Strona 1 z 1
[D3 07 4.2TDI
] Szarpanie skrzyni na zimnym silniku
: 23 cze 2016, 17:33
autor: Boczek
Witam, chciałbym sie poradzić apropos mojej ósemki. Kupiona została dwa lata temu i od kupna do teraz skrzynia szarpie na zimnym silniku tylko na 1 i 2 pozniej juz nie a jak sie silnik rozgrzeje do 90 stopni nie szarpie wogole. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku.
Mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku ale jakos nie chce mi sie w to wierzyć. Olej w skrzyni został zmieniony i skrzynia została przejrzana kilka miesiecy temu, problem nadal jest.
Auto zostało zmapowane na 370km na mobilnej hamowni, jezeli to istotne.
: 23 cze 2016, 21:41
autor: xDonicx
Przed wymiana oleju szarpała czy po wymianie ? jaki przebieg ? czy olej i filtr był chociaż raz wymieniany w historii samochodu
: 23 cze 2016, 22:43
autor: Boczek
Szarpała przed i szarpie po wymianie oleju, olej tak jak pisałem był wymieniany kilka miesięcy temu, filtr nie mam pojecia, chyba jak robił przegląd skrzyni to wymienił filtr?
Przebieg to Ok. 233tys.
: 25 wrz 2017, 18:46
autor: pawwie
U mnie jest podobnie. Udało się dojść co może być przyczyną ?
: 25 wrz 2017, 20:53
autor: Marcin2013
Na moje oko, ale nie dam głowy zacząłbym od tłoczków mechatronica:
http://allegro.pl/tloczki-mechatronica- ... 87866.html
: 05 lis 2017, 21:05
autor: Martini141
podłączam się pod temat Pacjent A8 d3 3.0tdi kzc skrzynia, 2010r zimny odczuwane delikatne szarpanie olej filtry zmienione 2 razy , dzieje się tak kiedy olej w skrzyni ma około 50stopni gdy się rozgrzeje do 74 około biegów kompletnie nie czuć mam mały dystans do pracy więc mnie to lekko denerwuje dzieki za pomoc
: 23 mar 2018, 21:21
autor: grekko
do wymiany tłoczki mechatronica i płytka mechatronica, do sprawdzenia zawory solenoida i przede wszystkim olej z filtrem. W wyzszych modelach serii 6hp zazwyczaj pęka wałek wejściowy (tzw kosz), przy ok 200 kkm kończy się konwerter i wiele innych elementów. Najbardziej opłacalne finansowo (mimo wysokiego kosztu jednorazowego) i czasowo jest JEDNORAZOWO zregenerować skrzynię na oryginalnych częściach, niestety to wydatek rzędu 15 tys zł. Za komfort, czas i dalsze luksusowe podróżowanie trzeba zapłacić.
: 23 mar 2018, 23:29
autor: danishow
grekko pisze:przy ok 200 kkm kończy się konwerter i wiele innych elementów
Chyba się trochę zagalopowałeś, przy 200k km to padnie jak fura przyjechała od Niemca i po drodze przynajmniej 100 tysi zgubiła

: 23 mar 2018, 23:33
autor: grekko
danishow - brawo Ty za poczucie humoru

: 05 kwie 2018, 23:27
autor: szik
Mam nalot 330tkm w 6hp19 i działa bez większych problemów olej zmieniany po raz pierwszy przy 250tkm
Taka sama skrzynia w poprzednim moim a6 zdechł a przy 418tkm bo wysrała się chłodnica i płyn dostał się do oleju ,naprawa z nowym konwerterem wyszła 6tys ,przy konwerterze rege było by 1,5tys taniej ,więc nie straszyc ludzi kosztami 15 Koła
Serwisuje a6 klienta który ma 508tkm i nie zmieniał oleju
: 06 kwie 2018, 20:20
autor: grekko
Szik nie pozostaje nic innego jak pogratulowac fachu
: 07 kwie 2018, 15:30
autor: AdiA8
Żaden mechanik nie wymieni sam z siebie oleju w skrzyni jeśli klient sobie tego nie zażyczy.
Ja wymieniłem pierwszy raz olej przy 260tyś. czarna smoła itp. Po wymianie zrobione 30tyś i żadnych problemów ze skrzynią. Wymiana oleju przez świadomych użytkowników powinna odbywać się co 50-60 tyś (interwał ten należy zmodyfikować odpowiednio do stylu jazdy).
Następna wymiana za 30tyś i niech to będzie na zdrowie skrzyni (6HP19A), olej to oczywiście ZF 8.