Strona 1 z 3
[D2 96 2.8PB/LPG
] Trzęsie autem w zakresie predkości
: 14 mar 2012, 14:32
autor: Marek_a8
Witam
Nie znalazłem na forum podobnego problemu wiec nurtuje mnie taka przypadłość:
Przyśpieszając sobie spokojnie w trybie D piąty bieg wrzuca już przy 60km/h i własnie od 60 do 80 km/h na piątym biegu trzęsie całym autem tak jakby całym układem napędowym, gdy minę przekroczę 80km/h trzęsienie ustaje i jest już spokojnie nawet do 160km/h (więcej nie sprawdzałem). Przeważnie jeżdżę po mieście i w trybie 4 (do czwartego biegu) bo denerwująca jest ta trzęsiawka. Czy to mogą być już przypalone tarczki ogólnie na mam żadnych szarpnięć pomiędzy biegami. Po dłuższej jeździe jak się wysiada z auta czuć swąd chyba przypalonego oleju tak jakby. Niestety nie mam tutaj żadnego fachowca od skrzyń który by mi pomógł na miejscu
.
: 14 mar 2012, 14:43
autor: 123mielony
A powiedz czy zostawia jakieś plamy oleju na asfalcie czy nie ma żadnych wycieków?
: 14 mar 2012, 15:53
autor: stan
Trzęsiawka jest denerwująca, szczególnie kiedy trzeba zregenerować albo kupić nowe sprzęgło hydrokin. Co do smrodu przepalonego oleju, sprawdź czy nie kapie ci na wydech (możliwy niski poziom - sprawdź jak najszybciej).
: 14 mar 2012, 16:49
autor: Marek_a8
plam żadnych nie ma ogladalem spod spodu i lekko sie poci przy przegubie ale plam nie zostawia
: 14 mar 2012, 17:54
autor: 123mielony
Skoro nie ma wycieków to zastanawiam sie skąd ten smród palonego oleju.
: 14 mar 2012, 21:06
autor: tomekzabrze
moze po porstu sprzeglo sie przepala albo tarczki jakies juz maja koniec i jaki smrod jest
: 21 mar 2012, 02:04
autor: Szopen
Wszystko wskazuje na sprzęgło hydrokinetyczne ale sprawdź jeszcze z przodu przeguby wewnętrzne. Jeśli któryś ma spory luz to on może powodować drgania budy.
: 21 mar 2012, 09:54
autor: tomi26
A może poszło się je**ć uszczelnienie/simering przy mechanizmie różnicowym i rozbryzguje olej ewentualnie jego resztki po kolektorze wydechowym :?:
: 21 mar 2012, 10:44
autor: Marek_a8
Dzwoniłem do pana Roberta Dolińskiego z Długołęki i co do sprawy trzęsienia autkiem to także podejrzewał sprzęgło lecz gdy wspomniałem do smrodzie to powiedział że "może" kończyć się skrzynia
Powiedział także że nie opłaca się wymieniać oleju szkoda moich 5 stówek. W najbliższym czasie umówię się z nim i zrzucą skrzynie pierw muszę się faktycznie przekonać czy to śmierdzi ze skrzyni czy tak jak mówicie
: 21 mar 2012, 21:18
autor: endrius233
Witam według mnie jest tak jak pisze kolega t"omi", bryzga z półosi po wydechu, miałem tak samo u siebie.
A8 D2 2.8 98
: 10 kwie 2012, 22:00
autor: A8Belgia
Witam.
Co do zapachu palonego oleju sprawdź uszczelki pod zaworami.miałem ten sam problem i dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i nic!delikatni kapało na rozgrzane elementy silnika,praktycznie niezauważalne.uszczelki wyglądały tragicznie.zapach znikł.:)krótkie pytanko.co oznacza kontrolka żółte km/h w kółeczki i cyfra 1 poza kółeczkiem w górnym rogu??
: 11 kwie 2012, 07:55
autor: jdz1
Kontrolka ta oznacza ustawione na komputerze pokładowym ograniczenie prędkości "umowne". Po przekroczenie tej prędkości wyświetla się ona na fisie sygnalizując że przekroczyłeś właśnię tę prędkość. Można ją ustawić na komputerze pokładowm lub anulować. Pobaw sie ustawieniami komputera pokładowego a bez problemu można to usunąć.
: 11 kwie 2012, 22:30
autor: A8Belgia
Dzieki Bardzo kolego.Mała rzecz, ale człowiek ciągle się uczy:)A kolega od trzesiawki niech sprawdzi świece i przewody zapłonowe.Może gdzieś iskierka ucieka.Mi też trzesło.
pozdrawiam
: 21 kwie 2012, 21:13
autor: Gulczyk87
witam kolega "A8Belgia" moze miec racje dlatego ze mam tez ten sam problem i zrobilem calkowity servis skrzyni wszystko wymienilem na nowe sprzeglo terczki reduktor itp. nawet obudowe skrzyni i dalej zostal ten sam problem pol oski pozmienialem wal wyważałem podpore walu robilem nawet tylni most wymienilem dlatego ze myslaem ze moze od niego ida te drgania i skonczylo sie na tym ze mechanik rozłożył rece i powiedzial ze jego mozliwosci sie skonczyly a drgania dalej zosyaly nie powiem bo sa mniejsze niz na pocztku ale dalej sa cala kasa poszla w bloto wiec moze zaczni od tego co kolega A8belgia pisze bo to moze cie mniej kosztowac pozdrawam
: 25 sie 2012, 10:59
autor: Tomek88
Panowie ja mam ten sam problem z ta trzesiawka budy... Najczesciej na 3 i 5 biegu w zakresie obrotow od 1.500 do 2.000 takie sie dzieja. Moze jakies sugestie od czego zaczac sprawdzac???
Dzieki z gory...