Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] 5HP24 nie zrzuca biegów przy hamowaniu

: 06 sie 2012, 00:57
autor: psg
witam
proszę o poradę, miałem w mojej A8 4.2 skrzynia ZF 5hp24 urwany kosz F
przy naprawie zostało wykonane:

wymieniłem kosz F, regeneracja konwertera w Samko(był ok ale skoro skrzynia juz wyjęta to zrobiłem regenerację), nowy komplet uszczelnien z midparts, olej i filtr
w czasie naprawy widać było sporo opiłków z urwanego kosza w filtrze oleju.

jeździłem około 6miesięcy, potem zauważyłem małe wycieki czerwonego oleju z przodu skrzyni tam gdzie jest przykrecona do silnika, dolałem oleju, poziom się trzyma ale to nie pomaga.
aktualnie mam tak:

z rozpędzaniem auta wszystko jest ok, biegi w górę wchodza szybko nie ma znaczenia czy automatycznie czy poprzez tiptronic (recznie), obojętnie czy depnę czy lekko przyśpieszam biegi idą równo. Lekkie hamowania też jest OK.

Problem pojawia sie jedynie w momencie gwałtownego hamowania.
jezeli jadac na 5biegu np okolo 80km/h zahamujemy do zera to skrzynia zatrzymuje sie na jakims biegu chyba na 2 i auto stoi, skrzynia nie "ciągnie" do przodu.
proba przygazowania (słuchać lekki stuk) powoduje wejscie w tryb serwisowy(tylko 3 bieg na "dojechanie"), aby dalej jechać normalnie trzeba dać P i zgasic auto na moment.

Jezeli stojac gdy skrzynia jest "zawieszona" nie przygazuję tylko wrzucę N na 2-3 sekundy i znowu dopiero D wtedy 1 bieg wejdzie i mozna jechać normalnie - podczas wchodzenia tego 1biegu widac spadek obrotow silnika jakby ciezko bylo skrzyni wrzucic ten 1.bieg
oczywiscie ma to miejsce tylko wtedy jak biegi sie zawieszą w innym przypadku ruszanie nie stanowi problemu.

co już sprawdzone :
1. odczyt bledow VAG = brak (nawet jeśli skrzynia jest "zawieszona")
2. poziom oleju w skrzyni = ok

podczas jazdy nie ma szarpniec, stuków itd tylko przy gwaltownym hamowaniu zatrzymuje sie skrzynia na innym biegu niz 1

czy zalecacie zdjecie plyty sterującej? gdzie znajde jakies opisy co czyścic, jak rozebrac cewki itd (na youtube jest sporo o innych skrzyniach, nawet jak rozebrac płytę ster ale do 5hp24 nie znalazłem)
dużo jest na temat olejowego "mycia" ciśnieniowego skrzyni po naprawie, niestety nie miałem takiego sprzętu, może w płycie sterującej są jakieś opiłki które blokują przepływ oleju i biegi się nie zrzucają.
proszę o inteligentne koncepcje, nie w stylu idź do ASO czy kup skrzynie itd, dzięki.

: 06 sie 2012, 16:03
autor: krzychu22.p1i
Skrzynię sobie sam naprawiałeś czy dałeś komuś do naprawy?