Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB/LPG ] Q i przeniesienie napędu

: 13 wrz 2012, 10:04
autor: Druss
Hej, dziś gadałem z kolegą o mojej ósemce i zagioł mnie pytaniem czy ten nasz napęd quattro ma przeniesienie napędu na którąś oś.
Chodzi o to czy napęd jest na stałe 50:50 czy 40:60 czy sie zmienia w zależności od potrzeb ?

Pozdrawiam.

: 13 wrz 2012, 10:43
autor: jdz1
Z tego co wiem to jest stały 50:50. Tym właśnie charkteryzuje się quattro.

: 13 wrz 2012, 11:05
autor: AudiA8
Zeskanowałem z prospektu notkę o napędzie quattro w A8 D2 FL.
Wynika że na każde koło 25% mocy.

Obrazek

: 13 wrz 2012, 13:36
autor: Druss
Ok, super.

A w D3, D4 moc jest przekazywana ianczej czy też nie ?

: 13 wrz 2012, 13:54
autor: Gość
W ktoryś modelach było chyba 60%tył na 40% przód ale nie jestem pewien ktore to miały.

: 13 wrz 2012, 15:20
autor: mdamian
Apophis pisze:W ktoryś modelach było chyba 60%tył na 40% przód ale nie jestem pewien ktore to miały.
Z tego co kojarzę to Audi V8 miało podział mocy 50% przód , 50% tył , a w D2 już chyba było 40%/60% .

: 13 wrz 2012, 16:29
autor: Gość
mdamian pisze:Z tego co kojarzę to Audi V8 miało podział mocy 50% przód , 50% tył , a w D2 już chyba było 40%/60% .
No mi sie tez tak wydaje bo gdyby nie taki podział to by A8 tak fajnie nie driftowała :mrgreen:

: 13 wrz 2012, 16:53
autor: robertas
Najprawdopodobniej stosunek podzialu mocy jest 50:50 ale w warunkach szczegolnej pracy (uslizgu) Torsen przekazuje stosowna czesc mocy na os ktora ma wieksza przyczepnosc...tak ze nie jest to staly podzial mocy 50:50 ;)

: 13 wrz 2012, 16:55
autor: Gość
Czytając to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A8 rewolucja się zaczęla w D4

: 13 wrz 2012, 16:58
autor: AudiA8
Tu był poruszany wątek napędu quattro
http://www.a8team.pl/topics10/3400,15.htm

: 13 wrz 2012, 18:48
autor: Druss
Myślę że to mi wszystko wyjaśniło :

Torsen (TORque SENsing) jest takim szczwanym typem dyfra który:
- działa wyłącznie na zasadzie mechanicznych przekładni więc reakcja jest bardzo szybka
- jeżeli nie ma różnicy w prędkościach obrotowych na osiach wyjściowych
zachowuje sie jak dyfer otwarty czyli dzieli moment po połowie
- w przypadku wystąpienia takiej róznicy zachowuje się dokładnie odwrotnie
czyli dostarcza więcej momentu tam gdzie nie ma poślizgu
- gdy nie jest podawany moment na wejściu (np. podczas hamowania) pozwala każdemu z kół
obracać się z niezalezną prędkością (w odróżnieniu np. od mechanizmów opartych na VC*)

Dzięki maciu za taki wywód.

Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:

[ Dodano: 2012-09-13, 18:49 ]
AudiA8 widze że masz A6 zamiast A8 - WHY ?

: 13 wrz 2012, 21:12
autor: mdamian
Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:
Hehehe dobre podsumowanie :mrgreen: :mrgreen: