[D2 preFL ALL
] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu
: 04 gru 2012, 23:13
autor: lubelak
Dobry . Kupiłem s8 1998 rok skrzynia 5hp24 w którym był wyciek oleju z simeringa- olej ciekł na katalizatory. Już to ogarnąłem, wymieniłem ten simering ale... dolałem oleju tylko do skrzyni biegów... Z tego co teraz czytam to zrobiłem błąd i powinienem dolać oleju do torsena. Dobrze wnioskuję? Olej 75w90 tak?
Czy korek do dolewania jest w miejscu jak na rysunku? Korek B
Czy jest jakiś korek spustowy? Wybaczcie za może pytania jak laik ale kurczę zrobiłem już 400km odkąd kupiłem i boję się czy nie przytarłem mechanizmu
chyba się doczytałem. W 5hp24 jest olej inny w torsenie a w 4hp24 olej w torsenie jest ten co w skrzyni tak?
: 04 gru 2012, 23:59
autor: Gość
W 5hp24 jest olej inny w torsenie a w 4hp24 olej w torsenie jest ten co w skrzyni tak?
4hp ma jeden olej co sie wszystkim zajmuje. W 5hp jest podział na olej w skrzyni i olej w mechaniźmie.
: 05 gru 2012, 00:03
autor: lubelak
ok podziękował czyli dałem ciała po całości . Jadę jutro po 75w90 i będę dolewał mam nadzieję że nie zdążyłem zajeździć torsena...
P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
: 05 gru 2012, 00:07
autor: Gość
lubelak pisze:P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
Wydaje mi się ze tak ale nie dam se głowy uciąc bo mam 4hp i nie mam katów co doceniali bardzo w serwisie ASB.
: 05 gru 2012, 02:35
autor: tomi26
Apophis pisze:...4hp ma jeden olej co sie wszystkim zajmuje...
No coś ty,do torsenu lejesz oddzielnie 75W90
: 05 gru 2012, 09:28
autor: sylwekr
lubelak pisze:
P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
Ja u siebie uzupełniałem olej w torsenie z przodu i z tyłu. Dla torsena przedniej osi najlepiej zdjąć prawe koło i dostęp idealny, dla torsena dla tylnej osi robota z kanału (u mnie silnik 2.8 i katy trochę przeszkadzały ale dało radę, nie wiem jak jest dla silnika 4.2 - trochę inne są katy). Dolewając od razu sprawdź olej w obydwu torsenach bo one w skrzyni nie są połaczone - osobno olej uzupełnia się.
: 05 gru 2012, 10:50
autor: Pawulon_90
lubelak, ja mam po lifta ale tam chyba nic sie niezmieniło to tak jak chcesz dolac do torsena olej cojest na koncu skrzyni to ja niezrzucalem nic da sie dojsc pzynajmniej mi sie udało . A co do jazdy bez oleju lub z mała iloscia tez tak jedzilem bo niewiedzialem ze tamnic niemam posprawdzeniu i dolaniu oleju zaczeło leciec na kata to wyminiłem simmer i jest teraz git takze niewiem ile bylo jedzone bezoleju ale wszystko dziala naszczescie
Jeszcze niedawno nawet na forum czytałem że w 4hp podział jest tylko na olej w skrzyni i tylni dyferencjał. W moście zalewałem/zmieniałem odpowiedni,w skrzyni robiono to po jej remoncie ale obsługa okresowa ma polegac na wymianie oleju w samej skrzyni i raz na 90tyś tylni most. Takie mam info. Jak jest inaczej to niech mi ktos zapoda gdzie sie to wlewa z przoduw 4hp?
: 05 gru 2012, 11:36
autor: Pawulon_90
na forum gdzies bylo pisane ze tam sie olej przelewa ze skrzyni do torsena i niema zadnego innego wlewu
: 05 gru 2012, 11:39
autor: Gość
Pawulon_90 pisze:na forum gdzies bylo pisane ze tam sie olej przelewa ze skrzyni do torsena i niema zadnego innego wlewu
No własnie to ja też kojarze i dodatkowo nie przypominam sobie by były z przodu przy napędzie jakiekolwiek inne płyny bo już dawno była opcja wymiany wszystkich jakie sa.
: 05 gru 2012, 13:52
autor: marekp750
Panowie... trzeba trochę usystematyzować:
Torsen - to torsen czyli dyfer centralny
w 5HP dyfer centralny ma olej przekładniowy
w 4HP dyfer centralny smarowany jest olejem ze skrzyni czyli ATF (nie ma wlewu po prawej stronie)
przedni dyfer - zawsze ma olej przekładniowy
tylny dyfer - zawsze ma olej przekładniowy
skrzynia biegów 5HP LT 71141 (4HP na ATF)
Po przeczytaniu niektórych wypowiedzi to można wywnioskować,
że dyfer przedni należy do torsena (tudzież tylny).
: 05 gru 2012, 14:25
autor: gtfan
Dla usystematyzowania wiedzy..
W A8 D2 jest tylko jeden mechanizm różnicowy typu torsen - centralny. Przedni i tylny dyferencjał, to tzw. otwarte mechanizmy różnicowe.
Co do oleju:
W 4hp są dwie komory na olej:
1. do przedniego dyferencjału - korek wlewowy przy flanszy półosi od strony pasażera - wygodny dostęp po zdjęciu koła, korek spustowy wg. elsy "at bottom of differential cover" - jednak nie potrafiłem go namierzyć. Wchodzi ok 0,5L 75W90.
2. olej do reszty skrzyni, korki w misce olejowej.
W 5hp są 3 komory:
1. do przedniego dyferencjału - sytuacja ta sama co w 4hp. Wchodzi 1,3L 75W90.
2. do centralnego dyferencjału - korek wlewowy w tylnej części skrzyni po stronie pasażera, spustowy na spodzie. Wchodzi 0,9L 75W90.
3. reszta skrzyni - korki w misce.
Edit:
Kolega marekp750 był szybszy ;-)
: 05 gru 2012, 14:33
autor: Gość
gtfan pisze:W 4hp są dwie komory na olej:
1. do przedniego dyferencjału - korek wlewowy przy flanszy półosi od strony pasażera - wygodny dostęp po zdjęciu koła, korek spustowy wg. elsy "at bottom of differential cover" - jednak nie potrafiłem go namierzyć. Wchodzi ok 0,5L 75W90.
W przyszłym roczku na przeglądzie autka sprawdzę Ale podczas kapitalki skrzyni na pewno musieli wymienić i uzupełnic ten olej w przednim dyfrze
[ Dodano: 2012-12-05, 14:42 ]
Miałem wyciek z mechanizmu w jednej jak i w drugiej skrzynce.
: 05 gru 2012, 14:46
autor: Gość
Dzieki tomi26, to mi rozjasniło sprawę Fak jak wspominałem podczas remontu miałem wymieniane wszystkie uszczelnienia i płyny więc ten temat mnie poprostu osobiscie narazie ominął.