Strona 1 z 2
[D3 03 4.2MPI
] Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
: 17 mar 2017, 12:14
autor: polowiak
Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Re: Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 334 KM 2003r.
: 17 mar 2017, 12:36
autor: drago_o
polowiak pisze:Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Mam to samo, dostałem dwie diagnozy: jedna to padnięty lockup a druga to zapowietrzona skrzynia. Ale z takim przebiegiem to ten objaw raczej nie powinien mieć miejsca...
: 17 mar 2017, 12:48
autor: polowiak
Od kogo miałeś tą diagnozę? Ja niedawno przyprowadziłem osobiście samochód i przebieg zweryfikowany w 99 %. Mam zamiar wymienić olej w skrzyni wraz z filtrem i być może się uspokoi (mam nadzieję). A jak można sprawdzić fachowo Lock up?
: 17 mar 2017, 12:52
autor: drago_o
Na logach dynamicznyhc już się sporo dowiesz. U mnie ten pisk występuje z 3 na 4 i delikatnie zaczął z 2 na 3. Dokładnie słychać go u mnie w momencie zapinania lockupa. Tak jakby się przycinał albo coś.
Co do drugiej diagnozy to znajomy z forum mi powiedział, że miał taki objaw i po odpowietrzeniu skrzyni ustało. Ja teraz na wiosnę będę się za to brał

: 17 mar 2017, 13:13
autor: polowiak
Słuchaj a może połączymy siły i środki

?
Ja na przyszły tydzień jadę do Wrocka na serwis...zobaczę co powiedzą.
Spotkałem się z opinią z podobnego forum:
"..... brak tak zwanego lock-up to po prostu najczęściej w tipie konwerter do wymiany, niekoniecznie skrzynia do remontu nie mylić pojęć.
Konwerter w automacie to praktycznie identycznie jak sprzęgło w manualu znajduje się w tym samym miejscu i działa podobnie.
Wymieniając sprzęgło nie mówicie ze remontowaliście skrzynie.
4K PLN z robota to pewnie koszt konwertera + wymiana + olej w ASB i filtr. :diabel:
Naprawa ASB czyli wymiana tarczek i innych podzespołów to raczej większa kwota znacznie."
czyli w najgorszym przypadku min 5 tyś. trzeba będzie szykować...;(
[ Dodano: 2017-03-17, 13:12 ]
znajomy remontował skrzynie z S6 4,2 z 2000r. w Długołęce i jest zadowolony (zapłacił 6500 zł) Ale sam nie wiem co o nich myśleć...jest wiele negatywnych opinii na ich temat. Wolałbym uderzyć do kogoś rzetelnego i ze sprawdzoną opinią
: 17 mar 2017, 13:13
autor: drago_o
No ja nie liczę robocizny ale konwerter mam zamiar wymieniać

W moim przypadku cena za jego wymianę będzie oscylować w okolicy połowy tej co podałeś. Resztę kasy nadrobią rączki

: 17 mar 2017, 14:42
autor: xDonicx
Ja bym pierwsze sprawdził poziom oleju w skrzyni i zaglądną czy czasem gdzieś z niej nie leje bo przy tak niskim przebiegu nie powinno być takich objawów tipy się psują przy 300~400 tys
Re: Diagnoza dla skrzynii TIPtronic 4,2 Pb 33
: 17 mar 2017, 19:42
autor: Gecio
polowiak pisze:Witam Kolegów i koleżanki...
Temat rzeka...
Chciałem prosić o pomoc doradczą gdzie/u kogo najlepiej zdiagnozować prace automatycznej skrzyni tiptronic przy 4,2 PB 334 KM. Samochód z 2003 roku. Przebieg 115tyś km. Przy gwałtownym przełączaniu biegów z 3 biegu na 4 słychać delikatnie takie specyficzne "jęknięcie". Nie ma tego dźwięku przy normalnym, delikatnym przyspieszaniu...nie chce czegoś przeoczyć, aby nie mieć później większych kosztów w ewentualnej naprawie.
Umówiełem się na serwis we Wrocku w Audi Centrum...chciałbym jednak mieć jakąś niezależną diagnozę od jakiegoś specjalisty z zewnątrz. A może ktoś z forum się zaoferuje w diagnozie? Mogę się odwdzięczyć nawet finansowo...
pozdrawiam
Witam.
Masz identyczny rok i silnik jak ja. Więc przed lift. U mnie sprawa wygląda następująco.
Podczas jazdy w trybie D w automacie występuje ja to nazywam "nad bieg" czyli za wcześnie wrzuca wyższy bieg i "nie dobieg" zbyt późne wrzucenie biegu co powoduję szarpnięcie. Dzieje się tak gdy na trybie D chcę trochę pojeździć dynamicznie ale gdy jadę normalnie nic się nie dzieje. Również gdy włączam tryb sport bądź przechodzę na tryb łopatek F1 problem nie ma w ogóle miejsca...
Takie objawy powstały po przejechaniu około 2 tys km od wymiany 60% oleju w skrzyni oraz filtra. Podczas wymiany oleju i filtra 0 opiłków w skrzyni, mechatronika, magnesy wszystko jak nowe.
Dlatego w kwietniu jadę do Warszawy na aktualizację softu tzn. odinstalowanie i zainstalowanie oprogramowania na nowo z najnowsza aktualizacją do tego modelu skrzyni.
W Twoim przypadku proponuje sprawdzić stan oleju w skrzyni. Zawsze można podpiąć kompa czy nie ma żadnych błędów. Po sprawdzeniu stanu dopiero można myśleć co dalej.
Z tego co napisałeś moje przeczucie mówi że u Ciebie będzie olej do wymiany

