Strona 1 z 2

[D3 06 4.2TDI ] Drżenie samochodu przy przyspieszaniu

: 04 sie 2014, 12:13
autor: CzipuS
Witam !
Od jakiegoś czasu zauważyłem objaw drżenia samochodu podczas
gwałtownego przyspieszania. Przy spokojnej jeździe nie ma problemu
skrzynia pracuje idealnie natomiast przy gwałtownym przyspieszeniu pojawia
się delikatne drżenie samochodu. Czy opisywany objaw można
zakwalifikować do wymiany przegubów wewnętrznych ?? Czy jest może znany
przez Was inny problem z takim objawem ? Z góry dziękuję za odpowiedzi i
pomoc
Pozdrawiam Mario

: 04 sie 2014, 22:13
autor: aro51
Jesli drzy przy gwaltownym przyspieszaniu to do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci poduszki silnika skrzyni tylnego mostu i podpora walu.

: 04 sie 2014, 23:01
autor: CzipuS
Dziękuję za odpowiedź
Tak drganie pojawia się tylko przy gwałtownym przyspieszeniu w przypadku spokojnego zwiększania prędkości problem jest nie zauważalny. Zaczyna się w okolicy 80 a 120 km/h
Jutro postaram się sprawdzić opisane rzeczy
Czyli mam rozumieć ze problem z przegubem to raczej nie to??
Pozdrawiam Mario

: 05 sie 2014, 06:49
autor: aro51
Jak najbardzej przegub takze moze byc przyczyna, ale w autach z quattro bez uszkodzenia oslony przegubu sporadycznie dochodzi do jego awarii.

: 13 sie 2014, 16:29
autor: chrisss100
Czipus sprawdziłeś co to było???
Mam to samo!

: 15 sie 2014, 07:57
autor: wilku
Na 99% podpora walu ale niech wypowie sie CzipuS

: 10 sie 2016, 09:38
autor: mkbewe
odkopie temat bo mam porobny problem
z tym ze wczoraj to się totalnie nasiliło:

Jechałem sobie spokojnie a tu nagle zaczyna całe auto drgać jakby sie miało zaraz rozpaść, nie wazne czy przyśpieszam czy jade 60 czy 100 :/
Normalnie już miałem się zatrzymywać (ale nie było gdzie bo droga ekspresowa)
podniosłem auto w tryb LIFT i drzenie ustało ! to jest najciekawsze w tym wszystkim... no ale jechać po ekspresówce do 100km/h to jakaś masakra
postanowilem sprawdzić czy jak polece szybciej to też będzie bicie, o dziwo było ok, może nie idealnie ale ok.
Zjechałem z ekspresu i auto juz nie drżało... wróciło do tego co było poprzednio czyli:

drżenie przy 100-120, drżenie przy przyśpieszaniu.
przeguby ok.

podpora wału piszecie do sprawdzenia, można to zrobić bez demontażu wału ?
co i jak jeszcze sprawdzić ???

: 21 sie 2016, 11:18
autor: kkrzysi0
W firmowym SuperB'ie było drżenie przy prędkościach około 120-160 i to dosyć mocno wyczuwalne na kierownicy a wszystkiemu winne okazały się źle wyważone koła :-)

: 28 sie 2016, 22:04
autor: mkbewe
Nue ma szans żeby były to koła bo na LIFCIE nie drży a na innych trybach przy dłuższej jeździe lnapier...a

Ma ktoś jakiś pomysł?

: 29 sie 2016, 08:31
autor: szeryfisch
sprawdz dokladnie wewnetrzne przeguby.

: 29 sie 2016, 08:51
autor: CINEK
mkbewe, ja mam u siebue ten sam problem z drzeniem przy 120-130km/h podczas ciaglej jazdy.
Przy przyspieszaniu nic nie trzesie....

Jesli to nie kola (felgi lub opony) to zostaje tylko układ napedowy. Jak szeryfisch, pisze sprawdz przeguby wewnetrzne, luzy na wale, podpra, przeguby. Chyba zr z zawiecha jeezcze cos, skoro na obnizonym drzenie wystepuje a na liftcie juz nie .... Ale ja bym od półosiek zaczął

: 30 sie 2016, 20:31
autor: mkbewe
martin_rs4 pisze:Ale ja bym od półosiek zaczął
I tak też zrobiłem, wszystkie wydają się być ok ale jedna to jakaś masakra, być może to jest winowajca ( mam nadzieję)
Filmik


: 30 sie 2016, 23:26
autor: FOSS
mkbewe pisze:I tak też zrobiłem, wszystkie wydają się być ok ale jedna to jakaś masakra, być może to jest winowajca ( mam nadzieję)
być może, prawie na pewno... niestety.
Półoś do wymiany.

: 31 sie 2016, 06:51
autor: mkbewe
Póloś a nie przegub?

: 31 sie 2016, 12:24
autor: Rapik
Przegub wewnętrzny - przypadek znany. Jeśli na lifcie nie bije, a na zwykłym położeniu tak - to on jest winowajcą. Zmieniaj - będziesz zadowolony.