Strona 1 z 1

[D3 ALL ] moment dokrecenia sruby przegubu

: 12 kwie 2017, 19:03
autor: dracus6662
jaki jest moment dokręcenia sruby przegubu zewnętrznego ponieważ zdemontowałem polos żeby wymienić przegub wewnętrzny a teraz trza to złozyc

podajcie ten moment tej sruby <prosze>

: 12 kwie 2017, 19:14
autor: gtfan
200NM

: 12 kwie 2017, 21:16
autor: dracus6662
dziękuję bardzo , właśnie idę składac ;)

: 12 kwie 2017, 22:03
autor: Marcin2013
Czekaj 200NM i jeszcze 180 st.


Do dokręcenia śruby kołnierzowej półosi napędowej jest nieodzowny drugi mechanik:
&#8211; 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
&#8211; 2. mechanik dokręca śrubę kołnierzową półosi napędowej tylko momentem 200 Nm.
&#8211; Zamontować i dokręcić koło &#8594; Koła i opony; Grupa napraw44.
&#8211; Postawić samochód na kołach &#8594; Rozdział.
&#8211; Dokręcić śrubę półosi napędowej, w tym celu obrócić śrubę kołnierzową o 180°.


200NM tylko poruszania auta:

&#8211; Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-

&#8211; Wymontować koło.
&#8211; Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
&#8211; 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
&#8211; 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła.

: 12 kwie 2017, 23:22
autor: gtfan
Marcin2013 pisze:Czekaj 200NM i jeszcze 180 st.
Faktycznie, przepraszam, moje niedopatrzenie :/

: 13 kwie 2017, 07:35
autor: dracus6662
jeżeli dobrze rozumiem to zrobić to tak :

dokręciłem momentem 200

zakładam kolo opuszczam i dokręcam 180

dobrze rozumię

: 13 kwie 2017, 08:07
autor: Marcin2013
Tak jest, oczywiście dobrze jest trzymać w tym czasie hamulec ;)

: 13 kwie 2017, 08:28
autor: dracus6662
dobra bardzo fajnie dzięki za zainteresowanie panowie a smar wrzucić w gume czy w te metalową obudowę przegubu?\\

trzeba zabezpieczać przegub ?

tzn ten ori miał napite srubokretem \nabijakiem i za ui nie mogłem bez wyciagniecia polosi wyciagnac przegubu wewnetrzngo , kilogramowym mlotem ale udało się , tylko nie wiem czy musze tez zabezpieczyć hmm po coś to chyba służyło te lekkie zabicie obudowy żeby łożysko przegubu wew nie wycofało się <bezradny>

: 13 kwie 2017, 11:14
autor: Glac
Smar w przegub ile wejdzie i reszte w gumę.

Przeguby wewnętrzene wychodzą bez młota - trzeba te 3 pierścienie przesunąć maksymalnie na zewnątrz bo tam są stożki i jak są opuszczone to faktycznie musisz młotem walić.
Starego nie szkoda, ale jak zakładasz ten sam to lipa takie ściąganie.

: 13 kwie 2017, 16:42
autor: dracus6662
ori przegub był zabezpieczony tzn przy każdym końcu ''jezdni '' obudowy jest zabite czyli w 6 miejscach tak żeby wlasnie kolka nie wyszly i nie wyszło bez mlota

nowy trzebabbylo ustawić prosto ale wchodzi i wychodzi bez ztresu i doszłem do wiosku ze na wzor stareko lekko zapunktuje w 6 miejscach jak stary

: 13 kwie 2017, 17:00
autor: gtfan
Raczej to fabryczne zabezpieczenie, bo rozbierałem jakiś czas temu przegub wewnętrzny z A6 C6 (zdaje się, że to samo co w D3) i też był na końcach zabity.

: 13 kwie 2017, 17:19
autor: dracus6662
i kurcze ,musialem kupic klucz do przegubu zewnętrznego bo nie szło sciagnac zabitego bez wyciagniecia polosi... a ten moment to ma być 200nm dokręcenia ?\\to jakokos rury nie trzeba według mojego klucza dynamomtrycznego no chyba ze cos nie tak tzn za malo dowalilem bo może ma być więcej? ja dałem 200 i tak az do pstrykniecia

: 26 paź 2021, 22:32
autor: denveco
Ale jeszcze coś było o poluzowaniu (odkręceniu) o 90&#8304;...
Prawda to??