Strona 1 z 3
[D3 04 3.7MPI ] długie myślenie automatu przy redukcji
: 08 mar 2017, 21:22
autor: radziu797
Witajcie! dzisiaj miałem okazję pojechać w trasę i zauważyłem że automat długo myśli... wiem że to nie DSG ale w porównaniu do np tiptronica VW to jakaś porażka. Jadę np 80 km/h wbijam kickdown, redukcja raz myśli redukcja dwa myśli redukcja trzy myśli i ogień dopiero. We wcześniejszym tiptronicu którego użytkowałem przy redukcji skrzynia muliła również ale szybko dobierał bieg nie było czegoś takiego że się czuło że zrzuca o jeden i znowu o jeden i znowu o jeden i dopiero jest ten co trzeba tylko chwilę skrzynia pomyślała i wzrost obrotów na tyle ile się maksymalnie da i jazda. a tu? nie wiem czy to wina oleju bo nie zmieniany czy te skrzynie tak mają że jest powolna ich praca? Sytuacja na sporcie jest trochę lepsza i reakcja na dobór biegu jest znacznie szybsza chodź komputer potrzebuje chwili by dobrać odpowiedni bieg. Jak jest u Was?
: 08 mar 2017, 21:28
autor: uzlik
Zmień olej w ASB, wymień filtr, wykasuj starego softa mechatroniki, wgraj nowego softa.
Jak mechanicznie skrzynia ok. to powinno być lepiej.
: 08 mar 2017, 21:30
autor: Marcin2013
Długo to pojęcie względne, najlepiej filmik nagrać, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie trzeba dosyć mocno pedał gazu żeby przycisk kick-down załapał, ale wydaje mi sie że zmienia dosyś szybko
: 08 mar 2017, 23:06
autor: radziu797
Jutro pracuje ale po jutrze nagram filmik i pokaże wam o co chodzi ale do zbicia biegu skrzynia potrzebuje trochę myślenia paru sekund. Nie ma tak ze wbijsz kickdowna i komp myśli sekundę rosną obroty i odrazu zapinana jest np 2 tylko zrzuca na 4 widzi że lipa to zbija na 3 i wkoncu na 2 i wtedy ogień zamiast przy kickdownie odrazu wbić np 2 bo po to jest kickdown żeby zredukować maksymalnie ile się da. Nie wiem może te skrzynie tak mają...
: 10 mar 2017, 18:52
autor: Motostacja
u mnie reaguje bardzo szybko na kicka choć nie używam zbytnio tego bo po co
zakres obr 3000-4000obr wystarcza do dynamicznego wyprzedzania.
: 10 mar 2017, 21:11
autor: drago_o
Reaguje dość szybko przy kicku ale przy normalnym dociśnięciu słabiej. Ja zawsze redukuje z łopatki na kilka sekund przed zamiarem wyprzedzenia
: 11 mar 2017, 19:33
autor: gwiktor02
Może poprostu wystarczy przed szybsza redukcje odpuścić i dać do spodu wtedy mega szybko zredukuje.
Zreszta szybko to pijecie bardzo względne ...
: 12 mar 2017, 05:01
autor: ArturPL
A czy przypadkiem nie jest tak, że skrzynia adoptuje się pod kierowcę i nie dostosowuje trybu pracy pod rodzaj jazdy kierowcy? Jak jezdzisz powoli to i skrzynia zamula...
W BMW e60 tak miałem... nawet resetowało się ustawiania skrzyni. Niestety nie wiem jak to jest w D3
: 12 mar 2017, 09:17
autor: drago_o
W przedlifta się nie da resetowac ustawień skrzyni.
: 12 mar 2017, 16:47
autor: ArturPL
No właśnie... a skrzynia się adaptuje do kierowcy w preFL i póniejsz? Może to jest przyczyną "długiego" myślenia przy redukcji.
: 12 mar 2017, 18:48
autor: drago_o
Skrzynia w A8 zawsze jest adaptacyjna. Uczy się jazdy kierowcy. Ale w prelift nie da się usunąć wyuczonych danych. Można to zrobić jedynie za pomocą zmiany oprogramowania skrzyni.
: 12 mar 2017, 20:40
autor: Marcin2013
Chcecie powiedzieć że jak ktoś "zamulał" to takim autem nie da się wyprzedzać ?? przecież jeśli tak jest to bardzo nie bezpieczne, zawsze jak się robi kick down to musi jechać
: 12 mar 2017, 20:47
autor: pebo
Marcin2013 pisze:Chcecie powiedzieć że jak ktoś "zamulał" to takim autem nie da się wyprzedzać ?? przecież jeśli tak jest to bardzo nie bezpieczne, zawsze jak się robi kick down to musi jechać
Jeśli to skrzynia z P-FL to trzeba ją douczać, dopiero w wersjach poliftowych można było wgrać nowe oprogramowanie i nieco zmienić charakterystykę pracy skrzyni. W tym przypadku po prostu przez pewien czas trzeba pojeździć dynamiczniej (i to ze wszystkimi kluczykami) a skrzynia zapisze nowe wartości charakterystyki jazdy i już po kilku tygodniach będzie zauważalna zmiana.
: 12 mar 2017, 21:00
autor: drago_o
Kickdown powinien działać tak samo ostro.
: 13 mar 2017, 09:45
autor: ArturPL
No właśnie "ze wszystkimi kluczykami"... tutaj też mam pytanie. Czy charakterystyka zapisuje się na kluczu? Z jednej strony to dobre rozwiązanie, a z drugiej strony na jednym kluczu może jeździć kilka osób.