Strona 1 z 4

[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.

: 30 lis 2009, 22:13
autor: whisky
Witam,ostatnio zauwazyłem ze pod autkiem zostaje mi plamka oleju przekładniowego i postanowiłem namierzyc co tam sie dzieje.Po wejsciu pod autko za wiele nie zauważyłem poza tym ze kapało z aluminiowej osłony odzielajacej wydechy od skrzyni ;-) .Moja skrzynia to 4hp24a z 94 roku...i poza tym ze zaczelo delikatnie kapac to skrzynia chodzila idealnie.A ponieważ nie uznaje mechaników bo z autopsji wiem ze jak sam nie zrobie to nie pojezdze wiec zaczynamy ;-)

Dzien pierwszy-diagnoza

Po zdjeciu wydechów i blachy aluminiowej(termicznej) winowajca był już znany
Obrazek Obrazek


Koszt simeringa pewnie smieszny ale roboty baaardzo dużo ;-)
spuscilem olej i z miski zlecialo tylko 2l wiec o ok 1,5 za mało -tragedia :cry:
Obrazek

Na dzis wystarczy,jutro znowu poswiece okolo 2h :-D mam nadzieje ze jak odkrece wal napedowy tylniego dyfra to skrzynia troszke mi uchyli sie do dolu i bede mial dojscie do srub tylnego dekla skrzyni
Obrazek Obrazek Obrazek

Panowie jak nasuwa sie wam cos pomocnego to skrobnijcie ,razem na pewno cos wymodzimy,jutro zamowie uszczelki ,simeringi,filtr i olej

Nazywaj poprawnie tematy :diabel: - zmodyfikowałem

: 01 gru 2009, 18:07
autor: paulo79
kolego wydaje mi sie ze kapie z walka tego co leci z boku, tego ktory przekazuje naped z przedniego mech roznicowego na tylny. To czesta usterka 4-biegowych tipow. Zeby to uszczelnic trzeba wyjac skrzynie i rozebrac ja w drobny mak zeby sie dostac do tego uszczelnienia. Robilem to u siebie- robota nie dla mechanika domowego.

: 02 gru 2009, 00:14
autor: whisky
hehe zgadza sie kolego ;-) ... a wiec dzis kolejne kilka fotek

Dzien drugi ;-)

a wiec odkrecamy wał napedowy od skrzyni i bez wyjmowania skrzyni zabieramy sie krok po kroku za jej rozbiorke

Obrazek

jezeli jestesmy na tym etapie prac to praktycznie najgorsza robota za nami ;-) (demontarz wydechu oraz poduszek skrzyni biegow ktore przysporzyly mi troszke klopotu) teraz juz typowe klocki lego... a wiec pierwsza pokrywa

Obrazek

Obrazek

pokrywa druga.....

Obrazek

Obrazek

to duze ustrojstwo w instrukcji nazywane jest diif lock assy i radze zdjąc to w calosci nie zaglebiajac sie w budowe przekladni planetarnej gdyż strasznie duzo tam elementow :mrgreen: zdejmujemy to recznie


Obrazek

pokrywa trzecia

Obrazek

Obrazek

simering jest juz widoczny ale zeby go wybic pozostaje czwarta pokrywa(ostatnia) :diabel:

Obrazek

Obrazek

Simering na wierzchu ;-) uszczelki i simeringi zamowione w aso,koszty wbrew pozorą nie wielkie mam nadzieje ze 1-2 dni i wszystko bedzie... :-D jutro dokladne mycie elementow i oczekiwanie na czesci ;-)

: 02 gru 2009, 11:48
autor: pet3r
jesteś z zawodu mechanikiem? zazdroszczę kanału/podnośnika, bez tego ani rusz z porządniejszą robotą.

powodzenia przy składaniu i pamiętaj - porządnemu mechanikowi przynajmniej 1 śrubka musi zostać po złożeniu :mrgreen:

: 02 gru 2009, 22:28
autor: whisky
Mechanikuje sobie troszke ;-) dzis odebralem 4 uszczelki poszczegolnych pokryw,uszczelke misy,filtr oleju oraz simering walka i od razu ten od walu tylnego napedu-koszt ok.430zł.

