Strona 1 z 2
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować
: 17 lut 2015, 19:35
autor: Motostacja
Witam mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w a8 d3 4.2 mpi
pytam pro forma z ciekawości
czy aby zdjąć skrzynie trzeba wyjmować silnik ?
czy po wymianie skrzyni o takim samym kodzie trzeba coś kodować adaptować?
ile kosztuje sama wymiana skrzyni usługa bez oleju filtra i samej skrzyni ?
Pozdrawiam
: 19 lut 2015, 07:26
autor: hektor
Podłączam się pod pytanie tylko ja chciałbym samodzielnie wymienić konwerter, skrzynia pozostanie ta sama. Czy coś powinienem wiedzieć? Podobno trzeba odkręcić sanki i da się wyjąć skrzynie.
Wymieniam konwerter na regenerowany w midparts bo dają 3 lata gwarancji (olej i filtr niedawno wymieniałem) jak ucieknie olej to uzupełniam i ewentualnie resetuje wartości wyuczone, czy coś jeszcze?
: 19 lut 2015, 11:06
autor: Motostacja
Ja zadalem to pytanie bo u mnie w toruniu za sama wymiane skrzyni chca 350 zl 0.0 z olejem filtrem i skrzynia po mojej stronie
Nie wydaje mi sie ze trzeba silnik spuszczac bo to masa roboty by byla
Re: Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować
: 20 lut 2015, 23:12
autor: pebo
raftor pisze:(...) czy aby zdjąć skrzynie trzeba wyjmować silnik ?
Nie, silnik się podwiesza.
raftor pisze:(...) czy po wymianie skrzyni o takim samym kodzie trzeba coś kodować adaptować
Ważna jest i sama skrzynia (czyli oznaczenie kodowe - możesz mieć skrzynię np. GCF, GNU, GQF) oraz sterownik elektroniczny tzw. mechatronik. Jeśli którykolwiek z elementów jest wymieniany to trzeba sprawdzić kodowanie. Ogólnie po każdym zabiegu z A8 warto podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić błędy.
raftor pisze:(...) ile kosztuje sama wymiana skrzyni usługa bez oleju filtra i samej skrzyni ?
Ile zakładów tyle cen - na pewno jest na forum - patrz szukajka.
raftor pisze:Pozdrawiam
Też pozdrawiam.
hektor pisze:Podłączam się pod pytanie tylko ja chciałbym samodzielnie wymienić konwerter, skrzynia pozostanie ta sama. Czy coś powinienem wiedzieć? Podobno trzeba odkręcić sanki i da się wyjąć skrzynie.
Nie trzeba wyjmować sanek.
hektor pisze:Wymieniam konwerter na regenerowany w midparts bo dają 3 lata gwarancji (olej i filtr niedawno wymieniałem)
Jeśli wymieniają cokolwiek w skrzyni to standardem powinna być diagnostyka sterowników.
hektor pisze: jak ucieknie olej to uzupełniam i ewentualnie resetuje wartości wyuczone, czy coś jeszcze?
Raczej rzadko ucieka olej ze skrzyni, ale jeśli już, to koniecznie uzupełnij, a przy okazji zlikwiduj wyciek. Bywa, że wyciek oleju silnikowego i skrzyniowego jest trudny na pierwszy rzut oka do rozróżnienia (zwłaszcza dla silników benzynowych). No i zastanawia mnie to resetowanie wartości wyuczonych - jaki masz typ skrzyni? Czy jest możliwe jej resetowanie?
: 23 lut 2015, 17:11
autor: hektor
Skrzynie mam GQF czytałem na forum, że warto zrobić reset tych wartości wyuczonych, mam dostęp do VAGa ale nie wiem jak ten reset wartości zrobić. W piątek jadę wyjmować konwerter.
: 23 lut 2015, 20:47
autor: pebo
No to właśnie w GQF nie zrobisz resetu, po prostu trzeba jeździć i douczać skrzynię prawidłowej pracy. Już to przerabialiśmy na forum.
: 11 mar 2015, 08:34
autor: hektor
Wyjmowałem skrzynię w 2003 rok 4.2 quattro trzeba:
Podwiesić silnik i delikatnie opuścić odkręcić sanki zawieszenia (bez tego nie ma szans dostać się do śrub górnych połączenia skrzyni z silnikiem) odkręcić wydech przynajmniej z jednej strony, najlepiej zdemontować wał i trochę męczarni skrzynię mamy wyjętą.
Najważniejsze pamiętać aby zdjąć rozrusznik i odkręcić konwerter od koła silnika bo inaczej skrzynia nie wyjdzie w wersji quattro.
