Strona 1 z 4

[D3 03 4.2MPI ] Skrzynia szarpie przy zmianach biegów

: 29 kwie 2014, 14:46
autor: kosovo
Witam serdecznie, nabyłem ostatnio nowszy model A8, D3.
Z autem jest w miarę dobrze, problem jaki wystepuje ze skrzynią jest nastepujący.
Normalna jazda, dojeżdżam do skrzyżowania, staje w miejscu, czuję że skrzynia zrzuciłą bieg, występuje przy tym delikatne poruszenie całym autem, coś jak szarpnięcie, przy dodawaniu gazu bieg wskakuje spowrotem, czasem jednak z opoźnieniem i wystepuje niestety szarpniecie autem, nie zawsze zrzuci bieg na postoju, czasami zdarzy mu się zrzucić bieg kiedy nie do końca stoje a turlam się jeszcze przy dojeździe do skrzyżowania i przy dodawaniu gazu objaw ten sam, obroty rosną a skrzynia wrzuci z opóźnieniem. Tak jak mówię czasami jest wszystko w porządku, w ogole nie zrzuca, auto jest w gotowości. Jeżdżę delikatniej to też skrzynia ma czas na ten manewr jednak czasami trzeba szybciej gdzieś ruszyć, irytujące to jest.Objaw wystepuje zsnacznie rzadziej jak auto jest już rozgrzane. Poza tym skrzynia pracuje ładnie, biegi zmienia płynnie, żadnych błędów nie miałem na komputerze, nie mam niestety kabli diagnostycznych aby sprawdzić głębiej. Może ktoś sie spotkał z podobnym problemem ? Pozdrawiam

: 29 kwie 2014, 20:58
autor: tobi
Jak zrzuca z jakiego biegu to szarpie autem ? Jaki masz przebieg tego auta bo to zasadnicza sprawa. Kiedyś był wymieniany olej czy tak jak ASO zaleca że nigdy ?
Jeździsz na "piórko" czy raczej naciskasz zdecydowanie na gaz. Te skrzynie mają swoje przypadłości ale z opisu to jak dla mnie "wyuczyła" się delikatnej jazdy. Brak błędów o niczym nie świadczy. U mnie skrzynia myliła biegi a błędów nie było...

: 29 kwie 2014, 21:11
autor: kosovo
Zrzuca z jedynki, gdy stanę autem, np. na skrzyżowaniu. Autem zrobiłęm dopiero 2tys. kilometrów, obecnie ma 220tys. wątpię czy był wymieniany olej. Co do stylu jazdy, jestem raczej spokojnym kierowcą ale mam czasami cięższą nogę, oczywiście bez przesady :) staram się nie szarpać autem jak potłuczony...

: 30 kwie 2014, 06:16
autor: ernesto
kosovo pisze:Zrzuca z jedynki, gdy stanę autem, np. na skrzyżowaniu.
Z jedynki raczej nie bardzo. Podczas zatrzymywania zrzuca z 2 na 1 i utrzymuje się na pierwszym biegu jak trzymasz hamulec.

: 30 kwie 2014, 09:03
autor: martinezzg
jak nie wymieniałes oleju - to pierwsze co bym zrobił :)potem ew można myśleć dalej - koszt nie taki straszny - a może się okazać zo oliwy masz już mał po prostu :) ja mam podobny przebiegi i problemów nie mam zadnych więc myślę ze to nie tak kwestia ze skrzynia już pada :)

: 30 kwie 2014, 13:59
autor: kosovo
Hmmm rano jak wsiadłem do auta, uruchomiłem silnik, wrzucam D, lekkie szarpnięcie autem i zaraz po nim drugie w odstępie pół sek/sekunda. Rownież jak wrzuce D i czuć że coś skrzynia wrzuciłą, auto delikatnie rusza, ale po tym drugim dopiero rusza w pełni samo...
Mieszkam w niemczech, pytałęm dziś o wymianę oleju, pan mi powiedział że wchodzi coś koło 6l. Koszta to 22 eur za litr plus wymiana 150 eur. wychodzi jakieś 350 eur cała usługa także nie tak źle myślę, pytałem jaki olej leją to twierdzą że taki jak fabryczny, cena by sie zgadzałą za olej.

