Strona 1 z 3

[D2 preFL ALL ] Przeróbka FWD na quattro

: 17 mar 2012, 00:19
autor: stomi
Witam, potrzebuje zdjęcie podłogi auta z tematu jakby ktoś mógł wrzucić bo chciałbym go oblukać. Interesuje mnie bardziej tylna część samochodu.

: 17 mar 2012, 00:50
autor: robertas
Domyslam sie ze chcesz przerobic oske na Q... nieprawdaz??? ;)

: 17 mar 2012, 00:54
autor: stomi
możliwe, ale żeby nie było zbędnej dyskusji potrzebuje najpierw fote, później wymienimy ewentualne spostrzeżenia ;-)

: 17 mar 2012, 10:42
autor: FOSS
To chyba jedyna fotka jaką posiadam... nie widać wszystkiego ale cokolwiek można się zorientować.
Brakuje tłumika końcowego który został wycięty.

Obrazek


Znalazłem jeszcze jedną fotkę.... nie jest jakaś ambitna ale pokazuje tylną część w pełnej krasie.
Brak wydechu ale widać gdzie powinien być.

Obrazek

: 17 mar 2012, 11:49
autor: stomi
Dzięki wielkie. Wbrew przeczytanym opiniom na forum jestem na 90% pewny że buda z ośki i quattro jest taka sama, oceńcie sami, poniżej a8 3.7 fwd. Foty z telefonu więc jakość średnia ale coś tam widać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kolejne pytanie pewnie bardziej nadaje się do technicznego... Czy do 3.7 fwd 230KM da się dopasować skrzynie od quattro?
edit: co ciekawe na sankach tylnych (chyba się to tak nazywa) są dziury na śruby jakby pod montaż dyferencjału.

: 17 mar 2012, 14:57
autor: jojo-jar
temat ten byl juz poruszany na forum. I z tego co pamietam to buda bez q jest inna. musisz poszukac ale napewno byl ten temat

: 17 mar 2012, 16:37
autor: stomi
Kolego czytałem te tematy ale nic konkretnego w nich nie ma. Tu masz konkrety, jak uważasz że jest inna to wskaż w którym miejscu. Ja uważam że jest taka sama.

: 17 mar 2012, 17:39
autor: reksen
podwozie od AWD i FWD mogą być te same. wszystko zależy od determinacji osoby obsługującej palnik i mocy samego palnika acetylenowego.

a tak poważnie...

jeśli w podtekście tego wątku jest pomysł przerobienia FWD na AWD to szczerze odradzam.
samochód nie będzie miał takich właściwości jezdnych jak oryginał - z uwagi na to, że część elementów specyficznych dla quattro nie będzie oryginalnie zamocowana. dolary przeciwko orzechom, że część elementów samochodu FWD nie posiada unikalnych mocowań dla elementów quattro. wnioskować na podstawie jednego zdjecia podwozia to juz nie loteria tylko szarlataństwo. przepraszam, kolego stomi, ale to nie są rysunki techinczne na ktorych pracują inżynierowie.

idąc tym tropem możemy zbudować samolot z roweru - dołożymy skrzydła i poleci w p...u

myśle, że najważaniejsze jest pytanie dlaczego ta przeróbka ?
jeśli chodzi o finanse, zakładam, że znacznie taniej będzie kupić AWD zamiast przerabiać istniejące FWD. druga sprawa to obowiązkowe przeglądy techniczne i ewentulana późniejsza odsprzedaż - nikt czegoś takiego nie kupi. a chyba nie zamierzasz zatajać przed kupującym przeróbki jakie dokonałeś.

oczywiście mogą być inne powody niż finansowe i z takimi nie dyskutuję

: 17 mar 2012, 19:17
autor: stomi
Pomijając tekst o palniku i jakimś tam samolocie który do tematu ma się nijak podam ci pare info.
Audi a4 B6, znacznie nowsze, więcej czujników, bez problemu jest przerabiany na quattro, wszystkie otwory na dziury i uchwyty są jedynie z tyłu zbiornik paliwa trzeba wymienić.

W a8 d2 widzę że jest podobna sytuacja. Czy jak byś odkręcił załóżmy dyferencjał to byś później nie przykręcał bo tylko fabryka może? Możesz to sobie dopasować /prawdopodobnie/ do dokręcenia dyfra do ośki. Mógłbyś wskazać których "unikalnych mocowań" nie posiada fwd bo bardzo mnie to zainteresowało?
Po to jest ten temat żeby rozwiać wszelkie wątpliwości a nie lapać bez sensu.

: 17 mar 2012, 19:21
autor: reksen
stomi pisze:... Mógłbyś wskazać których "unikalnych mocowań" nie posiada fwd bo bardzo mnie to zainteresowało? ...

niestety nie znam żadnego przykładu

: 17 mar 2012, 20:21
autor: pioter
Pod koniec tych stron kolega zdecydował się dołożenie napędu , jest to co prawda mniejsze audi ale zobacz ile jest roboty z tym : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 33&t=21680

: 17 mar 2012, 20:49
autor: stomi
Czegoś takiego w życiu bym się nie podjął, bo on przerabiał samochód nieprzystosowany do awd, z tego co zdążyłem zauważyć to wymieniał cały tunel pod wał, całe te jego audi to jeden wielki lepioch. Ja liczę na to że w a8 byłoby to wykonalne bez spawania bo to nie wchodzi w gre. Tutaj masz jak to wygląda w b6 i to mi pasuje chłopaki na a4-klub tak sobie rezają auta http://www.audizine.com/forum/showthrea ... lmost-DONE
Jeśli ma ktoś jeszcze foty lub interesujące schematy dotyczące tego tematu to proszę o wrzucanie :peace:

: 17 mar 2012, 21:04
autor: mdamian
widać że można ;-)

: 17 mar 2012, 21:24
autor: reksen
stomi,

no to zacznij od etki. zobacz ile masz częsci różnych wobec AWD. idzie to w setki.

co Cię czeka: spore koszty, olbrzymia rzeźba z częściami i przymiarkowaniem części, zabawa "palnikiem" i ciągłe wizyty w warsztacie aby jeszcze "dopiąć" ten element, aby jeszcze zakodować ten sterewonik, aby jeszcze wyregulować to i tamto ...

efekt: nakłady czasowo-kosztowe wysokie, zaś nie zbliżysz się do fabrycznego AWD. po skończeniu projektu satyskacja gwarantowana, jednak nie chciałbym takim samochodem przekraczać 100 km/h

: 17 mar 2012, 21:57
autor: robertas
Ale Panowie...nie takie rzeczy da sie zrobic... a kolega stomi nie chce zrobic samolotu z roweru ;) Poprostu chce dolozyc cos co normalnie bylo wsadzane do tej budy...wiadomo koszta beda duze i w sumie najlepiej byloby miec poprostu dawce ;) Ale sprawa jest dosc prosta w sumie...i nie trzeba tu stosowac palników itd...wszystkie rzeczy sa tu do zrobienia...i takie Q jesli bedzie w calosci przelozone ze wszystkimi elementami ktore sa potrzebne,wcale nie bedzie jakies wadliwe lub niebezpieczne....A w kwesti finansów...to ktore zmiany w aucie sa tanie i latwe...a wiekszosc z nas reza po to zeby miec z tego satysfakcje a nie po to by oszczedzic $$$

Ja tam kolege popieram i jesli wie ze da rade to napewno da...i bedzie pierwszy na forum który powie ze wsadzil Q do oski ;)