Strona 1 z 8
[D2 FL ALL
] TIP w kierownicy
: 11 lis 2012, 20:34
autor: LUKAS
szukam szukam i nie moge znalezc czy ktos z was montował i moze mi pomoc co po kolei trzeba do zmiany kiery na kiere z zmiana biegow
zamierzam kupic kierownice od kolegi z forum oraz tasme do niej a co dalej czy trzeba ciagnac kable do wybieraka ???
jak tak to czy ktos to robil i mogl pokierowac co i jak i czy duzo roboty
: 11 lis 2012, 21:02
autor: mdamian
lukas28, Temat był kiedyś poruszany , ktoś przerabiał właśnie na kierownice z łopatkami , z tego co pamiętam to potrzebna była kierownica z łopatkami + taśma , nie pamiętam czy coś jeszcze .
: 11 lis 2012, 21:35
autor: szeryfisch
ja przerabialem. Do samego tipa wystarczy tylko tasma i kierownica z przyciskami.
: 11 lis 2012, 21:55
autor: LUKAS
szeryfisch pisze:ja przerabialem. Do samego tipa wystarczy tylko tasma i kierownica z przyciskami.
rozumiem że taśmę wymieniam ale jeszcze nie rozkręcałem i nie wiem jak to wyglada coś wiecej na ten temat??
tą taśmę wpinam zamiast starej i wsio??
czy ją sie wymienia i podłacza gdzieś przy wybieraku czy przy kierownicy starą zdejmuje i wpinam w kostki nową?
: 11 lis 2012, 22:30
autor: sylwekr
: 11 lis 2012, 22:41
autor: LUKAS
hmm jutro juz posiedzę z tłumaczem ale widze że jednak trzeba podłaczać do wybieraka :-/
[ Dodano: 2012-11-11, 23:29 ]
nie bardzo ta strona po tlumaczeniu i wychodzi na to ze przerobek jest troche
czy ktos jeszcze sie wypowie jak to zrobic
: 12 lis 2012, 12:09
autor: hipcio
Js zakladalem do swojego przedlifta jak bede w domu to opisze dokladnie
: 12 lis 2012, 20:46
autor: sylwekr
lukas28 pisze:wychodzi na to ze przerobek jest troche
czy ktos jeszcze sie wypowie jak to zrobic
Nie rozumię dlaczego to Cię przeraża. To tylko podłączenie 4 przewodów :mrgreen:
4 - podświetlenie przycisków
2- masa
1/3 -UP/Down w tipie
Masz fotki dokładnie gdzie się wpiąć, wymieniasz kierownicę z taśmą, dobrze jak przy okazji masz kawałek wiązki która idzie do sterowania Tipem (jak nie to ją dorabiasz) i wpięcie 4 przewodów (ja w swojej juz pewnie kilkadziesiąt metrów przewodów dołożyłem - montaż tempomatu, rolety tylnej szyby, Navigation Plus, TMC, TV analogowa + cyfrowa, Bose, ogrzewanie tylnej kanapy..... nie ma co się bać paru kabelków ;-)
: 12 lis 2012, 22:05
autor: LUKAS
spoko spoko zalozyc to założe tylko myślalem ze to szybka sprawa
ale czy ten opis to dokladnie do tego modelu wydawalomi sie ze po to tasma zeby nie dokladac kabelkow
bo z opisu wychodzi na przeobke chyba starej tasmy
: 13 lis 2012, 11:21
autor: sylwekr
Taśma jest po to aby przekazywać sygnał elektryczny z kierownicy która jest elementem ruchomym dalej do instalacji elektrycznej. W A8 nie ma żadnych nadmiarowych kabli, czyli jeśli czegoś nie było jak auto wyjeżdzało z fabryki to trzeba instalację dokładać. Nie miałeś sterowania Tipem zatem nie masz do tego instalacji. Taśmę wymieniasz aby mieć dodatkowo przekazywany sygnał od Tipa z kierownicy, ale z taśmy te dodatkowe przewody musisz wpiąć w odpowiednie miejsca w instalacji.
: 09 gru 2012, 21:07
autor: LUKAS
lada dzięń przymierzam się do wymiany kiery ale dowiedziałem się od kolegi z forum że można rozkodować przez to pompę ABS bo u niego tak się stało
czy komuś jeszcze coś takiego się zdarzyło??? czy mam się denerwować przy wymianie aby nie narobić se na diabła ? :diabel:
: 11 gru 2012, 00:14
autor: Druss
Będę obserwował temat... Łukasz zdaj relacje jak Ci poszło, mi też brakuje TIP'a w kierownicy.
: 11 gru 2012, 20:48
autor: pepi
zrobi jak mu taśma od mnie dojdzie
a troszkę zawaliłem sprawę :roll:
: 11 gru 2012, 22:38
autor: LUKAS
czekam czekam :lol:
[ Dodano: 2012-12-12, 00:20 ]
czytam i czytam i w sumie w tej angielskiej instrukcji jest coś o ESP ale nie mogę zrozumieć o co kaman tak tłumaczy na polski
już sam nie wiem żebym zaraz czegoś nie rozp.... niby wychodzi na to że trzeba coś kombinować z ESP przez vag..../
czy ktoś pomoże ???
swojej kiery juz nie mam z taśmą poszła komu innemu
rozmontowałem wszystko bez aku i jak przyjdzie taśma chce od raz sie zabrać za montaż ALE tyle się naczytałem i zaraz wyjdzie że taśma nie bedzie pasować bo np. nie bedzie miała wejścia na ESP oby była OK
a z tej instrukcji cięzko coś sie dowiedzieć bo słabe jest tłumaczenie na polski ale może coś poradzę obrazkowo
gorzej bedzie pewnie z kalibracją czujnika skrętu pewnie bede szukał kogoś ogarnietego bo jak znam życie to pewnie błedów bedzie i coś sie rozkoduje
I DUŻY PROBLEM NIE MAM VAGA
a niby podpiąc 4 kabelki :-x
czy ktoś to robił w D2 po lifcie z ESP ???
: 12 gru 2012, 07:32
autor: pepi
raczej bez obaw jak ty masz polifta :-P
ale ja bym pospisywał tu i tam sam tego nie uczyniłem i nie wiem czy tylko zbieg okoliczności ale pompa utraciła kodowanie
coś tam pisało że podobno wystarczy się przejechać z 30 kilometrami na godzinę i samo się naprawi -mowa o czujniku skrętu
ale u mnie tonie działa ;-)