Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - objaw przy zatrzymywaniu

: 11 maja 2017, 12:21
autor: carbonek
Siema.

Mam taki problem. Skrzynia jest po dużym serwisie. Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne, olej sprawdzona mechatronika itd.

Objaw jest taki że przy dojezdzaniu do świateł, z większą prędkością, i hamowaniu do zera jest taki objaw jakby coś się do końca nie zatrzymywało ... takie jakby nagłe rozpięcie mechanizmu. Czy to normalny objaw ?

Po zakupie zrobiłem już autem 5000km i nie było takiego zachowania na początku lub tego nie zauważyłem.

PS. myślałem że to takie przyhamowanie to objaw jazdy z quattro ... jednak zaczyna mi sie to nie podobać z czasem...

: 11 maja 2017, 13:18
autor: drago_o
Sprawdź czy nie masz przypadkiem dostępnych aktualizacji skrzyni i po ewentualnej aktualizacji zrobić adaptację. Skrzynie często poszarpują po wymianie oleju, jeśli wcześniej długo zmieniany nie był. Bardzo wyczulone też są na nieoryginalny olej i zamienniki też powodują szarpanie często.

: 23 cze 2017, 09:59
autor: carbonek
Przy skanowaniu auta wyszedł też jeden błąd skrzyni :

Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C

1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V

O czym on dokładnie mówi ? spotkaliście się z czymś takim ?

: 23 cze 2017, 10:28
autor: drago_o
Abyś sprawdził błędy w sterowniku ABS. Intermittent to wprost oznacza "przerywany" więc może jakiś błąd komunikacji.

: 23 cze 2017, 10:34
autor: michalwruszak
Intermittent - sporadyczny - odnosi się to do statusu błędu

: 23 cze 2017, 10:38
autor: drago_o
PrzerYwany - zjadło mi się ze śniadaniem :)

Ogólnie zrobiłbym skan całego auta, bardzo dużo sterowników ma na siebie wpływ nawzajem.

: 12 lip 2017, 08:45
autor: carbonek
Trudno mi jest opisać to dokładnie ... ale przy dojezdzie do świateł, gdy bieg jest 3-4, podczas calkowitego zatrzymywania auto juz staje , a skrzynia - wał - coś jakby się jeszcze kręciło i nagle zatrzymywało (z takim szarpnięciem).

Przy powolnej jezdzie max do 2-go biegu nie ma czegoś takiego.

Olej był wymieniany i nie chciałbym tego ruszać... ale widzę że nie będe miał wyjścia. Zrobię to sam bo mam kanał itd.\

Miał ktoś z Was coś podobnego ?

pozdr.

[ Dodano: 2017-07-05, 17:48 ]
Dodam ze przy trybie S jest to mniej wyczuwalne. Zmieniać olej ?

[ Dodano: 2017-07-12, 08:45 ]
Odświeżam temat.

Wczoraj byłem u fachowca od Audi w GW... diagnoza - zły olej, oprogramowanie wgrane jest nowe przy okazji wizyty w ASO w ZS. Dziwne wydaje mi się tylko jedno. Czy jest opcja że aso zalałoby zły olej ? wydaje mi się to dosłownie kuriozalne. Za 3 tyg. jestem umówiony na wymianę i sprawdzenie luzów w układzie przeniesienia napędu. Po przejażdżce mechanior stwierdził też ze moze być to przyczyną. Wczoraj w temacie o TIP-ach w D2 doczytałem ze bywały identyczne objawy jak u mnie i dotyczyło to luzów w układzie przeniesienia.

Dam znać co było dokładnie...

: 12 lip 2017, 10:36
autor: drago_o
Wydaje mi się, że ASO powinno zalać ori olej ZF, tylko z tego co się orientuję to ZF wypuściło jakieś nowsze oleje, które można stosowac do naszych starszych skrzyń. Może coś tutaj pomylili?

: 12 lip 2017, 13:47
autor: carbonek
Sam nie wiem ... pewne jest to że coś ewidentnie zrobili nie tak.

No i mam zagadke. Od czego zacząc ...

1. najprostsze czyli luzy w układzie przeniesienia napędu i poziom oleju

2. wymiana oleju i filtra w skrzyni

3. remont - co byłoby nieopłacalne przy tej cenie auta więc pewnie pokusiłbym się o poszukanie skrzyni innej na podmianke ;)

: 20 lip 2017, 23:31
autor: Gecio
Po co jeździsz na wymiany oleju w serwisie Audi?? Przy takim aucie wielu mechaników potrafi wymieniać olej w normalnej cenie po czym tylko robisz akutalizację oprogramowania.

Ja napiszę Ci tak. Miałem ten sam objaw co Ty przed wymianą oleju i miesiąc po wymianie do momentu zmiany oprogramowania.

Wymieniłem olej tzn. około 60% oleju (tyle ile zleciało po odkręceniu misek), nowy filtr, nowe uszczelki pod miski, nowy olej hmm chyba 7 litrów jeżeli dobrze pamiętam, magnesy czyste 0 opiłków. Miałem olej w normie i zaczełem jeździć. Po miesiącu od nowa zaczeła dziwnie pracować więc pojechałem pod Warszawe na odinstalowanie oprogramowania i zainstalowania nowego z najnowszą aktualizacją do tej skrzyni. Od tamtego momentu problemy ustapiły i jeżeli chodzi o automat to działa dobrze.

1. Pierwsze co robisz to sprawdzasz poziom oleju zgodnie z procedurą sprawdzenia.
2. Kasujesz błędy kompem chyba że jest błąd stały i od razu wraca to masz problem prawie rozwiązany bo wiesz gdzie jest błąd i gdzie grzebać.
3. Jeżeli 2 pierwsze punkty nic nie wniosą czyli olej będzie w normie i nie będzie błędów a skrzynia będzie Ci wbjać 1 bieg przy hamowaniu z takim szarpnięciem to proponuje zrobić aktualizację oprogramowania u osoby która ma do tego łeb (moge podać numer jak chcesz) ale nie w zjebanym serwisie Audi bo to są cioty i nie mają pojęcia o większości napraw jakie wykonują.
4. Potem pozostaję Ci tylko dowiedzieć się jaki masz dokładnie olej w skrzyni i powtórna wymiana...

: 19 sie 2017, 19:38
autor: Phooghiex
Gecio - Jeśli możesz to podaj numer do gościa bo mam podobny objaw i wbija mi jedynke przy hamowaniu .

: 19 gru 2017, 20:19
autor: carbonek
Gecio : ja również poproszę o namiary na fachowca od oprogramowania skrzyni ... olej mam w normie, błędów skrzynia nie wywala ...

chociaż tak jak ktoś kiedyś napisał ... to takie pudrowanie syfa wg . mnie ... ale warto zaryzykować. Może akurat...

[ Dodano: 2017-12-19, 20:19 ]
Gecio możesz podać numer do fachowca ?

: 20 gru 2017, 06:04
autor: Pczester
Gecio, to jak, masz ten numer dla kolegów? 😊