Wymyłem dokladnie pokrywy i zabralem sie za skladanie ;-)

Obrazek Obrazek

Po 2 godzinach skrzynie(poza miska olejowa) mialem w całosci :-D pet3r niestety nie została zadna srubka ;-)

Obrazek Obrazek

Jutro nieszczesne poduszki i wydech :-/ sruby i obejmy przyrdzewialy troche no i bede musial cos podpasowac.Koledzy jezeli wie ktos ile oleju do tej skrzynki sie miesci to skrobnijcie prosze :-P

: 03 gru 2009, 11:49
autor: przemoR888
Kolego wg. autodaty w skrzyni ma być olej "esso egl 71141" ok.3,5-4litry

: 03 gru 2009, 12:06
autor: malutkaA8
Akurat do tej skrzyneczki to Dexron 3...

: 04 gru 2009, 22:28
autor: whisky
Przez ostatnie dwa wieczorki wkladalem poduszki i montowałem wydechy ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i pora na olej :-) proponuje maly lejek wcisniety w okolo 2 metrowy wąż.... wpuszczamy go w okolice prawego kolektora wydechowego silnika i wyciagamy na dole przy misce....wąż wprowadzamy w otwor w misce w ktory wkrecona jest sruba kontrolna/wlewowa

Obrazek

Nastepnie majac lejek w komorze silnika wlewamy olej do miski(dobrze jest w tym momencie miec druga osobe w kanale ;-) )po dolaniu 2 litrow miska jest pelna i olej zaczyna sie przelewac przez otwor wlewowy :mrgreen: odpalamy autko,smok w misce olejowej zasysa olej do poszczegolnych komor i w tym momencie nalezy zapewnic w misce poziom tegoz oleju....wiec dolewamy ;-) silnik caly czas pracuje :-> wlewamy powoli ok 1 litra i w tym momencie proponuje wsiasc do autka i pomanewrowac lewarkiem biegow w kazdej pozycji w kilku sekundowych pauzach na kazdym polozeniu...wracamy pod maske i kontynuujemy napelnianie misy...przy okolo 4 litrach i pracujacym silniku olej zaczyna sie powoli przelewac ze sruby kontrolnej....w tym momencie powtarzamy jeszcze manewr lewarkiem i uzupelniamyy ewentualny brak ;-) jezeli olej juz sie przelewa zakrecamy srube kontrolną i dopiero wtedy mozemy zgasic silnik... ;-)

To tyle jesli chodzi o remoncik ;-) dzis juz sobie polatalem i wszystko dziala tak jak powinno....za jakis czas sprawdze sobie poziom oleju zeby spac spokojnie i tyle :lol: Pozdrawiam,mam nadzieje ze tego typu opis i kilka pogladowych zdjec moze bedzie pomocne :-P

: 05 gru 2009, 11:26
autor: wojti_sopot
Witam
Przy wymianie oleju u siebie w skrzyni, oglądałem to uszczelnienie i tak właśnie myślałem że nie trzeba całej skrzynki wyjmować, opis super, zdjęcia też, na pewno pomocne. Kawał dobrej roboty - pozdrawiam.

: 06 gru 2009, 20:39
autor: maciu
czy olej w konwerterze jest "w ruchu"?

tzn czy robiąc wymianę dynamiczną konwerter też zostanie przepłukany?

: 20 kwie 2010, 21:34
autor: Siasiuk
Super opis!! I jak tam autko ?? Wszystko OK??

: 20 kwie 2010, 22:41
autor: whisky
Jak najbardziej ;-) 4HP24A ma swoje delikatne braki kultury ale trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic ;-)

: 21 kwie 2010, 09:17
autor: Rapik
Szacunek, widać że fachowa robota :) A jakim olejem w końcu zalałeś skrzynie bo nie mogę znaleźć ?

: 21 kwie 2010, 10:14
autor: whisky
Obrazek

Polecam ;-)

: 21 kwie 2010, 12:10
autor: Rapik
To odpowiednik ATF Dextron III ? Gdzieś w necie można go dostać :) ?
Widzę że masz bardzo dobre warunki i jesteś z pomorskiego. Czy pomógłbyś mi może z wymianą oleju w 4HP24a :) ?