: 30 kwie 2014, 14:32
autor: martinezzg
dokładnie - możesz oczywiście sam kupić olej i oni zrobią Ci wymianę - ale za dużo nie oszczędzisz - nie warto tak jak w przypadku zwykłego oleju silnikowego gdzie róznica w cenie jest kolosalna - wymieniaj olej !

: 30 kwie 2014, 14:55
autor: kosovo
Też tak myślę, nie bede kombinować, wole jak wpiszą mój vin i dobiorą olej porządny, w tym samym mieście jest serwis audi oryginalny i stamtąd brali mi swego czasu czujnik od poziomowania xenonów także z dostępem częsci nie beda miec problemów. Wracając do pracy skrzyni to tak wygląda jak by wrzucałą sobie jakiś pół bieg i dopiero jak puszcze hamulec to dodaje resztę, bez sensu...

: 30 kwie 2014, 23:48
autor: tobi
Teoretycznie olej wymienia się co 120 tyś więc można powiedzieć że jedną wymianę przejeździłeś. Ja w nieświadomości wymieniłem olej przy przebiegu około 250k. Potem przeczytałem wątki na grupie A6 ludzi którzy po takiej wymianie rozpoczęli swoją "przygodę" z automatem. W moim przypadku auto jeździło tak jak przed wymianą czyli dobrze. Inni mieli mniej szczęścia. Trzeciej wymiany jednak skrzynia już nie doczekała...
Z tego co wiem tam jest taka konstrukcja że do 3 biegu to zwykły automat. Potem dopiero są "półsprzęgła" więc dziwne trochę te objawy które opisujesz. Zakładam że nie zmieniasz na światłach pomiędzy N i D.

: 30 kwie 2014, 23:59
autor: kosovo
Ostatnie pytanie uznam za retoryczne :) oczywiscie ze nie. Objaw ten nie występuje zawsze, jednak bardzo często, szczególnie na zimnej skrzyni.

: 08 maja 2014, 18:41
autor: kosovo
Jeszcze jedno, zauważyłem że to sie dzieje tylko przy wciskaniu hamulca, gdy zwalniam do skrzyżowania i nie wciskam hamulca to jest wszystko okej, tylko jak wcisnę to skrzynia zrzuca bieg. Może mieć to związek w jakiś sposób z hamulcami? Te układy są jakoś połączone? Może jakiś czujnik do wymiany, ślepo strzelam...

: 08 maja 2014, 21:44
autor: pebo
kosovo pisze:Ostatnie pytanie uznam za retoryczne :) oczywiscie ze nie. Objaw ten nie występuje zawsze, jednak bardzo często, szczególnie na zimnej skrzyni.
W tej sytuacji obstawiałbym jednak olej - coś z nim nie tak.

: 09 maja 2014, 06:52
autor: drago_o
Powiem tak, jezeli chodzi o przypadek gdzie pisałeś o tym jak wrzucasz D i dellikatnie rusza i po upływie sekundy czy tez dwuch przezuca znowu skrzynia i dopiero auto rusza pełną parą to ja mam identycznie. Z tym, że jest tam 370 tyś. :)

: 09 maja 2014, 12:49
autor: kosovo
To mi tak nie przeszkadza, najgorzej z tym wyrzucaniem biegu na D. Z ksiazki serwisowej ostatni wpis z października 2011 roku, 170k przebiegu. Czy realny czy nie auto zadbane w środku.

: 06 paź 2015, 20:18
autor: Glac
Witam.
Podepnę się pod temat.

Czy to jest normalne zachowanie, że przy zmianie z 1 na 2 delikatnie szarpnie? Jest to słabo wyczuwalne szarpnięcie i dzieje się rzadko - raz na tydzień może.

Poza tym wzorowo pracuje - błędów brak. Poprzedni właściciel wymieniał olej podobno, ale nie wiem czy dynamicznie czy statycznie i jaki olej zalany.
Sprawdzałem olej odkręcając śrubę od spodu - na oko ładny, przeźroczysty, ale wydaje mi się, że widziałem opiłki. tzn na ok 1cm kwadratowy oleju na palcu były ok 3-4 opiłki.