Strona 1 z 2

[D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3

: 04 maja 2013, 17:02
autor: sokolasty
witam jak w temacie do służą te biegi, dodam że skrzynia jest 4 biegowa auto z 97 roku. szukałem ale nie mogłem nic znaleźć.

: 04 maja 2013, 18:52
autor: jdz1
Skrzynia pracuje tylko do najwyższego biegu na którym masz ustawiony lewarek, czyli np. 3 to będzie pracowała tylko do trzeciego. Ja np. zimą jak jeżdżę po mieście to ustawiam na 3 i skrzynia nie skacze po biegach tylko zmienia do 3 i to wszystko, latem to np. ustawiam na 4 i chodzi mi do 4 nigdy nie wrzucając 5. Ustawień tych używasz na przykład w trudnych warunkach żeby skrzynia niepotrzebnie nie skakała po wyższych biegach .

: 04 maja 2013, 19:00
autor: mdamian
Ustawienia 1.2.3 są do tego jak np jedziesz w górach z przyczepką żeby nie obciążać zbytnio skrzyni to tak jak kolega jdz1, napisał , dojdzie do np 3 biegu i tyle .

: 04 maja 2013, 22:11
autor: sokolasty
a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego, i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód

: 05 maja 2013, 09:32
autor: mdamian
sokolasty pisze:a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego,
Jadąc autem na "D" z prędkością np 50km/h możesz przełączyć sobie lewarek w pozycje "3" lub "2" wszystko zależy od prędkości przy jakiej to robisz .
Jadąc 200km/h i wrzucisz na "2" czy "1" to rozwalisz skrzynie ( za duże obroty do takich biegów )
sokolasty pisze:i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód
Tak "N" to jest tak zwany "luz" po to on jest w automatycznej skrzyni , żebyś właśnie mógł go przepchnąć , holować do 50km/h ( chyba do 50 km gdzieś coś takiego kiedyś czytałem ) , albo właśnie w tej pozycji możesz wciągnąć auto na lawetę ;-)

Nie wolno podczas jazdy na "D"(drive) przesuwać lewarka w pozycje "N" ( neutral )
Tak samo jak wrzucasz wsteczny to samochód musi być zatrzymany ( prędkość 0km/h )

: 05 maja 2013, 16:46
autor: sokolasty
spoko, słyszałem już tyle różnych mitów na ten temat że nie wiedziałem w co wierzyć. czyli np zimą na jakimś placu mogę włączyć sobie 2 i wtedy nie wskoczy mi wyższy bieg i będę mógł się pobawić quattro, czy lepiej przełączyć na tip :-D

: 05 maja 2013, 20:49
autor: mdamian
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

: 06 maja 2013, 00:16
autor: FOSS
mdamian pisze:sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

: 06 maja 2013, 11:21
autor: jdz1
FOSS pisze:
mdamian pisze:sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)
Święte słowa, na tiptronicu jeśli przekroczysz dopuszczalne obroty max to skrzynia przerzuci na wyższy bieg i tak samo w dół.

: 06 maja 2013, 11:31
autor: mdamian
FOSS pisze:
mdamian pisze:sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)
Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D

: 06 maja 2013, 11:35
autor: jdz1
mdamian pisze:
FOSS pisze:
mdamian pisze:sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)
Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D
To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.

: 06 maja 2013, 11:41
autor: mdamian
jdz1 pisze:To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.
A przy jakich obrotach zmienia skrzynia na tipie na wyższy bieg ??
Ja z reguły przy około 5K obr/min sam zmieniam bieg na wyższy (prędkość w granicach 160-180km/h jest wystarczająca do wyprzedzenia kilku tirów :mrgreen: ).
Temu jestem zdziwiony że tip potrafi sam zmienić bieg na wyższy .
Nawet jak się bawiłem na parkingu zimą to na 2 biegu (około 2-3k obr/min) starczyło by się poślizgać .

: 07 maja 2013, 09:49
autor: jdz1
Bieg na wyższy tip zmienia przy około 6200-6500 obr/min (u siebie nawet nie zauważyłem bo tak mi szybko wkręca się na obroty) bez względu czy jadę na LPG czy PB a poza tym jak wprzedzam TIRy czy kawalkadę osobówek nie patrzę na zegary tylko na drogę.
Poza tym właśnie kat ować to znaczy zmieniać biegi na tipe przy około 5 tys obr/min. , właśnie wówczas skrzynia ma najwięcej do roboty.
Tip tak nie potrafi tylko tip ma tak ustawione że przy max obrotach zmienia na wyższy bieg a przy możliwie najniższych obrotach zmienia na niższy bieg i nie ma w tym nic dziwnego ani inteligentnego.
2-3 tys obr/min wystarczy żeby sie poślizgac, tu z Tobą całkowicie się zgodzę.

Pozdrawiam

: 07 maja 2013, 12:25
autor: Mucholejkolator
4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero poniżej 40km/h redukuje z 4 na niższe biegi. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)

: 07 maja 2013, 14:09
autor: jdz1
Mucholejkolator pisze:4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero gdy zatrzymasz auto, zredukuje do 1 biegu. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)
Z tego co wiem to wszystkie skrzynie tip (te nowsze, chociąby jak napisałeś 5HP czy nawet porównywalne w BMW e38/39) tak mają że same zmieniają bieg na wyższy czy niższy w zależności od obciążenia silnika czy to max obr/min czy min obr/min. Czyli wszystkie powyżej są poprostu zabawkami a jedyna służna skrzynia Tip to 4HP która już dawno poszła do lamusa.