Strona 1 z 2

[D2 98 4.2PB/LPG ] Błąd skrzyni, tryb awaryjny 17114 + kon

: 23 paź 2012, 21:35
autor: ktptomas
Witam, wiem ze pelno tych tematów ale jeszcze takiego nie znalazłem który by idealnie przedstawił mój problem.
Ogólnie juz jakis czas temu, przy ostrym hamowaniu na trybie D, przy redukcjach po wyhamowaniu do 0 włączał się ryb awaryjny (np na światłach), ale po zresetowaniu (wyłączenie i włączenie silnika) wszystko było ok.
Dodam że jest jeszcze do tego wyciek oleju z silnika, ale nie wiem skad dokładnie.
Dzisiaj, też na światłach po wystartowaniu włączył się tryb awaryjny skrzynia, tak jakby wrzucił się luz. Po zresetowaniu problem nie znikł. Ani na D ani na tiptronicu ani na wstecznym R auto nie rusza, po wrzuceniu któregoś z biegów z pozycji P, obroty delikatnie spadają ale nie ma tego typowego delikatnego szarpnięcia.
Do tego zapaliła się czerwona kontrolka CAT.
Przyjechał mechanik z komputerem, w silniku były trzy błędy, które się nie odnowiły po ponownym włączeniu samochodu, natomiast w skrzyni również 3 błędy 17114, 17117, 17087.
Po skasowaniu błędów kontrolka CAT znikła ale tylko na chwile.
Problem ze skrzynią jest dalej. Niestety jestem teraz w Anglii i nie mam za dużego wyboru dobrych mechaników, dlatego proszę o Wasze opinie, moze ktoś miał wcześniej taki przypadek? sprawdziłem olej w silniku - brakuje. Proszę o odpowiedzi. POZDRAWIAM!
ps - da się jakoś sprawdzic poziom oleju w skrzyni??

: 23 paź 2012, 23:21
autor: krzychu22.p1i
Na wstępie przywitaj się w odpowiednim dziale. Taki jest regulamin forum, który akceptowałeś.


17114 - nieprawidłowe przełożenie, albo brakuje oleju albo uszkodzenie mechaniczne skrzyni, ew uszkodzony kosz forwardu.

17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.

Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF.
3 - Hamulec obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony].
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182).
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195).
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217).
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.


17117 - nieprawidłowe przełożenie 3 biegu (coś z sprzęgłem hydrokinetycznym)

Possible Causes
Możliwe przyczyny

Wiring and/or connections faulty
Okablowanie i / lub wadliwego połączenia
Sensor Gear Position Indicator faulty
Czujnik Gear stanowisko wskaźnika wadliwego
Gear Solenoides faulty
Gear Solenoides wadliwe
Mechanical failure
Mechaniczne uszkodzenia

Possible Solutions
Możliwe rozwiązania

Check wiring and connections
Indeks okablowania i połączeń
Check Sensor Gear Position Indicator
Indeks Czujnik Gear stanowisko wskaźnik
Check Gear Solenoides
Indeks Gear Solenoides

17087 - to nie jest powiedzmy błąd, przed skanowaniem/ odczytywaniem błędów skrzyni wciśnij pedał hamulca i nie powinien ten błąd wyskoczyć.

: 23 paź 2012, 23:58
autor: ktptomas
bardzo dziękuje za odpowiedź! mam jeszcze pytanie odnośnie uszkodzenia tego kosza..
czy w przypadku uszkodzenia kosza da się to jakoś zauważyc, usłyszec?
niczego, zadnego zgrzytu nie slyszalem gdy ta usterka sie stala.
mam nadzieje ze po sprawdzeniu i ewentualnie dolaniu tych plynow usterka minie, sprawdzilem jeszcze po 2 godzinach postoju, na prawie zimnym silniku i nic, nie ruszy ani do przodu ani do tyłu, po delikatnym przegazowaniu włącza się tryb awaryjny, tzn wyświetlają się wszystkie biegi.

: 24 paź 2012, 00:12
autor: Gość
Kolego nie chce wrozyć ale na 95% twoja skrzynia to złom. Lecz dolanie płynu to najmniejsza linia oporu i oby pomogó a jesli pomoze to oby jego brak tej skrzyni juz nie zniszczył. Pozdr.

: 24 paź 2012, 00:15
autor: krzychu22.p1i
Myślę, że gdyby było to uszkodzenie mechaniczne to by było słychać lub czuć jakiś zgrzyt albo szarpnięcie. Najpierw trzeba sprawdzić stan oleju w skrzyni. Na myśl nasuwa się mi jeszcze płyta sterująca zaworami i konwerter.. Wpisz w forumowej wyszukiwarce "17114" a znajdziesz sporo informacji na ten temat.

