Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Hamowanie silnikiem

: 29 gru 2013, 11:35
autor: drago_o
Witam,

Często jeżdżą trasy górskie i mam pytanie, czy skrzynia ma gdzieś tryb hamowania silnikiem w automacie czy tylko w ręcznej zmianie mogę tak jechać? Niestety auto ma dwa dni i nie zdążyłem sprawdzić czy na sporcie hamuje silnikiem.

Pozdro.

: 29 gru 2013, 13:36
autor: Gość
Jesli masz skrzynie z trybem 1,2,3,4 lub tym podobne to wtedy bedzie hamowała silnikiem i na tipie. Co do tryby S to sie nie wypowiem bo nie wiem. Jak ja potrzebuje hamowania motorem przy jakiejs górce to wrzucam zwykle na tipa i jest ok.

: 29 gru 2013, 14:42
autor: labas
Wystarczy zdjąć nogę z gazu i już hamuje motor - bez względu na tipy, esy i tym podobne.

: 29 gru 2013, 16:18
autor: Gość
labas, Nie wypowiadam sie na temat D3 ale w D2 i tych automatach nie do końca jest tak jak piszesz. Owszem przy wiekszej prędkości powiedzmy od ok.70km.h.wzwyż tak jest ale poniżej ASB się wysprzęgla. Jak jadę z górki powiedzmy 50km/h to po puszczeniu gazu sie rozpędza. W krętych wąskich górskich dróżkach gdzie sie szybko nie jedzie używam tylko tipa.

: 29 gru 2013, 16:29
autor: CINEK
Apophis pisze:labas, Nie wypowiadam sie na temat D3 ale w D2 i tych automatach nie do końca jest tak jak piszesz. Owszem przy wiekszej prędkości powiedzmy od ok.70km.h.wzwyż tak jest ale poniżej ASB się wysprzęgla. Jak jadę z górki powiedzmy 50km/h to po puszczeniu gazu sie rozpędza. W krętych wąskich górskich dróżkach gdzie sie szybko nie jedzie używam tylko tipa.
Maciek a probowales juz te tzw. biegi gorskie 2/3/4...bo ja jeszcze nie mialem okazji przetestować jak to dziala <niewiem>

: 29 gru 2013, 21:43
autor: Gość
martin_rs4 pisze:Maciek a probowales juz te tzw. biegi gorskie 2/3/4...bo ja jeszcze nie mialem okazji przetestować jak to dziala <niewiem>
To są blokady wyższych przełożeń-ASB w tym trybie nie wrzuci wyższego biegu niż ta cyfra.
Owszem nadaje sie to do jazdy w górach bo na zblokowanym 3 lub 4 bedzie zawsze hamowała silnikiem prawie do zera. Dla mnie jednak wygodniejszy jest i tak TIP bo moge sam dobierać przełożenie i co za tym idzie prędkośc staczania się :)

: 29 gru 2013, 22:38
autor: drago_o
Właśnie jak się puści gaz to nie hamuje silnikiem tylko luzuje się... Dlatego szukam takiej możliwości w automacie bo tip uciążliwy by był w jeździe górskiej.

: 29 gru 2013, 22:47
autor: ernesto
co znaczy luzuje się ? Masz na myśli zapina wyższy bieg czy odpuszcza obroty?

: 29 gru 2013, 22:59
autor: labas
drago_o pisze:Właśnie jak się puści gaz to nie hamuje silnikiem tylko luzuje się
Nie ma takiej możliwości

: 30 gru 2013, 00:25
autor: Gość
Zapewne chodzi o wysprzęglanie się-czyli nie zapina lock up'a.

: 30 gru 2013, 21:43
autor: wolek
wystarczy dać lewarek w pozycję "s" i już będzie pięknie hamować silnikiem prawie do zera :)