Strona 1 z 2

[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro

: 07 mar 2014, 19:24
autor: skipper
Ile nas tak naprawdę kosztuje napęd quattro?
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania więcej,czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Nie wiem czy ktoś z Was jeździł Subaru Imprezą,tam jest niesamowity przełącznik regulujący stosunek napędu ;przód/tył.
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.

Re: Ile nas kosztuje napęd Quattro

: 07 mar 2014, 22:00
autor: dice111
skipper pisze:Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Nie.
skipper pisze:Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania
Zgadza sie, ale malo mnie to interesuje przy srednim spalaniu 15l
skipper pisze:czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,
są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Warto, nie raz ratowalo mi dupe. Nawet jakby mialo raz na rok. A, ze mieszkam w terenie gorzystym, tym bardziej.
skipper pisze:Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
Do jakis malych Sek, czy RSów ok, ale do A8 ? Po co ?

: 07 mar 2014, 22:00
autor: ernesto
Marek ;) przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę ;) Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę ;)

: 07 mar 2014, 22:47
autor: skipper
ernesto pisze:Marek ;) przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę ;) Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę ;)
Ernesto
Jeździłeś Subaru?
Napęd Quattro znam już od 10 lat,nie twierdzę że Subaru jest lepsze,(jest podobne) natomiast ma coś co nie ma Audi.
Technologia idzie do przodu ,może w Audi trzeba coś ulepszyć,
Szefowie Audi dajcie nam możliwość regulacji siły rozkładu napędu,to jest rewelacja,widziałem na Automianiaku jak były "Stig" się tym bawił!
Oglądnij sobie na Top Gear pojedynek BMW M3 -Audi RS5

: 07 mar 2014, 23:50
autor: ernesto
Marek miałem przyjemność jeździć Imprezą Lancerem i troszkę poszaleć nimi ale starszymi typami, nie nowymi. Fakt napędy są inne ale to z kolei są auta z rodu rajdowego ;) no a z drugiej strony Q zaczynało swoją historię w rajdach
Wydaje mi się że rozkład mocy 50/50 byłby dobrym rozwiązaniem. Tylko czy nie wpływało by to na trakcje bardzo. W subaru jest lekki silnik u nas jest ciężka V-ka i może w ten sposób chcieli zapobiec wylatywania przodem.
Sądzę że audi nie pudzie w kierunku by kierowca miał możliwość ingerencji w rozkład mocy na poszczególne osie indywidualnie od potrzeb użytkownika.

: 07 mar 2014, 23:51
autor: Korton
Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.

: 07 mar 2014, 23:54
autor: Korton
Tu piekna rozpiska, rozwiazan napedow, ich wad i zalet (tabelka na dole):
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

: 08 mar 2014, 00:16
autor: skipper
Korton pisze:Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.
Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.

: 08 mar 2014, 11:41
autor: Korton
skipper pisze: Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.
To napewno nie miales tam zmiany rozdzialu napedu, w wersji wolnossacej mogl byc reduktor, lub ustawienia skrzyny/auta sport #, zwykla itp

: 08 mar 2014, 17:01
autor: skipper
Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.

: 08 mar 2014, 17:30
autor: labas
skipper pisze:Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem.

: 08 mar 2014, 18:19
autor: skipper
labas pisze:
skipper pisze:Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem.
Z ciekawości co to za auto?

: 08 mar 2014, 18:33
autor: labas
skipper pisze:Z ciekawości co to za auto?
Zgadnij :P :D

: 08 mar 2014, 18:36
autor: skipper
labas pisze:
skipper pisze:Z ciekawości co to za auto?
Zgadnij :P :D
Nie mam pojęcia.

: 08 mar 2014, 18:47
autor: Korton
skipper pisze:Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.
Tj dzwignia reduktora, w subaru nie ma przestawiania napedu na jedna os. Dziwne, ze nie odczules, ze cos sie biegi skrocily :)