Strona 1 z 2
[D3 04 3.0TDI
] Drżenie przy zmianie biegów
: 25 wrz 2015, 20:35
autor: bikerone
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem ze skrzynią biegów. Przy dynamicznej jeździe w ogóle nieodczuwalny. Przy powolnej czuć drgania na kierownicy przy zmianie biegów . Najbardziej odczuwalne przy prędkości 70-90 km/h. Czy ktoś miał taki problem ?Czy może ma ktoś do polecenia mechanika który zna się na takich przypadkach w Radomiu lub okolicach? dodam tylko że skrzynia Tiptronic. Auto ma przejechane 320k km.
Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki.
pozdrawiam
: 25 wrz 2015, 20:38
autor: krzychu22.p1i
Zjawisko podobne do tarki albo dojazdu do skrzyżowania z po falowaną nawierzchnią?
Olej i filtr wymieniany był w skrzyni?
: 25 wrz 2015, 20:43
autor: bikerone
cos w tym rodzaju
: 25 wrz 2015, 20:47
autor: krzychu22.p1i
Silniki cyka jak trzeba? Zero błędów? Pytam bo ma to powiązanie z pracą skrzyni automatycznej.
Auto masz od niedawna.. Czy skrzynia była serwisowana wcześniej? Jeśli nie to trzeba się tym zająć. Problemem może być zapchany filtr, zużyty stary olej, niski/wysoki poziom oleju albo kończący się konwerter.
: 25 wrz 2015, 20:50
autor: bikerone
Silnik pracuje bardzo równo. Na komputerze wyrzucił tylko błąd czujnika parkowania przedniego prawego centralnego i błąd świecy żarowej na 3 cylindrze i recyrkulacja spalin
: 25 wrz 2015, 20:55
autor: Gość
No to ogarnij EGR i swiece bo to juz może zakłócać szczególnie w D3. Rzeczywisty przebieg zapewne monstrualny to tez sugeruje wykończony konwerter jak i zaniedbana brakiem serwisu ASB
: 26 wrz 2015, 17:25
autor: bikerone
nie wiem czy przebeg 320 k km to monstrualny przebieg skoro większość aut z tego roku ma tyle na pewno.
Świece wymienione , niestety problem pozostał.
Dodam tylko że na zimnym silniku rano dużo mniej odczuwalne drgania.
Czy może ktoś miał taki problem i moze cos wiecej podpowiedzieć
z gory dzieki
: 26 wrz 2015, 17:33
autor: oliwier30
Obstawiam że kończy Ci się konwerter,przed całkowitym zgonem auta też miałem takie objawy.Delikatne i krótkie drgania zaraz po zmianie biegu
: 26 wrz 2015, 17:44
autor: bikerone
Dowiedziałem się w Końskich ze wymiana takiego konwertera to koszt 2400 zł jeżeli to pomoże oczywiście jestem gotowy na taką wymianę pisząc o końcu auta czy w takim razie taka inwestycja ma sens ?
: 26 wrz 2015, 18:39
autor: oliwier30
Auto się nie skończy ale skrzynia już tak,ja ten objaw zignorowłem bo myślałem że to coś od silnika nie trybi tak jak powinno.Po kilku dniach wywaliło mi olej ze skrzyni i koniec jazdy.Na 99% sądząc po objawach u Ciebie jest to samo.
A inwestycja nie tylko ma sens ale jest raczej konieczna i na tym etapie najmniej kosztowna

: 26 wrz 2015, 19:27
autor: bikerone
Jestem świeżo po diagnozie człowieka który zajmuje się automatami. Stwierdza konwerter do wymiany. Czy jest jakas możliwość ze po wymianie skrzynia dalej nie będzie działała jak trzeba ?
: 26 wrz 2015, 23:44
autor: Gość
D3 ma lepsze jakościowo skrzynie od D2 FL więc jest szansa że bedzie żyła lecz jesli nie miała nigdy zmienianego oleju to troche lipa...
: 27 wrz 2015, 07:51
autor: ernesto
Sprzęgło hydrokinetyczne ma ogromny wpływ na pracę skrzyni biegów.
Jeśli zrobisz to wcześniej i zapobiegniesz całkowitemu rozpadowi turbiny w sprzęgle unikniesz kosztownej naprawy jaka może być remont ASB. Konwerter jak się rozpadnie rzuci opiłkami do całego układu wraz z olejem.
Nie czekaj, działaj.
: 28 wrz 2015, 13:35
autor: bikerone
Dzisiaj rano zczytałem ponownie błędy , wszytskie poprzednie zniknęły natomiast pojawiły się dwa nowe
1/2 Zawór 2 zawieszenia skrzyni przekładniowej (N263) - obwód otwarty
2/2 Zawór 1 skrzyni przekładniowej (N262) - zwarcie do masy
czy ktoś może mi pomóc to rozszyfrowac?
: 28 wrz 2015, 17:16
autor: ernesto