: 24 paź 2012, 10:58
autor: Gość
krzychu22.p1i, Powiem Ci że makaron ktory był włascicielem mojej A8 tez jeździł "bez oleju" skrzynia po prostu umierała bez żadnego zgrzytu czy stukania. Jedyne co w niej miałem sprawne to paleta elektrozaworów która po przeczyszczeniu dalej w miare dobrze pracuje.

: 24 paź 2012, 20:35
autor: pepi
zerwij misę
jak masz sporo błota a pewnie masz po skrzyni
u mnie to samo było ten sam błąd
jestem w trakcie zmieniania skrzyni nie fajna robota :-(
tylko że u mnie była mechanicznie rozwalona
chyba 2 bieg kosz się rozleciał
bo szarpało i wskakiwał w tryb dojazdowy na którym zrobiłem 800 km :-D
a co z 3 biegu też da się ruszyć
tylko że ja chyba miałem więcej biegów niż jeden :-P
bo w górę coś jeszcze było

: 24 paź 2012, 20:39
autor: Gość
U mnie był szlam i syf,kosz wstecznego umarł,konwerter także i uciekł mi ostatni bieg ale jakims cudem 1,2,3 jeszcze działały :mrgreen:

: 24 paź 2012, 21:12
autor: ktptomas
mechanik sprawdził jak narazie poziom oleju - w normie. Jutro będzie sprawdzał tą płytkę. Co jeszcze może sprawdzic? czy ewentualne uszkodzenie tego kosza bedzie widoczne "golym okiem"?
Jakie usterki można mniej więcej wykluczyc jezeli olej jest ok?
i tak w razie co, kiedy bardziej oplaca sie wymienic skrzynie niz ją robic?
bardzo dziekuje za odp;)

[ Dodano: 2012-10-24, 21:20 ]
pepi, moglbys mi dokladniej opisac jak usterka wyglądala u Ciebie?
u mnie normalnie auto ruszylo i wydaje mi sie ze ze zmiany na 2 bieg zamiast na 2 wskoczylo N i tak juz zostalo. Auto stanelo akurat pod gorke i na D zjezdzalo do tylu, tzn nie blokowalo go normalnie. co to moze znaczyc>?nie dziala ani d ani tiptronic ani R. na poczatku nie wyswietla trybu serwisowego, dopiero po przegazowaniu go na ktoryms z biegow.

: 24 paź 2012, 22:11
autor: krzychu22.p1i
ktptomas pisze:mechanik sprawdził jak narazie poziom oleju - w normie.
sprawdzał przy odpowiedniej temperaturze?
Temat odnośnie sprawdzenia oraz wymiany oleju: http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
Warunki konieczne do spełnienia, aby pomiar był miarodajny:
- samochód stoi na płaskiej powierzchni (lub jest uniesiony na podnośniku)
- silnik pracuje CAŁY CZAS i włączony jest zakres P
- temperatura oleju ATF 30-35*C
Jeśli auto na D się sturlało do tyłu to może jednak konwerter? Tutaj jest potrzebny ktoś oblatany w tych sprawach. Nie mam na razie takiego doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi (odpukać).

//Edit - literówki

: 24 paź 2012, 22:14
autor: labas
krzychu22.p1i pisze: Jeśli auto na D się sturlało do tyłu to może jednak konwerter? (odpukać).
Też ,,stawiam" na to.

: 25 paź 2012, 14:29
autor: pepi
tylko aby go zmienić :mrgreen: :mrgreen:
to należało by być pewnym skrzyni
tak jak pisałem jak sporo bota w skrzyni to już po skrzyni
taniej ci wyjdzie kupić drugą skrzynię ale pewny jej musisz być
albo zdemontuj płytę i daj ją do sprawdzenia
jaki kod skrzyni ty masz ?

: 25 paź 2012, 16:46
autor: tomi26
pepi pisze:...
jaki kod skrzyni ty masz ?
Pewnie ma 5HP24.

: 25 paź 2012, 18:41
autor: ktptomas
gdzie dokladnie mozna sprawdzic kod skrzyni nie wyjmując jej?
Jeden mechanik juz sie poddal, jak juz pisalem nie jestem w teraz w Polsce, narazie probowalem z polskimi mechanikami, ale nikt się nie podejmie naprawy skrzyni, jedynie mogą mi ją wymienic jak zamowie na ebayu.
jutro jeszcze zabiore auto do jakiś angoli co zajmują się tylko skrzyniami, ale jeżeli powiedzą mi za naprawe tej 1500f to chyba lepiej odrazu zamawiac skrzynie?
\

czy ten konwerter da się wymienic nie rozbierając całej skrzyni?(ewentualnie)- (ciagle probuje namowiec tego mojego mechanika zeby sie za to wzial, ale chyba jezeli nie jest od tego specjalistą i nie ma doswiadczenia to lepiej nie?.. ;/ )
pozdrawiam

: 25 paź 2012, 18:47
autor: Gość
Masz wlepke w bagażniku we wnece koła?? tam są kody wyposażenia i skrzyni też.