Strona 1 z 1
[D3 06 4.2TDI
] Stuknięcie na 3 biegu
: 31 sie 2014, 18:06
autor: Mariusz-zg
podczas jazdy i dojeżdżania np. do świateł biegi zaczynają się redukować i wszystko jest git do momentu gdy mamy bieg 3 a w zasadzie obroty są bardzo niskie i jak bym chciał nagle dodać gazu następuje stuknięcie tak jak by bieg zaskoczył gwałtownie, dodam iż na sporcie nic takiego się nie dzieje. Podczas jazdy wszystkie biegi wchodzą płynnie. W tej samej sytuacji gdy skrzynia przełoży już z 3 na 2 i gwałtownie dodaję gazu stuknięcia nie ma i wszytko jest w jak najlepszym porządku.
Czy w takim przypadku należy udać się do specjalisty od skrzyń aby zerknął ?
: 01 wrz 2014, 10:31
autor: tutenhamon
Na początek doradził bym żebyś zerknął na układ przeniesienia napędu może tam masz gdzieś luz .Przeguby ,wał , most. Jak tam będzie wszystko w porzo to wtedy trzeba będzie przyjżeć się skrzyni .
: 01 wrz 2014, 10:45
autor: Pawlak111
Mam podobnie. Na sporcie i D jest ok ale jak na TIPie przy ok 1500obr wrzucę 3 to szarpnie i zazwyczaj stuknie (tylko 3bieg). U mnie jeszcze na innych biegach podszarpuje i z tego co wiem to w moim przypadku wina mechatronika.
Jaki masz przebieg?
Wymieniales olej??
Moj kolega miał tak samo (przy przebiegu 280kkm) i pomogla wymiana oleju (statyczna) i smiga do dzis z płynną zmianą:) u mnie wymiana tez pomogla ale nie wyleczyła calkowicie i czekam mnie zabawa:/
: 01 wrz 2014, 22:00
autor: Mariusz-zg
Pawlak111 pisze:Mam podobnie. Na sporcie i D jest ok ale jak na TIPie przy ok 1500obr wrzucę 3 to szarpnie i zazwyczaj stuknie (tylko 3bieg). U mnie jeszcze na innych biegach podszarpuje i z tego co wiem to w moim przypadku wina mechatronika.
Jaki masz przebieg?
Wymieniales olej??
Moj kolega miał tak samo (przy przebiegu 280kkm) i pomogla wymiana oleju (statyczna) i smiga do dzis z płynną zmianą:) u mnie wymiana tez pomogla ale nie wyleczyła calkowicie i czekam mnie zabawa:/
Przebieg 180kkm
Pierwsza wymiana była jakoś ze 4 tysiące temu po przejechaniu kolejnych 2 tysięcy dokonałem kolejnej podmiany i panowie mówili, że olej już wyglądał bardzo ładnie
Po tym zabiegu skrzynia naprawdę odżyła ale nie jestem w stanie określić ram czasowych kiedy to się ujawniło.
tutenhamon pisze:Na początek doradził bym żebyś zerknął na układ przeniesienia napędu może tam masz gdzieś luz .Przeguby ,wał , most. Jak tam będzie wszystko w porzo to wtedy trzeba będzie przyjżeć się skrzyni .
Wydaje mi się, że gdyby to był problem napędu to takie stukanie było by również na biegu 2 czy 4 a to nie występuje oczywiście mogę się mylić więc proszę o wyprowadzenie mnie z błędu jeśli tak jest