Strona 1 z 2

[D3 04 4.2MPI ] Na wyższych obrotach gubi bieg

: 01 sty 2014, 18:15
autor: Michal90
witam Wszystkich mam taki maly problem ze skrzynia 6hp problem polega na tym ze jak ruszam do 3 tys obrotow auto normalnie zmienia biegi i nic nie szarpie ani nic. a problem polega na tym ze jak przekroczy te 3- 3.5 tys obrotów to auto zaczyna tak jak by jechac na pol sprzegle albo nawet wysprzegli skrzynie, nie wazne na ktorym biegu jedzie powyzej 3 tys mi tak sie zaczyna dziac... ponizej 3 tys dziala wszystko prawidlowo, mial ktos takie objawy?? dodam jeszcze ze wyskakiwal mi blad 17115 ale jak jezdzilem po podworku

: 01 sty 2014, 18:20
autor: CINEK
Kolego stosuj jakakolwiek interpunkcje bo strasznie nieczytelne to jest ;)

: 01 sty 2014, 20:41
autor: krzychu22.p1i
17115 P0731 Gear 1 Incorrect Ratio - w najgorszym przypadku skrzynia na stół.

Possible Causes

Wiring and/or connections faulty
Sensor Gear Position Indicator faulty
Gear Solenoides faulty
Mechanical failure

Possible Solutions

Check wiring and connections
Check Sensor Gear Position Indicator
Check Gear Solenoides

: 02 sty 2014, 19:32
autor: tutenhamon
Usmażyłeś skrzynie chłopie tak jak ja kiedyś .W Xedosie mieliśmy coś takiego .

: 02 sty 2014, 20:07
autor: Michal90
Raczej nie bo te auto przed wypadkiem jeździło normalnie bo kopiłem uderzone w przód trochę wiec raczej nie jest tego wina ze jest usmażona bo te auto stało nieruszane ani nieodpalane od czasu wypadku więc zdaje mi się że chyba to nie to..

: 02 sty 2014, 21:49
autor: ernesto
a jeździłeś tym autem przed zakupem?

: 02 sty 2014, 22:31
autor: Michal90
Nie bo te auto przyjechało na lawecie z Hiszpanii i jakoś musiało dojść do tego wypadku wiec stwierdzam ze te auto jeździło normalnie przed wypadkiem.. bo w silnik to raczej nie dostało bardzo bo nie widać żeby były jakieś slaby odbicia silnika na karoseri

: 03 sty 2014, 00:14
autor: ernesto
Tak wiec przyjmij fakt że ta przypadłość była już wcześniej. Skoro nie wiesz jak auto jeździło wcześnie to nie masz pewności że wszystko grało jak należy. Co innego gdybyś sam osobiście prowadził auto przed naprawą i wszystko chodziło idealnie. Bóg jeden wie co tam siedzi.
A nie opieraj się na słowach i zapewnieniach kogoś kto Ci mówi że wszystko było ok tylko było puknięte.

: 03 sty 2014, 01:18
autor: Michal90
No to jutro wyciągnę miskę i zobaczę jaki olej i spróbuje wlać nowy olej żółty i zobaczę czy dalej takie objawy jak tak to skrzynia idzie do fachowca bo to ma jeździć a nie stać :) jak się uda napisze objawie co w nim siedziało :)

: 03 sty 2014, 07:16
autor: shakal
Kolejny przykład na to zęby nie brać rozbitków - bo tanio :) a tym bardziej takich co nie jeżdżą :)
powodzenia

: 03 sty 2014, 11:33
autor: Rapik
Michal90 pisze:no to jutro wyciagne miske i zobacze jaki olej i sprobuje wlac nowy olej zolty i zobacze czy dalej takie objawy jak tak to skrzynia idzie do fachowca bo to ma jezdzic a nie stac:) jak sie uda napisze objawe co w nim siedzialo:)
Tylko żebyś nie wlał do skrzyni przez przypadek jakiegoś ATF'a. Zalej ją Ravenolem do 6HP, zmień też olej i filtr.

: 04 sty 2014, 18:37
autor: Michal90
jak na dzień dzisiejszy sytuacja jest taka... spuściłem olej i odkręciłem miskę w skrzyni i wyleciało mi 5 litrów oleju? pytanie ile oleju zostało jeszcze w skrzyni i w konwerterze?? czy przypadkiem nie było rzeczywiście mało oleju? olej jak popatrzę do banki to wygląda na czarny a jak naleje do kubka to taki brązowy ciemny ... opiłków na misce nie było praktycznie jedynie minimalne ale to skrzynia pracuje wiec ta tolerancja jest dozwolona. Co dalej robić ?? Odkręcać sterownik i patrzeć dalej? Z góry dzięki:)

: 04 sty 2014, 18:58
autor: Gość
Jak zleciało 5 litrów to praktycznie norma. Ale widac że jest już zmęczony ten olej. A jaki ma zapach czy czuć cos specyficznego?

: 04 sty 2014, 19:30
autor: Michal90
Nie no czuć zapach oleju, nic spalonego albo żeby był przepracowany za bardzo itp. A jak wydobyć resztę oleju? Jakieś pomysły? Bo na pewno będę zalewać nowym olejem.

: 04 sty 2014, 19:46
autor: Gość
Nie wydobedziesz. Możesz co osobiście radze wymienic teraz filter i dolać świeżego oleju,i jesli by było ok to po 1000km powtórzyc operację
Lub zrobić wymiane dynamiczną i wtedy wymienisz cały olej ale to już więcej roboty i nie jest to tak polecane dla juz niemłodych skrzyń.