Strona 1 z 1
[D2 96 4.2PB/LPG
] Stukanie przy zmianie z P/R/D
: 29 cze 2012, 14:32
autor: Detter
Witam.
Ponieważ jeszcze nie mam swojej a8 - dopiero szukam. (przedlift - 4-ro biegowa skrzynia)
Otóż mam na oku ładną 4.2, ma ona tylko problem ze skrzynią:
tj. sprzedający twierdzi że czasem coś puknie (metalicznie)
przy zmianie na z D lub P na R. - podejrzewam że to czasem to minimum więcej niż mniej razy (podobno nie za każdym razem) Wiem ze to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się czy jechać oglądać to auto (mam daleko), czy w ogóle nie zawracać sobie głowy...
Poza tym wszystko udokumentowane itp. Tylko boje się remontu skrzyni na dzień dobry...
Sprzedający twierdzi że jest tak odkąd pamięta (około roku), a ja się zastanawiam czy to nie jest normalne zachowanie skrzyni...
Dlatego mam prośbę użytkowników takich aut o jakieś wytyczne na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego automatu - co można skrzyni wybaczyć a co nie bardzo....
Mailem okazję polatać automatami (różnymi, od a8 d2 3.3tdi, na Q7 kończąc), ale to były przejażdżki a nie użytkowanie na tyle długo aby zaprzyjaźnić się z zachowaniami automatów...
: 29 cze 2012, 16:35
autor: JabbaR
moim zdaniem to nie jest dobry objaw a remont skrzyni tani nie jest :-/
kolego wyslalem Ci prywatna wiadomość ;-)
: 29 cze 2012, 18:23
autor: mdamian
Skrzynia automatyczna nie powinna szarpać ani stukać .
Ale nie jest źle , była tu na forum nowa skrzynia biegów 4 biegowa za około 4,5Kzł , zobacz jakie koszta , ale jeżeli były by wyższe niż ta kwota to można by zrobić (rzecz jasna z olejem i filtrem)
http://midparts.com.pl/pl_PL/p/4HP24A-A ... d685f5871d
: 29 cze 2012, 22:46
autor: szeryfisch
jesli to skrzynia CML to mam taka na zbyciu w dobrym stanie.
: 04 lip 2012, 20:00
autor: roberth
metelaliczne stukniecie to niekoniecznie wina skrzyni, szczegolnie przy zmiane z D na R i odwrotnie. sprawdz kardan
: 04 lip 2012, 20:34
autor: Antek
Z tego co wiem to takie stukniecie jest dosc powszechnym problemem w tipach. Oczywiscie to nie moze byc strzal az glowa odskakuje (a takimi a8 tez jezdzilem) ale jak jest delikatne "pyk" to chyba nie jest tragedia. Tak przynajmniej mnie przekonywano wiec ciekawy jestem co koledzy o tym twierdza. Czyszczenie plyty? Bo moje 4hp leciutko czasem sobie puknie. Ale doslownie "pyk". No i nie wiem czy sie za to brac czy nie?
: 04 lip 2012, 22:29
autor: Gość
Ogolnie to po remoncie skrzyni lub jakis wiekszych jej naprawach nie da sie jej idealnie zestroic jak to robią w fabryce-takie usłyszałem informacje gdy swoja łosiem odbierałem po naprawie skrzynki. Czyszczenie płyty może poprawic płynność pracy skrzynki. Od remontu ze 20tyś mi juz minęło i jest coraz lepiej. ;-)
: 12 lip 2012, 21:53
autor: tutenhamon
Apophis pisze:Ogolnie to po remoncie skrzyni lub jakis wiekszych jej naprawach nie da sie jej idealnie zestroic jak to robią w fabryce-takie usłyszałem informacje gdy swoja łosiem odbierałem po naprawie skrzynki. Czyszczenie płyty może poprawic płynność pracy skrzynki. Od remontu ze 20tyś mi juz minęło i jest coraz lepiej. ;-)
Dobrze że piszesz o takich faktach , wiadomo czego można się spodziewać bezpośrednio po remoncie.
: 12 lip 2012, 23:48
autor: Gość
tutenhamon pisze:Dobrze że piszesz o takich faktach , wiadomo czego można się spodziewać bezpośrednio po remoncie.
Na logike biorąc trudno sie spodziewać żeby nawet zdolny zespol mechanikow perfekcyjnie zestroił taka skrzynke jak to robia w fabryce. Moja nie pracowała wcale perfekcyjnie po remoncie i nadal jej sie jakies cos zdarzy typu przeciągnięcie na biegu czy delikatne szarpniecie,ale jej praca wraz z przebiegiem sie poprawia i to zauważalnie. Na prace skrzyni maja tez wpływ wszelkie błedy i usterki w reszcie auta o ktorych czasami nie wiemy chyba że ktos ma swojego vaga. Te komputery wspólpracują ze soba,wymieniaja informacje i wszystko musi grac.
Re: Stukanie przy zmianie z P/R/D
: 16 lip 2012, 02:19
autor: FOSS
Detter pisze:Otóż mam na oku ładną 4.2, ma ona tylko problem ze skrzynią:
tj. sprzedający twierdzi że czasem coś puknie (metalicznie)
przy zmianie na z D lub P na R. - podejrzewam że to czasem to minimum więcej niż mniej razy (podobno nie za każdym razem) Wiem ze to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się czy jechać oglądać to auto (mam daleko), czy w ogóle nie zawracać sobie głowy...
Jeżeli to auto jest z Warszawy lub najbliższych okolic to mogę pomóc w szczegółowych i bardziej fachowych oględzinach... jakby coś to pisz na PW.
: 11 wrz 2012, 02:34
autor: tomi26
Nie widziałem tego tematu wcześniej i już trochę czasu minęło,
Detter, kupiłeś tą ósemkę :?:
: 24 wrz 2012, 16:40
autor: Detter
Kupiłem....
Może i trochę klnę na nią... ale mam zamiar ją wylizać do ideału
na chwilę obecną: jestem po remoncie skrzyni, walczę z temperaturą oleju.
Poza tym skrzynia śmiga aż miło
Środek wymieniłem na poliftowy (fotele, podłoga boczki itp)
Koszty może i spore, a końca jeszcze nie widać...
do zrobienia: 3 wahacze, rozrząd, klocki tył, czujnik ABS i pewnie jeszcze kilka innych drobiazgów....
Ale za to mam piękny grafitowy kolor auta