Strona 1 z 1
[D3 03 4.2MPI
] Szarpiaca skrzynia, wibracje na 4 biegu
: 05 maja 2016, 20:09
autor: NewGuy
Witam,
Czytam czytam i z tym sie chyba nikt nie spotkał. Skrzynia poszarpuje mi na zimnym silniku czy to ruszając ze świateł, czy wciskając kickdown, obroty na postoju delikatnie faluja, ALE najciekawsze. Ostatnio jechalem troche szybciej i na czwartym biegu, gdy zbliżam sie do 5000 obrotow auto zaczyna okrutnie wibrować, wrzucę piąty bieg i już jest spokój. Na kompie widać błąd "sprzęgła", ale czy waszym zdaniem nie jest to już koniec całej skrzyni?
: 05 maja 2016, 20:42
autor: michalwruszak
Jeśli nie ma innych objawów oprócz falowania i wibracji to raczej samo sprzęgło do wymiany
: 05 maja 2016, 21:17
autor: NewGuy
michalwruszak pisze:Jeśli nie ma innych objawów oprócz falowania i wibracji to raczej samo sprzęgło do wymiany
Zastanawia mnie że dzieje się to generalnie na 4 biegu. Gdzies czytałem że skrzynia działa na trochę innych zasadach powyżej 3 biegu, nie chce się mondrować dokładnie o co chodziło bo technik mechanik ze mnie żaden.
: 05 maja 2016, 21:19
autor: michalwruszak
Poczytaj o pracy zaworu Lock-UP w skrzyniach 6hp26
: 06 maja 2016, 11:07
autor: ahadam
Sprzęgło do wymiany , sam to ostatnio robiłem, ale nie wymieniaj na regenerowane tylko oryginał.
: 06 maja 2016, 14:28
autor: mkbewe
michalwruszak pisze:Jeśli nie ma innych objawów oprócz falowania i wibracji to raczej samo sprzęgło do wymiany
niby tak ale czy jak już zwalisz wszystko na dół tzn silnik ze skrzynią to czy nie lepiej już od razu zobaczyć co tam w skrzyni słychać ?
Inna sprawa żadna firma nie zrobi Ci tego bez rozbierania skrzyni, wiem bo sam tak miałem i każdy z kim gadałem to "jak Pan chcesz gwarancję to robimy wszystko".
: 06 maja 2016, 14:30
autor: michalwruszak
Masz racje , ale wtedy koszt całej usługi dość mocno wzrasta a jak ze skrzynią jest wszystko ok to moim zdaniem szkoda wymieniać orginalne tarczki na jakieś liche zamienniki które są stosowane w serwisach
: 07 maja 2016, 17:04
autor: NewGuy
ahadam pisze:Sprzęgło do wymiany , sam to ostatnio robiłem, ale nie wymieniaj na regenerowane tylko oryginał.
Dokładnie, sprzęgło do wymiany. Byłem dziś na diagnozie. Tak jak kolega
michalwruszak, mówi, koszt srogo wzrasta, jeżeli chce się robić wszystko. Poza tym facet mówił że do 4.2 dużo lepiej jest wymienić sprzęgło na oryginalne, nie regenerowane, w słabszych jednostkach jeszcze można kombinować.... no i już mamy 2300. Koszyki i inne graty, robocizna i inne sratytaty = 6000

Zostanę przy samym sprzęgle, no bo nie bez powodu człowiek jeździ 13 letnim autem
ahadam Możesz przedstawić mi twój kosztorys?