: 17 mar 2017, 21:16
autor: danishow
drago_o pisze:jedna to padnięty lockup a druga to zapowietrzona skrzynia.
Jak LockUp się zesra to występuję ślizganie sprzęgła i silnik nie trzyma obrotów na CutOffie. Jak koledzy wyżej, stawiam na za niski stan oleju, zapchany filtr lub wgnieciona miska olejowa skrzyni ...o zapowietrzeniu się skrzyni nigdy nie słyszałem

: 17 mar 2017, 21:19
autor: drago_o
U mnie na logach w trakcie jazdy dokładnie w momencie zapinania lockupa słychać ten pisk i określili to że się on przycina i pisk jest efektem jakiegoś uslizgu. Dlatego nie ma falowania obrotów ani jakichś wzrostów przy ostrej jeździe przy orzelaczaniu
: 17 mar 2017, 23:07
autor: polowiak
Gecio porównując objawy do Twoich - mam najbardziej zbliżone.Tzn owy "jęk" następuje tylko w trybie D. Na F1 jest normalnie. U mnie nie ma szarpnięcia jest tylko specyficzny dźwięk , jakby uślizg ale nie czuć spadku mocy (a może po prostu tego uślizgu nie odczuwam a on fizycznie jest i towarzyszy temu to "jęknięcie") Jutro potestuję czy na trybie S też się coś dzieje...szarpania póki co nie mam. Pierwsze co muszę zrobić to jutro sprawdzić stan oleju... Przy jakiej temperaturze się sprawdza TIPtronic 35 st. C?
: 17 mar 2017, 23:18
autor: danishow
Między 35 a 45 stopni.
: 18 mar 2017, 00:10
autor: polowiak
dzięki za inf.Jak sprawdzę co i jak to się odezwę....pozdrawiam
: 18 mar 2017, 13:46
autor: Gecio
polowiak pisze:dzięki za inf.Jak sprawdzę co i jak to się odezwę....pozdrawiam
Ja chciałem opisać Ci swój problem i jakie podejmuję działania. U Ciebie będzie coś innego bo u mnie nie ma żadnych odgłosów, pisków itp. Temperatura sprawdzania stanu oleju w skrzyni to około 40 stopni.
Jak sprawdzisz olej to daj znać.
: 09 maja 2017, 18:14
autor: polowiak
stan oleju sprawdzony...jest ok. Barwa oleju na pewno nie była czerwona tylko zaczęła wpadać w kolor ciemnobrunatny. poziom sprawdzany przy temp. ok. 30 stopni. Jak ustalę cos więcej dam znac
[ Dodano: 2017-05-09, 18:14 ]
Witam ponownie w ww temacie. Dzisiaj wróciłem z ASB z Długołęki. Jestem po wymianie filtra, uszczelki oraz oleju Lifeguard Fluid 8 z ZF. Objawy "owego jęknięcia" uspokoiły się. Diagnosta z ASB trafnie określił temat i utwierdził mnie w tym co udało mi się ustalić osobiście...dźwięki pochodziły od przepływów (a dokładniej braku odpowiednich) oleju w skrzyni. Filtr się stopniowo przypycha,olej jest coraz bardziej zanieczyszczony i z biegiem czasu nie "zdąży wypełnić równomiernie wszystkich kanalików a przepływy są zdławione". Panowie zasugerowali że najdalej co 60 tyś. km przebiegu należy wymienić olej. Narazie wszystko OK- więc zobaczymy. Ktoś u nas na forum pisał że po wymianie oleju za jakiś czas pogorszyło się skrzyni więc pożyjemy-zobaczymy. Cała przyjemność kosztowała 1050 zł z robocizną.Póki co polecam (wymianę i warsztat
