[D3 03 3.7MPI ] Ślizganie, stuki przy zmianie biegów
: 26 sie 2014, 21:24
Witam wszystkich:)
Miałem zakładać nowy temat ale właśnie znalazłem ten i podpinam się bo mam podobne objawy a nawet więcej.
Więc tak:
ślizganie w zasadzie na każdym biegu przy spokojnej jeździe (po wrzuceniu 4 biegu są największe uślizgi i od tego się to zaczęło) widoczny spadek obrotów oraz falowanie obrotów po zdjęciu nogi z gazu (np dojeżdżanie do świateł i głównie kiedy spalanie jest 0,0) Jak się ciśnie mocniej i obroty większe to jakoś lepiej to chodzi. Minimalne mniejsze uślizgi na ciepłym oleju. Tryb D i TIP to samo.
Dodatkowo szarpanie biegów. Zmiany z 1/2 minimalnie, 2/3 szarpniecie mocne, 3/4 płynna miana, 4/5 lekko, 5/6 płynna.
Teraz moja diagnoza jest taka: ślizganie to wina konwertera. Co do szarpania biegów to wymiany tłoczki mechatronika.
Czy ktoś to może potwierdzić i po zmianie konwertera i tłoczków będzie dobrze?
Dodam, że ok 8kkm zrobiłem wymianę oleju (ok 6 litrów REVANOL)
Brak błędów w skrzyni i silniku.
Auto A8 D3 2003.
3,7 LPG
Przebieg 242000
Dziś także nagram filmik demonstracyjny i później go zamieszczę.
Pozdrawiam.
Wydzieliłem do oddzielnego tematu bo pomimo podobnych objawów jak w temacie do którego się podpiąłeś to jednak skrzynie w D3 są inne niż w D2 a więc i różne mogą być usterki jak i ich diagnostyka oraz koszty ewentualnych napraw/usprawnień.
Pozdrawiam, FOSS
.
Miałem zakładać nowy temat ale właśnie znalazłem ten i podpinam się bo mam podobne objawy a nawet więcej.
Więc tak:
ślizganie w zasadzie na każdym biegu przy spokojnej jeździe (po wrzuceniu 4 biegu są największe uślizgi i od tego się to zaczęło) widoczny spadek obrotów oraz falowanie obrotów po zdjęciu nogi z gazu (np dojeżdżanie do świateł i głównie kiedy spalanie jest 0,0) Jak się ciśnie mocniej i obroty większe to jakoś lepiej to chodzi. Minimalne mniejsze uślizgi na ciepłym oleju. Tryb D i TIP to samo.
Dodatkowo szarpanie biegów. Zmiany z 1/2 minimalnie, 2/3 szarpniecie mocne, 3/4 płynna miana, 4/5 lekko, 5/6 płynna.
Teraz moja diagnoza jest taka: ślizganie to wina konwertera. Co do szarpania biegów to wymiany tłoczki mechatronika.
Czy ktoś to może potwierdzić i po zmianie konwertera i tłoczków będzie dobrze?
Dodam, że ok 8kkm zrobiłem wymianę oleju (ok 6 litrów REVANOL)
Brak błędów w skrzyni i silniku.
Auto A8 D3 2003.
3,7 LPG
Przebieg 242000
Dziś także nagram filmik demonstracyjny i później go zamieszczę.
Pozdrawiam.
Wydzieliłem do oddzielnego tematu bo pomimo podobnych objawów jak w temacie do którego się podpiąłeś to jednak skrzynie w D3 są inne niż w D2 a więc i różne mogą być usterki jak i ich diagnostyka oraz koszty ewentualnych napraw/usprawnień.
Pozdrawiam, FOSS
.