Strona 1 z 1
[D3 04 4.2MPI/LPG
] Przyśpieszenie bez KickDown
: 27 wrz 2015, 19:35
autor: Marcin2013
Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
: 27 wrz 2015, 20:06
autor: mkbewe
ja nie mam problemów z przyśpieszaniem na tipie nie redukując biegu
Re: Przyśpieszenie bez KickDown
: 27 wrz 2015, 20:11
autor: pebo
Marcin2013 pisze:Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Praca skrzyni biegów, a właściwie układu napędowego (silnik+skrzynia) w D3 jest już trochę bardziej skomplikowane i zawiera między innymi elementy dostosowywania się do charakterystyki jazdy użytkownika, stąd prawie każdy egzemplarz będzie jeździł nieco inaczej. Jeśli masz ochotę zgłębić temat, polecam zeszyty metodyczne SSP 283 i SSP 284.
: 27 wrz 2015, 20:13
autor: Gość
Ja jestem bardzo ciekaw ile odbiera automat względem manuala. Juz niedługo sie o tym przekonam.
: 27 wrz 2015, 20:20
autor: aro51
Marcin2013 pisze:Witajcie, czy ktoś się zastanawiał nad tym dlaczego jadąc w trybie zmiany biegów manualnym np. 100km/h na 6 lub 5 biegu i wciskając gaz prawie do podłogi (nie całkiem żeby nie wymusić kickdown-u) auto prawie w ogóle nie przyśpiesza ?? przecież ponad 300 koni powinno sobie bez problemu poradzić, wiadomo jak jadę w trybie Drive to radzi sobie ok. wtedy wciskając lekko gaz tip i tak redukuje bieg i żwawo przyśpiesza, dlaczego tak się dzieje, czy tak jest zaprogramowana skrzynia ??
Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?
Po to jest pełen zakres obrotowy żeby z niego korzystac, a skrzynia jest na tyle madrze skonstruowana ze skoro wciskasz gaz do konca tzn ze oczekujesz pelnej mocy i dobiera odpowiednie przełożenie by auto jak najefektywniej przyspieszyło, wiadomo ze szalu nie ma ale cos tam powinno na tej 5 przyspieszac jesli Twoje w ogole nie jedzie to potrzebny jest serwis

: 27 wrz 2015, 20:36
autor: Gość
aro51 pisze:Ta to przejedz sie autem majacym 300ps w manualu o podobnej masie zdus go do 1800obr na 6 czy 5 biegu, wcisnij gaz do podlogi i czego oczekujesz wgniotu w fotel ?
Dokładnie
Ja mam 4 biegi i jedzie całkiem sprawnie,ale sa 5 biegowe i 6 biegowe i wiadomo że beda śmigąły lepiej

: 27 wrz 2015, 22:11
autor: pytlar
ja mam manuala i nie ma wciskania w fotel wcale ;P chcesz wyprzedzać - trzeba zredukować 2, czasem 3 biegi w dół... 6 do toczenia się, 5 bieg praktycznie pomijany

często z 4 od razu na 6 wrzucam... jak jedzie się ok 100 na 6 biegu to jest podajże w granicy 2,1-2,2 tys obrotów i jak chcesz wyprzedzić to szybka redukcja na 3 bieg i jazda dopiero

ogólnie 1 ciągnie się do ok 70km/h - odcięcie, 2 do 120 odcięcie, 3 chyba ok 180 odcina, a dalej to nie pamiętam

: 27 wrz 2015, 23:15
autor: danishow
Przy 100km/h to ja redukuję na "dwójkę"

: 27 wrz 2015, 23:26
autor: pytlar
automat ma dłuższe przełożenia i dlatego gorsze przyspieszenie

w nowych automatach jest te 7-8 krótkich przełożeń i najlepiej wykorzystuje się wtedy silnik

: 27 wrz 2015, 23:40
autor: danishow
Nom, tu masz rację. Od jakiegoś czasu szukam info jak zmniejszyć przełożenie główne
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 28 wrz 2015, 01:00
autor: Gość
zmień zebatki bądź całe z innej skrzyni. Z 2.8 wiem że sa krótsze.