał tam klocki od BMW wstawione , tylko kostką od zużycia klocków się różniły ) teraz co jakiś czas wyskakują mi klocki , chociaż mam nowe ;-)
Ja bym wymienił ten czujnik na twoim miejscu ;-)
Ale pierw podepnij Vaga dla pewności , jak nie masz kogo to może jutro podjadę do ciebie i z czytamy błędy
: 24 lut 2012, 10:41
autor: Demosxxxful
No dzięki wielkie właśnie zastanawia mnie ten czujnik a przede wszystkim przepływka która pojadę dzis bankowo kupić bo zdaje mi się że to będzie jej wina. Dzwoniłem do elektryka po błędy które wczoraj wyskoczyły. Pokazywał błąd skrzyni - załączony tryb awaryjny. tyle pamiętał z wczoraj nie spisywał logów. Skoro błąd szło usunąć za każdym razem a po odpięciu przepływki teraz obroty chodzą w miare równo a po podłączeniu obroty wariują zdaję mi się że to będzie wina tego. Ale jeszcze się zobaczy z góry dzięki! Jak coś podeśle ci numer telefonu na pw. Pozdro
: 24 lut 2012, 14:00
autor: tomi26
Ja też obstawiam przepływkę,jak dobrze pamiętam to w sterowniku skrzyni wyrzuciło ci pewnie jakiś błąd z obciążeniem skrzyni czy jakoś tak.
: 24 lut 2012, 18:38
autor: artek
U mnie tak samo jak przepływka padła to i skrzynia w trybie serwisowym była i silnik chodził jak chciał i jakieś błędy sond były. Po wymianie przepływomierza wszystko gra.
: 24 lut 2012, 20:48
autor: Demosxxxful
Wsadziłem nowy przepływomierz i nic oznaczenia przepływki te same. silnik chodzi na niskich rowno jak daje gazu do 3tys. obrotów wkreca się dosyć dobrze a potem zaczyna się całkiem dusić... i nic i spadaja obroty i tak w koło. Czy ktoś wie jaka inna może być przyczyna? stało się tak raptem podczas jazdy... włączył się raptem tryb serwis.
: 24 lut 2012, 21:10
autor: mdamian
a adaptacje przepływomierza zrobiłeś :?: :?:
Przepływomierz o tych samych nr co twój stary :?: :?:
: 25 lut 2012, 11:05
autor: Demosxxxful
Przepływomierz na pewno o tych samych. na obudowie tej okrągłej napisane jest pb bf30 na mojej tak samo. Nie mam klucza do odkręcenia go z tego plastiku. Po włożeniu nowego chodzi niby troche lepiej ale i tak 3tys i koniec. Zapytam znajomego o zrobienie adaptacji. Myślałem jeszcze że może sonda lambda padła czy coś. tylko komputer błędu nie pokazuje a turbina chodzi.
: 25 lut 2012, 23:02
autor: szeryfisch
no ten model to lambdy nie ma:) Wiec chociaz to Ci odpada ...
: 26 lut 2012, 12:08
autor: Demosxxxful
Witam i prawdopodobnie znalazla sie usterka. Prawdopodobnie przestawił się rozrząd a dokładnie zapłon. Wyciągnołem wczoraj całą pompe wtryskową przepłókałem ją cala ropą w środku po włożeniu przestał się dusić wchodzi na obroty lecz na biegu jałowym obroty skaczą od 700-900Rpm. Mechanik stwierdził że rozrząd błędu na skrzyni nie ma do póki nie przejade około 100m na komputerze pokazuje złe dawki nie pamiętam już dokładnie po starcie biegu jałowym powinno być chyba 2.4 czy coś takiego a ma 16-17.
Pozdirawiam.
[ Dodano: 2012-02-26, 14:20 ]
Czy ma ktoś może schemat wymiany i ustawienia rozrządu w moim audi? Audi A8 d2 1998r. 2.5Tdi quattro Silnik AKN? Podobne do tego:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=108758
: 26 lut 2012, 20:31
autor: szeryfisch
a mam pytanie: czy gdy skrzynia wchodzi w tryb serwisowy, pojawia sie tez blad ABS albo ESP?
A wogole to jakie bledy sa w sterowniku silnika?