Strona 1 z 1

[D2 98 2.5TDI ] Sztanga turbiny - ustawienie

: 08 kwie 2012, 14:48
autor: Pietro
Witam. Może wie ktoś z was jak w tym modelu ustawic sztange turbiny? ponieważ była czyszczona a sztanga jest w takim samym miejscu jak była, więc nikt jej nie ustawiał w warsztacie dodam że przed czyszczeniem samochód z niższych obrotów się już zbierał. z góry dzięki

: 08 kwie 2012, 22:14
autor: Arthur
zaluzje na maxa otwarte (ciegno na turbinie na maxa na dol) sztanga od gruszki podcisnieniowej powinno siadac na ,,styk,, . po podaniu podcisnienia sztanga powinna zaciagnac sie do gory, gorzej jak ktos pokrecil ogranicznikiem pod ciegnem na muszli wydechowej . najlepiej zrób logi dynamiczne

: 08 kwie 2012, 22:32
autor: Pietro
heh kolego ty mi powiedz co to sa te logi:P

[ Dodano: 2012-04-08, 22:42 ]
ogledziny na dzis to takie ze po odcieciu podcisnienia sztanga opada w dol a po zalozeniu wezyka podnosi sie do gory... i jak dzis jechalem krecac go tak do 3 tysiecy z pod lewego przedniego kola slychac jak dmucha szszszszszszszszsz i zauwazylem ze waz co laczy sie z coolerem jest poowijany czarna tasma lecz na komputerze nic nie pokazuje zadnej usterki typu wartosc doladowania nie osiagnieta...?

: 08 kwie 2012, 23:17
autor: szeryfisch
tytlko ustawienie na vagu inaczej bedzie ciezko

: 09 kwie 2012, 09:57
autor: Arthur
Samym odpinaniem wezyka nie sprawdzisz ustawienia gruszki na turbo, trzeba jeszcze sciagnac zawleczke ze sztanki (wtedy tez mozesz sprawdzic czy lekko chodzi ciegno na turbo, czy nie zacina sie w calym zakresie pracy, bo jakiekolwiek przycinanie,bedzie powodowalo problemy z doladowaniem). Jesli slychac syczenie to powinno byc czarno za autem ;-) Na vagu masz wszystko w blokach pomiarowych: wartosci wymagane - rzeczywiste doladowania, przeplywki , ktore powinny sie pokrywac

: 09 kwie 2012, 10:26
autor: Lechu
szeryfisch pisze:tytlko ustawienie na vagu inaczej bedzie ciezko
możesz rozwinąć tą myśl ? ;-)

: 09 kwie 2012, 11:02
autor: szeryfisch
regulujesz sztange na turbinie i sprawdzasz vaginą jak faktycznie doładowuje turbina. Notlaufy nie sa wskazane.

: 09 kwie 2012, 12:17
autor: Pietro
sprawdzalem te bloki i mniej wiecej sie te wartosci pokrywaja... ale te dmuchanie troche mnie nie pokoi bo juz przy 2 tysiacach i otwartym oknie slychac jak dmucha i na dodatek ta tasma co jest nia ta rura owinieta (jest to zaraz przy wyjsciu z coolera) jest juz taka wyschnieta i troche luznawa i wlasnie nie wiem czy kupic nowy taki odcinek czy nie?

: 09 kwie 2012, 16:56
autor: szeryfisch
zdemontuj tą rurke i obejrzyj dokladnie, ona potrafi peknąc w takim miejscu ze nie widac gdy jest zamontowana. Aha, i nie jest to tania rzecz. Nowa dostepna jedynie w ASO i kosztuje w okolicy 500zl :D

: 09 kwie 2012, 20:43
autor: Lechu
szeryfisch, spokojnie idzie dopasować od jakiegoś Kamaz-a

Odnośnie regulacji , myślałem, że znasz jakiś sposób na dokładną regulację przy pomocy vag-a .

: 09 kwie 2012, 22:18
autor: szeryfisch
jesli masz tą perforowana rurke z czujnikiem to niestety nic innego nie pasuje...

: 10 kwie 2012, 19:12
autor: Pietro
sprawdzalem te rursko w jedna strone dmuchajac a z drugiej przytrzymujac i jak na moje oko(a mam je dobre) to jest dobre tasma to nie wiem po co tam byla:P

[ Dodano: 2012-04-10, 19:14 ]
i tak jak mowi kolega szeryfisch jest tam czujnik

[ Dodano: 2012-04-10, 19:15 ]
moze cooler bylby gdzies dziurawy... ale to dopiero sprawdze jak oddam zdzerzak do malowania

: 10 kwie 2012, 20:52
autor: szeryfisch
tasma jest oryginalnie, a rurke trzeba posciskac paluszkami. Wtedy widac pekniecia. Otworem paszczowym nie zrobisz 2 barów cisnienia...

: 11 kwie 2012, 19:05
autor: Pietro
no sprawdze jeszcze raz

[ Dodano: 2012-04-26, 23:26 ]
a wiec szumienie nie ustalo wrecz sie nasililo juz przy 1200 1300 luft wali jak szalony z dolu auta spala wiecej paliwa i przy wcisnieciu gazu do konca dymi na czarno... czy to moze byc ten intercooler dziurawy? jak go najlepiej zdiagnozowac zeby wszystkiego nie rozbierac?a jak juz rozebrac to co najszybciej i jak? z gory dzieki