Strona 1 z 3

[D2 97 4.2PB/LPG ] Jak powinna poprawnie działać sprawna s

: 14 maja 2012, 20:05
autor: ahmar
witam jak w temacie jak u was jest ze zmianą biegów w waszych ósemkach pytam bo mam problem z jej zmianą szczególnie jak jest ciepła jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę jak chcę by zredukowała potrafi zatelepać autem olej w skrzyni zmieniony to samo było przed wymianą świece założyłem nowe champion zamiennik świecy platynowej bynajmniej po katalogu tak wychodziło jeszcze jest takie coś jak jadę równo i obroty są na poziomie 1200rpm trzymając równo gaz potrafią spaść do 1100 i wzrosną dodam że na lpg jest to bardziej odczuwalne na lpg mniej ale tez jest . może ktoś z was miał coś takiego?????

: 14 maja 2012, 22:50
autor: LUKAS
podpinałeś pod kompa??
nie opisałeś za bardzo może to nie skrzynia to że jedziesz spokojnie i spadaja ci obroty to skrzynia nie ma nic do rzeczy podepnij kompa zobacz jakie masz błędy

: 14 maja 2012, 23:13
autor: uszek
ja mam to samo na gazie, kwestia regulacji gazu.... jak sie mocno nie wciska od razu pedalu to jest ok i wolno sobie przyspiesza, jak sie wcisnie mocniej to szarpnie 2-3 razy, jak calkiem mocno sie wcisnie to zredukuje o bieg i jest ok.

Dzieje sie tak w przedziale obrotów 1100-1200

: 14 maja 2012, 23:17
autor: szeryfisch
imho konwerter sie konczy

: 15 maja 2012, 00:28
autor: Dymian
szeryfisch pisze:imho konwerter sie konczy
taką opinię wystawił kolega o konwerterze, na podstawie:
- tych skaczących obrotów?
- problemami z redukcją?
- czy też telepania całym autem przy redukcji/ przyśpieszaniu?

pytam bo u mnie dzieje się /ale nie w audi/ tylko ta ostatnia rzecz przy przyśpieszaniu z małych obr...i mi mechanik wskazał błąd czujnika ciśnienia atm, że przez zły dobór pow~paliwo tak ma/czujnik zamówiony-już w drodze/, i się trochę zasmuciłem czytając, że skrzynia może mówić papa..

: 15 maja 2012, 00:48
autor: uszek
szeryfisch pisze:imho konwerter sie konczy
a u mnie na benzynie wszystko ok...

Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy

: 15 maja 2012, 09:19
autor: stan
ahmar pisze:jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni.

Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy

: 15 maja 2012, 09:27
autor: 123mielony
stan pisze:
ahmar pisze:jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni.
Człowiek zawsze czegoś nowego się dowie,kolego gdzie uczą takich praktyk? :-/

: 15 maja 2012, 09:38
autor: mdamian
123mielony, To samo się zastanawiam ;-)

Re: d2 abz + lpg jak powinna poprawnie działać sprawna skrzy

: 15 maja 2012, 09:41
autor: jdz1
stan pisze:
ahmar pisze:jak jezdżę po mieście i wrzuci piątkę
W mieście zdecydowanie lepiej jeździć z wajchą na zblokowanej 4. Nie męcz tej skrzyni.
Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek.

: 15 maja 2012, 09:54
autor: mdamian
jdz1 pisze:Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek.
Chyba żeby za bardzo się nie rozpędzić , tylko że moje A8 ma skrzynie 4 biegową i na 3 biegu mogę się rozpędzić ... hmm myślę że do jakiś 180km/h może lepiej , nie sprawdzałem nigdy ile pójdzie na trzecim biegu .
ahmar, A na benzynie masz taki sam objaw jak na LPG ??
Może to wina instalacji gazowej , a nie skrzyni :-/

: 15 maja 2012, 10:14
autor: ahmar
mam błąd czujnika spalania stukowego na bp rano mi auto nie zapala z pierwszego tak jak by paliwo mu schodziło a na benzynie niemam tego. brak falujących obrotów itp. lpg jakie posiadam to komp.stag 300 wtryski reg reduktor kme gold wszystko puszczone miedzią fi8

: 15 maja 2012, 10:26
autor: mdamian
ahmar, Jeśli na PB nie masz tego problemu to jedź do gazownika i niech doprowadzi instalkę LPG do porządku ;-)
Jak by to była skrzynia to na LPG i na PB objaw był by taki sam , a kiedy ostatnio wymieniałeś filtry od LPG ??

: 15 maja 2012, 10:47
autor: jdz1
mdamian pisze:
jdz1 pisze:Święta prawda. Zimą to nawet na 3. Takich rzeczy nie trzeba uczyć, podpowiada to zdrowy rozsądek.
Chyba żeby za bardzo się nie rozpędzić , tylko że moje A8 ma skrzynie 4 biegową i na 3 biegu mogę się rozpędzić ... hmm myślę że do jakiś 180km/h może lepiej , nie sprawdzałem nigdy ile pójdzie na trzecim biegu .
ahmar, A na benzynie masz taki sam objaw jak na LPG ??
Może to wina instalacji gazowej , a nie skrzyni :-/
Szczególnie zimą 180 km/h w mieście (nie jest to chyba logiczne). Chodzi o to żeby skrzynia nie skakała po biegach niepotrzebnie. Ale każdy jeździ jak uważa.

[ Dodano: 2012-05-15, 10:51 ]
ahmar pisze:mam błąd czujnika spalania stukowego na bp rano mi auto nie zapala z pierwszego tak jak by paliwo mu schodziło a na benzynie niemam tego. brak falujących obrotów itp. lpg jakie posiadam to komp.stag 300 wtryski reg reduktor kme gold wszystko puszczone miedzią fi8
Kiedyś na forum czytałem że niektórzy gazownicy podpinają instalację LPG pod sterownik skrzyni biegów czy coś takiego i wówczas to może byc przyczyną takiego zachowania. Instalacja LPG powinna byc podpięta pod sterownik silnika prawidłowo. Sprawdź gdzie masz ją podpiętą. W drugiej kolejności szukałbym przyczyn takiego zachowania w instalacji LPG: reduktor, wtryski.

: 15 maja 2012, 13:14
autor: marekp750
Panowie, skrzynia biegów sterowana jest między innymi sygnałem
czasu wtrysku benzyny.

Czyli jeżeli mamy poprawnie zestrojoną instalację LPG (znaczy to, że czasy
wtrysku benzyny na benzynie i na LPG są takie same w funkcji obrotów i obciążenia)
to skrzynia pracuje tak samo jak na benzynie.

Jeżeli mamy rozjechaną konfigurację LPG (czasy wtryku benzyny na LPG znacząco
odbiegają od czasu wtryku benzyny przy pracy na benzynie) to skrzynia
zaczyna inaczej działać. Szybciej zmienia biegi, wolniej redukuje itp. sprawy.

Druga sprawa ECU w AUDI "uczy" się składu mieszanki. Jak nauczy się
składu mieszanki na źle ustawiopnym LPG to i na benzynie źle działa.