Strona 1 z 2

[D3 04 3.0TDI ] Huczenie z tyłu samochodu...

: 23 mar 2015, 22:19
autor: Rafał Ck
Witam. Posiadam a8 3.0 tdi z 2004r. obecnie przebieg 189tys auto posiadam od pól roku.Pare dni temu w drodze do Niemiec nagle zaczeło delikatnie cos (szumiec,buczec) z tyłu pojazdu.zauwazyłem ze ten dzwiek slyszec od 70 km dopiero :( podkresle też ze wciagu ostatnich miesiecy dużo podrózowałem Polska-Niemcy długie trasy,duże predkosci ...hm... Przypuszczam żę prawdopodobnie dzwiek dobiega z mostu albo z tylnego łozyska hm... i zastanawiam sie jak to sprawdzic...czy moge jezdzic tym samochodem jeszcze przez pewien czas zeby sie calkiem coś nie rozsypało bo dopiero na swieta bede zjezdzal do pl :( doradzcie mi co tu zrobic..... <niewiem>

: 23 mar 2015, 23:16
autor: speedanad
Ja na twoim miejscu bym to sprawdził, myślę że to łożysko, sam możesz podnieś na lewarku i sprawdzić luzy, i stan oleju most? jak nie wiesz jak, to jedz na stacje diagnostyczna, lepiej to zrób bo później koszta będą większe, albo staniesz w polu.

: 24 mar 2015, 07:36
autor: drago_o
łożyska nie zawsze tak sprawdzi, ale ja obstawiam, że to właśnie ono (sam wymieniałem już oba z tyłu). Moje nie miało żadnego luzu, kręciło się dobrze nawet po zdjęciu a po wymianie cichutko. Ogólnie miesiąc tak jeździłem z klepiącym(ponad 2000km) bo D3 ma to do siebie, że wraz ze zmianą ustawień zawieszenia(góra/dół) objawy się zmieniały... raz chuchało coś, raz klepało, raz wyło a czasem nic, raz znikło na prawie tydzień całkiem... nie wiedziałem o co chodzi :D

Uważam, że zrobisz łożysko i "będzie Pan zadowolony..." ;)

: 24 mar 2015, 14:21
autor: Gość
Łozyska sa dwubieżniowe więc jak jedna cześc straci smar to druga jeszcze trzyma to w kupie jakiś czas dlatego z luzami jest cięzko,poza tym zawiecha spięta tez utrudnia. W D3 delikatne sa mosty i setki tyś na tym samym oleju tez je niszczy. Ale skoro zależnie od ustawień zawiechy modulacja się zmienia stawiał bym na łozysko.

: 24 mar 2015, 15:15
autor: drago_o
U mnie były od ustawień zawiechy, nie wiem jak u kolegi.

Jesteś pewien, że łożyska są dwubieżniowe? Rozbierałem oba z tyłu i kurze nie widziałem nic szczególnego, myślę,ze to bym zapamiętał bo jedno rozwalioem przy ściąganiu. No ale nie dam sobie nic za to uciąć, może i są ;)

: 24 mar 2015, 21:19
autor: Rafał Ck
Dzisiaj sprawdziłem łożyska z tyłu zero jakiegokolwiek luzu hm... czyli jestem nadal w kropce... <niewiem> dodam też że zmieniałem wysokość zawieszenia i na kazdym poziomie słychać to samo delikatne buczenie... :(

: 24 mar 2015, 21:29
autor: beyer28
Może opony...

: 24 mar 2015, 21:32
autor: Rafał Ck
Kolego 3 miesiace temu kupiłem nówki opony zimowe z gornej półki hm...sa jak prawie nowe wiec to napewno odpada... :(

: 24 mar 2015, 23:00
autor: Motostacja
a słyszysz to podczas dawaniu gazu przy hamowaniu silnikiem czy nie ma to znaczenia?

może most tylni miauczy ?

: 24 mar 2015, 23:18
autor: speedanad
(dźwięk słyszeć od 70 km dopiero). Łożysko na 90 procent. no chyba że z oponą coś się stało, luz nie zawsze wyczujesz chłopaki pisali o tym wyżej. to jest typowy objaw od 70 km.

: 25 mar 2015, 06:05
autor: drago_o
Ja twierdzę to samo co kolega wyżej. Łożysko.

: 01 kwie 2015, 20:50
autor: Motostacja
No i jak zdiagnozowac ktore to ? Jaki koszt lozyska ?

: 01 kwie 2015, 21:21
autor: drago_o
Według opisu na łożysku należy wymienić oba na raz. Ja wymieniałem jedno i za dwa tygodnie drugie ;)
Koszt tam był coś koło 300 zł za jedno.

: 09 kwie 2015, 19:14
autor: Rafał Ck
Koledzy przed wczoraj dopiero umówiłem się z mechanikiem...stwierdził zero luzów w 2 kołach...zdecydowalem się na wymianę najpierw 1 łożyska tylnego prawego...po wyjęciu okazało się jednak ze kwalifikuje się do wymiany...kupiłem 2 szt SKF koszt 600zl. przy wymianie drugiego łożyska rozsypalo się w rękach fachowca <niewiem> Po wymianie tylnych łożysk udałem się na jazdę testowa i zero huczenia rewelacja <hura> Wielkie dzięki koledzy za podpowiedź :]

: 18 wrz 2015, 11:05
autor: chicken20091986
raftor pisze:a słyszysz to podczas dawaniu gazu przy hamowaniu silnikiem czy nie ma to znaczenia?
No u mnie to występuje od 80km/h gdzieś do 140km/h i tylko przy wciśniętym pedale gazu, jak puszczę to cisza a wystarczy musnąć delikatnie w tej prędkości i wycie przy okazji dodam że mam jak by luz w mechanizmie różnicowym takie uderzanie podczas gwałtownego dodania gazu ( rozpędzam auto , hamuje silnikiem 3sek. i dodaje gazu wtedy jest uderzenie ) wrażenie jak by od środka auta a bardziej w tylnej części.