Strona 1 z 6
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie
: 12 sty 2014, 19:44
autor: Markus
Dzisiaj odpalam moje audi i już przy zmianie na D poczułem dziwnie mocniejsze szarpniecie.
W trakcie jazdy samochód szarpie.
Ma to miejsce na każdym biegu do ok 2000 obr. i lekkim przyspieszaniu.
Mało tego. Jadę np. na 4 biegu ( nie ma znaczenia czy D czy TIP) obroty ok 1400, dodaje lekko gazu i słyszę takie tttrrrrr zaczyna drgać samochód i szarpać. Po przekroczeniu 2000 obr. działa normalnie.
Przegoniłem trochę na S-porcie i po rozgrzaniu trochę lepiej ale dalej są wibracje i ten dźwięk
trrrryyt.
Auto oryg 150 tys. ( bez teorii spiskowych bo na 100% tyle ma).
Olej wymieniany statycznie (6l.) ok 8 tys km. temu z filtrem zgodnie z wszystkimi zasadami.
Polecicie kogoś na śląsku co z tym fantem robić teraz?
: 12 sty 2014, 19:56
autor: michalwruszak
Pierwsze co to zczytanie błędów z komputera , od tego trzeba zacząc
Re: Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie
: 12 sty 2014, 21:23
autor: ralf
Markus pisze:Dzisiaj odpalam moje audi i juz przy zmianie na D poczułem dziwnie mocniejsze szarpniecie.
W trakcie jazdy samochód szarpie.
Ma to miejsce na kazdym biegu do ok 2000 obr. i lekkim przyspieszaniu.
Mało tego. Jade np. na 4 biegu ( nie ma znaczenia czy D czy TIP) obroty ok 1400, dodaje lekko gazu i słysze takie tttrrrrr zaczyna drgac samochód i szarpac. Po przekroczeniu 2000 obr. działa normalnie.
Przegoniłem troche na S-porcie i po rozgrzaniu troche lepiej ale dalej sa wibracje i ten dziwiek:/ trrrryyt.
Auto oryg 150 tys. ( bez teori spiskowych bo na 100% tyle ma).
Olej wymieniany statycznie (6l.) ok 8 tys km. temu z filtrem zgodnie z wszystkimi zasadami.
Polecicie kogos na slasku co z tym fantem robic teraz?
Konweneter
: 12 sty 2014, 21:44
autor: Markus
Ale przy wyższych obrotach biegi zmienia dobrze. Można dokręcić do 6 tys i jest OK.
No i ten dźwięk.
Przy małych obrotach dodam gazu i przez 1-2 sek takie trrryyyyt
no i wibracje spore.
: 12 sty 2014, 21:54
autor: CINEK
Jeżeli na postoju przy włączonym biegu D tez słyszysz takie stukanie tyk.tyk.tyk.tyk no to konwerter pada. A poza tym to jak na 150kkm przebiegu to trochę szybko się skrzynia zajechała
: 12 sty 2014, 22:20
autor: Markus
No też mi to na konwerter wygląda.
Żeby go wymienić to nie trzeba skrzyni rozkręcać?
: 12 sty 2014, 22:29
autor: Hjeniu
nie
: 12 sty 2014, 22:30
autor: Markus
Możecie polecić jakiego dobrego fachowca od skrzyń w Ślaskim?
: 12 sty 2014, 23:18
autor: ernesto
Jak to? Konwerter jest to chyba sprzęgło hydrokinetyczne które znajduje się między silnikiem a skrzynia. Nie wiem może się mylę ale patrząc na moje auto to żeby zrzucić konwerter trzeba skrzynie odkręcać. Właściwie to ją zrzucić na dół.
: 12 sty 2014, 23:41
autor: Markus
Odkręcić tak ,ale rozkręcić nie.
: 13 sty 2014, 08:32
autor: tutenhamon
: 13 sty 2014, 13:35
autor: Markus
Dzwoniłem. Sama wymiana konwertera na regenerowany to 3600zł:/ 6 m-y gwarancji czyli nic.
Dziwne bo same konwertery regenerowane po 800zł chodza.
Zastanawiam sie na kupnem innej całej skrzyni i tylko wymiana.
Dzisiaj podłaczony do Was-a i zadnych błedów skrzyni. Pokazuje błedy poduchy pod silnikiem ale to chyba nie ma zwiazku.
Co ciekawe moj model skrzyni nie ma zadnej adaptacji wartości wyuczonych.
Sam nie wiem co teraz robić. <niewiem>
: 13 sty 2014, 13:40
autor: FOSS
Markus pisze:Sam nie wiem co teraz robić. <niewiem>
Pozostaje naprawiać.... no chyba, że nie chcesz nim już jeździć.
: 13 sty 2014, 13:43
autor: krystek78
Na slasku nie ma lepszego warsztatu
: 13 sty 2014, 13:53
autor: tutenhamon
Skrzynię i tak będą zrzucać jak koszty cię nie gonią to niech ją przejrzą .