[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej
: 24 mar 2013, 18:33
Witam po długiej nieobecności
od około 4 tygodni zaczęła szwankować u mnie skrzynia biegów. Na początku problem był z R - rano po wrzuceniu R nie było czuć charakterystycznego zapięcia/stuknięcia, po puszczeniu pedału hamulca samochód stał lecz jak dodałem więcej gazu (obrotu około 2500) autko ruszało i jechało do tyłu. Objaw podobny do ślizgającego się sprzęgła.
Problem ten występował na początku sporadycznie lecz teraz jak dłużej samochód stoi to występuje prawie zawsze.
Od soboty zrobił się problem z jazdą do przodu - nie ważne czy D321 napęd załapuje jakby z opóźnieniem i sporadycznie przy przerzucaniu biegów wskakuje silnik na obroty - podobnie jakby za późno puścić pedał sprzęgła w stosunku do dodania gazu.
Wsteczny to powiedzmy mały problem bo używany jest w miarę sporadycznie lecz z D to juz problem - np. włączenie się do ruchu :-?
Temat jest jaki olej, dlaczego zapytacie - zauważyłem wyciek przy wężu od chłodnicy oleju więc podejrzewam, że w skrzyni robi się sucho.
Żeby nie było, że idę na łatwiznę bo nie chce mi się szukać, ale na forum jest tyle tematów w dziedzinie oleju, że po prostu zgłupiałem. W jednym temacie jest polecany olej ESSO zamiast DEXTRON III, znowu w innym jest to niedopuszczalne. Więc pytam - jaki olej w końcu nadaje się do mojej skrzyni (firma/oznaczenia); dzwoniłem do ASO i dowiedziałem się tylko o cenę za 1 litr - 95 pln.
od około 4 tygodni zaczęła szwankować u mnie skrzynia biegów. Na początku problem był z R - rano po wrzuceniu R nie było czuć charakterystycznego zapięcia/stuknięcia, po puszczeniu pedału hamulca samochód stał lecz jak dodałem więcej gazu (obrotu około 2500) autko ruszało i jechało do tyłu. Objaw podobny do ślizgającego się sprzęgła.
Problem ten występował na początku sporadycznie lecz teraz jak dłużej samochód stoi to występuje prawie zawsze.
Od soboty zrobił się problem z jazdą do przodu - nie ważne czy D321 napęd załapuje jakby z opóźnieniem i sporadycznie przy przerzucaniu biegów wskakuje silnik na obroty - podobnie jakby za późno puścić pedał sprzęgła w stosunku do dodania gazu.
Wsteczny to powiedzmy mały problem bo używany jest w miarę sporadycznie lecz z D to juz problem - np. włączenie się do ruchu :-?
Temat jest jaki olej, dlaczego zapytacie - zauważyłem wyciek przy wężu od chłodnicy oleju więc podejrzewam, że w skrzyni robi się sucho.
Żeby nie było, że idę na łatwiznę bo nie chce mi się szukać, ale na forum jest tyle tematów w dziedzinie oleju, że po prostu zgłupiałem. W jednym temacie jest polecany olej ESSO zamiast DEXTRON III, znowu w innym jest to niedopuszczalne. Więc pytam - jaki olej w końcu nadaje się do mojej skrzyni (firma/oznaczenia); dzwoniłem do ASO i dowiedziałem się tylko o cenę za 1 litr - 95 pln.