Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG ] Wyciek oleju

: 20 kwie 2012, 14:20
autor: riki76
Witam
Mam problem bo leci mi olej i raczej nie jest to olej silnikowy bo jest rzadki w porównaniu z silnikowym. Kolor oleju podobny jak silnikowy. A jaki kolor ma olej w skrzyni? (skrzynia TIP 4 biegowa) Olej leci (patrząc od strony pasażera) z miejsca oznaczonego jako 2 na rysunku (to jakiś wałek tam przechodzi) i sączy się na osłonkę wydechu 1 i dalej wiadomo....na ziemię. Żeby się tam dostać trzeba będzie na pewno zdjąć tłumiki. Co to za część skrzyni i czy trudno będzie ten wyciek usunąć?

Obrazek

zbliżenie
Obrazek

i jeszcze bliżej
Obrazek

: 20 kwie 2012, 14:54
autor: Buniek4200
Witam. Kolego jeśli to 4 biegowa szkrzynia to prawdo podobnie puścił ci simering na wałku który przekazuje napęd ze szkrzyni na tylny most jeśli chodzi simering ten bliżej tyłu szkrzyni to jest to do zrobienia bez wyciągania skrzyni miałem ten sam problem bo leciało mi na katy.

: 20 kwie 2012, 14:59
autor: riki76
Tak jest to 4 biegowa skrzynia, a olej jaki tamtędy wycieka to olej ze skrzyni czy inny bo wiem że jest tam kilka komór z olejami. (dopiero poznaje ten temat dlatego tak pytam)

: 20 kwie 2012, 15:02
autor: sylwekr
Dokładnie, wygląda jak by wyciek z uszczelniacza flanszy wału. Zdejmij osłonę. Jeśli nie zamierzasz tego od razu robić to uzupełnij tam chociaż olej. W mechanizmie różnicowym (z którego jest wyciek) nie ma za dużo oleju i to nie jest ten sam olej co w skrzyni (tam jest przekłądniowy). Wymiana uszczelniacza nie jest szczególnie skomplikowana. Uszczelniacz ok 50 zł. Trzeba opuścić lub zdemontować wydech, rozpiąć wał, odkręcić flanszę, wydłubać uszczelniacz i złożyć w całość

: 20 kwie 2012, 15:07
autor: riki76
Dzięki z info, tak więc czeka mnie robota. Jeszcze jakbyś podał nr uszczelniacza orginału było by super i którędy się dolewa oleju do tego mechanizmu różnicowego i jaki.

: 20 kwie 2012, 15:16
autor: Buniek4200
Kolego sylwekr z tego co sie oriętóje to w całej skrzyni jest tylko jeden olej który wlewasz przez miske olejową konkretnie przez kontrole poziomu oleju i ja tak usiebie robiłem kupiłem olej do skrzyni, wlałem i śmiga ze hej. Kolego riki76 ja za 4 uszczelki i simering w aso zapłaciłem 100zł.

: 20 kwie 2012, 15:20
autor: riki76
Czy to ten uszczelniacz oznaczony na rysunku?
Obrazek

: 20 kwie 2012, 15:37
autor: Buniek4200
To niesa te uszczelniacze kolego szukaj skrzyni gdzie bedziesz niał na rys.obok niej wałek a to jest wał kardana i jego podzespoły tylko jeszcze zlokalizuj który dokładnie simering puścił.

: 20 kwie 2012, 15:52
autor: sylwekr
Buniek4200 pisze:Kolego sylwekr z tego co sie oriętóje to w całej skrzyni jest tylko jeden olej który wlewasz przez miske olejową konkretnie przez kontrole poziomu oleju i ja tak usiebie robiłem kupiłem olej do skrzyni, wlałem i śmiga ze hej. Kolego riki76 ja za 4 uszczelki i simering w aso zapłaciłem 100zł.
Może w 4 biegowej jest innaczej (choc nie sądzę), ale 5 biegowej inny jest olej w skrzyni, i w przednim i tylnym mechanizmie różnicowym. Tutaj pokazane jest gdzie należy i jaki wlewać olej do skrzyni http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/Transmission,%20distributor%20gear,%20final%20drives%20fluid%20checking,%20rev%201.pdf

: 20 kwie 2012, 16:20
autor: Buniek4200
To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a.

: 20 kwie 2012, 16:29
autor: riki76
A gdzie sprawdzić jaką mam skrzynię? Z vinu wynika że CML ale to chyba nie to?
I czy to to uszczelnienie?

Obrazek

: 20 kwie 2012, 16:33
autor: Rapik
riki76 pisze:A gdzie sprawdzić jaką mam skrzynię? Z vinu wynika że CML ale to chyba nie to?
CML to skrzynia 4HP24A

: 20 kwie 2012, 16:44
autor: sylwekr
Buniek4200 pisze:To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a.
Nie chcę się wypowiadać o Twojej skrzyni bo może jest konstrukcyjnie inna od mojej 5HP19. U mnie jak ciekło z torsena to tylko olej ubywał z torsena i tam trzeba było go uzupełniać do póki nie wymieniłem uszczelnienia. Może 4 biegowych skrzyniach jest innaczej, ale może ktoś niech się wypowie kto ma o tym pojęcie, ja z taką skrzynią jak ty masz nigdy nic nie robiłem.

: 20 kwie 2012, 21:27
autor: tomek87g
kolego
Buniek4200

jak nie wiesz czegoś to chociaż sie nie upieraj i nie siej zamętu
gwarantuje Ci ze w skrzyni jaka masz sa 3 komory z olejami
jedna z olejem do ASB i 2 z mechanizmami różnicowymi z olejem 75W/90

: 21 kwie 2012, 01:53
autor: riki76
w takim razie gdzie dolać oleju do mechanizmu różnicowego w 4HP24A bo z tego co się dowiaduje to mam mętlik jeden pisze tak drugi inaczej. No a poza tym jaki jest kolor oleju do ASB bo z tabel jakie znalazłem na forum wynika że czarny a mi wycieka olej koloru jak silnikowy?