Strona 1 z 2

[D2 96 3.7PB/LPG ] 5HP CJZ - pierwszy bieg przeciąga

: 21 kwie 2013, 20:39
autor: krystek78
witam.co to możne być .przy ręcznej zmianie biegów z pierwszego biegu można zmienić na drugi powyżej 2 tys.obrotow.na niższych obrotach nie chce zmienic.skrzynia chodzi elegancko.raz w automacie na pierwszym biegu zmieniła na drugi bieg powyżej 3 tys.obrotow.delikatnie dokladajac gazu.dodam ze bledow nie ma.prosze o pomoc





Zakładając nowy temat należy dodać TAGa odpowiedniego dla Twojego auta. Mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie.

Pozdrawiam
Simone331

: 21 kwie 2013, 20:48
autor: Gość
Popraw temat i uzupełnij tagi! Jaki masz model tej skrzyni to tez nie wiemy..
To wygląda na przeciąganie zmiany biegu-czy to się dzieje tylko na zimnym czy tez na ciepłym?? Czy zawsze jak zejdziesz do 1 czy tylko po restarcie auta z postoju?? Kiedy wymieniany był olej w twej skrzyni i filter?? Może byc to wina przytkanego filtra jak i zacinającej się mechatroniki wskutek np jakiegos syfu itp.

: 21 kwie 2013, 22:34
autor: otto
możesz spróbować wykasować pamięć skrzyni vagiem :-) Jak moja dziewczyna jeździ to skrzynia zapamiętuje jej styl jazdy i zawsze jak ja po niej wsiadam to auto jest takie ociężałe i zmienia biegi mułowato :-D

: 21 kwie 2013, 22:42
autor: Marecki
Panowie podłączę się troszeczkę pod temacik.Apropos skrzyni czy istnieje jakaś wersja sport?Czasami :mrgreen: jak depnę to tylko przy wysokich obrotach zmienia ciągnie do końca ile ma siły.

: 22 kwie 2013, 09:42
autor: stan
Podobno istnieje. Trzeba vagiem wpisać odpowiedni numerek, przynajmniej w eskach pofl tak jest. Ale chyba nie warto, skrzynia mocniej dostaje.

: 22 kwie 2013, 12:09
autor: Marecki
Moja to nie S bo 97r 5biegowa skrzynia 299 koników,aż wstyd się przyznać ale za wiele nie wiem o oznaczeniu tego modelu.

: 22 kwie 2013, 16:07
autor: krystek78
Na zimnym i ciepłym tak samo.przy zmianie ręcznej z miejsca bieg 2 wskakuje powyżej 2tys. obrotów. automat zmienia odrazu.bieg 2 tak jakby miał dwa biegi.to wszystko się dzieje przy delikatnym dokładaniu gazu.jak mocniej mu pocisnę biegi zmienia płynnie auto mam 2 miesiące. olej wymieniany wraz z filtrem 6 miesięcy temu [poprzedni właściciel tak twierdzi].podsuncie mi jakiś warsztat na śląsku co by mi to obczaili

: 22 kwie 2013, 20:48
autor: Pepeka
Kolego sprawdź sobie linkę gazu, być może poprzedni urzyszkodnik sobie ją regulował nie zważając na przepustnicę (zbyt mocno napięta ) no i samą przepustnicę wraz z potencjometrem .Miałem dokładnie ten sam problem ( w poprzednim łosiem)

: 24 kwie 2013, 15:23
autor: krystek78
linka luznawa.część plastikowa co linka ciągnie od gazu od góry byla wymieniana bo jest opisana farba.może kto przepustnice wymieniał.czytałem na forum o jakiejs adaptacji przepustnicy może w tym kierunku działać?

: 24 kwie 2013, 15:30
autor: Gość
Adaptacje się robi w modelach poliftowych ;)

: 24 kwie 2013, 15:31
autor: Pepeka
Dokładnie, idź w tym kierunku. Jeśli skrzynia ciągnie na D do przodu jak i na R do tyłu - bez gazu - nie zdarzyło ci sie żeby w niej coś walneło wraz z włączeniem trybu awaryjnego jeśli brak błędów na vaginie ,stan oleju i jakość właściwa .Pozostaje ci szukanie przyczyn w silniku ,krótko nie masz w/w problemów nie daj się namówić na "remont" skrzyni. Przy samej skrzyni w skrajnym przypadku i jest to 90% usterek naszych skrzyń , trzeba sprawdzić sterownik (takie urządzenie mechatroniczne pod miską ) i selenoidy .

: 24 kwie 2013, 15:41
autor: krystek78
tak zrobie.nieraz jak mu wcisne gaz do konca to słabiej przyspisza i tak jakby skokami prayspiesza.to moja 3 a8 i skrzynia płynnie zmienia biegi.dodam ze nie mam napedu na 4 [takiej szukalem mało pali] a i skrzynia nie jest tak obciążona

: 24 kwie 2013, 16:50
autor: Pepeka
jeśli przyspiesza "skokami " to definitywnie TPS .Typowy objaw wadliwie dzialąjacego potencjometru przepustnicy to właśnie skokowe przyspieszenie ,szarpnięcia podczas puszczenia nogi z gazu ,trudniejsze odpalanie ciepłego silnika itp. efektem mogą być również złe wskazania pracy sond i błędy składu mieszanki oznaczone w vaginie jako sporadyczne

: 24 kwie 2013, 20:22
autor: krystek78
czyli wymiana tps.na vagu wyszlo cos z sondami i czunikiem temperatury.fachman powiedzial ze to norma przy gazie.sprawdzil sondy i pracowaly dobrze.musze gdzies poszukac jakiego tpsa

: 24 kwie 2013, 20:32
autor: Pepeka
Zanim wydasz kasę na tps'a , sprawdź czy twój nie jest poprzestawiany ,nie pamiętam jakie wartości rezystancji powinien mieć .Być może ktoś na forum poda poprawne wartości ,nie brakuje tu łebskich gości .
Co do czujnika temperatury i sondy hmm... pozostawię to bez komentarza , a tak na marginesie sprawdź sobie czy czujnik temperatury znajdujący się w przepustnicy jest w ogóle podłączony. Różnych magików już widziałem , to w odniesieniu do twojej informacji , że przepustnica była wymieniana.