Ja niestety będę walczył z tym drugi raz bo konwerter po regeneracji przez midparts chodzi dużo gorzej niż chodził przed regeneracją (ślizga się na wyższych biegach czego przed regeneracją nie było)
: 11 mar 2015, 13:14
autor: krzychu22.p1i
hektor pisze:Ja niestety będę walczył z tym drugi raz bo konwerter po regeneracji przez midparts chodzi dużo gorzej niż chodził przed regeneracją (ślizga się na wyższych biegach czego przed regeneracją nie było)
Napisz coś więcej bo miałem do nich oddać konwerter do regeneracji..
: 11 mar 2015, 21:56
autor: pebo
Ślizga się na wyższych biegach czy na wyższych obrotach silnika? Może to nie konwerter tylko lock-up źle spina?
: 12 mar 2015, 14:51
autor: hektor
Po regeneracji na zimnym ustało falowanie obrotów na wyższych biegach ale teraz (tego wcześniej nie było) mam falowanie na 5,6 biegu na ciepłym oleju i dodatkowo wpada coś w wibracje. Gość od ASB mówi, że to konwerter w środę zakładam inny (nie stać mnie kilka razy płacić po 800zł za wymianę i rozciągać to w czasie czekać kilka dni aż odeślą i znowu będzie coś nie tak).
Dam znać za tydzień jak założę nowy konwerter (koszt 2tyś zł) czy jest ok jeśli będzie dobrze będę się domagał zwrotu poniesionych przez złą regenerację kosztów. Dam znać jak się sytuacja rozwinęła i co na to Midparts bo ta ich gwarancja to trochę kpina, Pan wyjmie sprzęgło wyśle do nas to sprawdzimy (czyli co kilka razy mam wyjmować i płacić po 800zł i może kiedyś uda się je zrobić tak żeby działało jak należy). Trochę to przesada i naciąganie mnie na duże koszta przerastające znacznie koszt regeneracji w sumie wyszło by mi w tej kasie nowe sprzęgło gdzie gość od ASB od razu mówił, że z regeneracją zawsze są jakieś problemy a jak zakładał nowe to zawsze wszystko było ok.
: 12 mar 2015, 15:53
autor: ernesto
Ale przecież w midparts nikt by nie popełnił błędu. Ta firma ma nie skazitelną renomę. <niewiem>
: 12 mar 2015, 19:49
autor: hektor
Po tym jak działa to sprzęgło póki co nic dobrego powiedzieć nie mogę. Dam znać jak się sytuacja zakończy jutro jadę odstawić samochód musi odczekać parę dni w kolejce u gościa od ASB
: 13 mar 2015, 10:07
autor: Motostacja
hektor pisze:Dam znać jak się sytuacja rozwinęła i co na to Midparts bo ta ich gwarancja to trochę kpina
taa juz o tym pisałem ogólnie takie gwarancje to kupa
ja midparts bym nie polecił byłem u nich sprawdzić stan oleju to nawet nie podłączyli auta pod kompa
Ślizga się na wyższych biegach czy na wyższych obrotach silnika? Może to nie konwerter tylko lock-up źle spina?
a czy lock-up nie jest własnie w konwerterze?
: 13 mar 2015, 21:53
autor: pebo
Lock-up jest w konwerterze, ale przyczyna może być natury elektrycznej lub sterowania.
: 14 mar 2015, 09:51
autor: hektor
Gość z DecAutomat (robiłem u niego już kiedyś 2 samochody i byłem mega zadowolony) aby wsiadł i się uśmiechnął, że to właśnie jest regeneracja. A ostrzegał mnie, żeby nie robić regeneracji. Lockup zwalony w konwerterze na 100% zapina, rozpina głupieje.
Diagnoza konwerter do wymiany i nie zamierzam go kolejny raz wysyłać do midparts bo wyjęcie i włożenie słono kosztuje. Pan stwierdził, że załatwi nowe sprzęgło sachs za 1700-1800zł (czytaj regenerowane przez sachs) i na 100% będzie dobrze.
Gość konkretny nie zawiodłem się na nim ani razu więc mu wierzę, co będzie dam znać za kilka dni jak odbiorę auto po wymianie konwertera.
No i dam znać co na to midparts bo przez nich straciłem 1100zł za regeneracje i 800zł za wymianę (+ 100zł na zalanie konwertera nowym olejem bo ze starego nie zlewałem mimo, że był wymieniany), którą trzeba teraz powtórzyć czyli jestem przez nich 2tysiące w plecy a robotę trzeba robić od nowa.
Ta gwarancja to naciąganie ludzi moim zdaniem wydaje się, że skoro dają tyle gwarancji to robią lepiej niż inni a to chyba tylko wabik marketingowy.
EDIT 19.03.2015
Nowy konwerter założony śmiga aż miło. Na zimnym/ciepłym wszystko chodzi elegancko nie ma żadnego falowania obrotów ani wpadania w wibrację tak więc regeneracja to lipa.
Odsyłam go jutro do midparts zobaczymy jak się zachowają normalnie (dogadamy się jakoś) czy skończy się sądem starciłem 2tys i kupę czasu.