Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Półoś przód i tył - czy przeguby są takie same?

: 13 lip 2017, 13:27
autor: Glac
Hej.

Czy ktoś się orientuje czy w naszych A8 półosie przód, tył prawo, lewo różnią się tylko długością, a przeguby są identyczne?

Konkretnie moja półoś przód ma numer 4E0407451X
i czy przeguby z półosi o numerze 4E4407272 Q
będą pasowały?

Pozdro

: 13 lip 2017, 14:12
autor: michalwruszak
Numer VIN - prawdę powie :)

: 13 lip 2017, 16:12
autor: Glac
michalwruszak, WAUZZZ4E0AN003991 :)

: 13 lip 2017, 22:23
autor: michalwruszak
Przeguby wewnętrzne przód - 4E0 498 103 - Lewy Prawy takie same

Przeguby wewnętrzne tył - 4E0 598 103 A - Lewy Prawy takie same

Półoś Lewa przód - 4E0 407 271 N
Półoś Prawa przód - 4E0 407 272 Q

: 14 lip 2017, 19:23
autor: Glac
Dzięki, ale nadal nie wiem czy przeguby z półosi o numerze 4E4407272 Q będą pasowały do mnie.
Czy mógłbyś sprawdzić numery przegubów z tej półosi?

: 14 lip 2017, 19:57
autor: michalwruszak
Napewno numer to 4E4 ?

: 14 lip 2017, 20:10
autor: Glac
taki dostałem od kogoś kto ma taką półoś. Spróbuję to jutro zweryfikować, jak nie pracują to dopiero w poniedziałek.

: 14 lip 2017, 20:33
autor: michalwruszak
W przypadku półosi przedniej - numer 4E4xxxxxx to z auta opancerzonego :) Podejrzewam że numer będzie 4e0 i w takim przypadku przeguby będą pasować

: 17 lip 2017, 21:44
autor: Glac
Opancerzone A8 :) spoko. Dzięki Michał za sprawdzenie.

[ Dodano: 2017-07-17, 21:44 ]
Cześć.

Kupiłem te dwie kompletne półosie z możliwością oddania.
Numery jednak zaczynają się na 4E4
Na razie nie mam jak sprawdzić - mój mechanik na urlopie.

Czy po zdjęciach można wywnioskować czy będą pasowały?

W sumie to potrzebuję tylko przegubu wewnętrznego, ale patrząc na to, że w ASO nowa półoś 3400 zł, a te mam za 700 zł to wziąłem całe.

Prawa i lewa przód
numery 4E4 407 272 i 4E4 407 271

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obwód przegubu wewnętrznego tego co miałem i który się zużył - na nim moje auto wyjechało z fabryki
Obrazek

Obwód przegubu wewnętrznego z tych półosi co kupiłem - widać, że są większe i bardziej masywne, ale otwory na śruby się zgadzają co widać w następnych fotach.
Obrazek

z lawej przegub nowy z prawej mój
Obrazek

przyłożyłem na górze stary przegub i widać, że otwory się zgadzają, ale ten nowy ma więcej mięsa.
Obrazek

wieloklin na przegubie zewnętrznym
Obrazek

Obrazek

długość półosi prawej
Obrazek

Długość półosi lewej
Obrazek

: 18 lip 2017, 06:48
autor: drago_o
No z opancerzonej musi mieć więcej mięsa :P ale takie moje pytanie... zawsze myślałem, że wersje opancerzone to były tylko 6.0. A tutaj półoś do 4.2?

: 18 lip 2017, 07:39
autor: Glac
No właśnie po numerach to nie jest do 4.2 - nie wiem czy będzie do mnie pasować.
Numer do mnie powinien być
lewa 4E0 407 271 N, a tej półosi jest 4E4 407 271
prawa 4E0 407 272 Q, a tej półosi jest 4E4 407 272

- długość półosi się zgadza
- rozstaw otworów do skrzyni się zgadza (chociaż jest większy i masywniejszy przegub wewnętrzny)

pozostaje wielkość/grubość wieloklinu na przegubie zewnętrznym - jeżeli jest taki sam powinna pasować

: 18 lip 2017, 09:12
autor: drago_o
No właśnie jest do 4.2 ;) Ogólnie moja ETKA pokazuje, że przeguby do BHT, BTE, BSB, BSM, BVN są takie same. Pewnie stąd przegub z opancerzonego W12 pasuje do 4.2TDI :P

Pasować też powinny np:
4E0407451X
4E0407452X

Przy tym opancerzonym jest ciekawa adnotacja "trójrolkowy AL600"

: 18 lip 2017, 11:22
autor: Glac
No to cieszy mnie to co piszesz :) oby pasowala.

: 18 lip 2017, 11:31
autor: drago_o
Swoją drogą ile za nie dałeś? Bo nowe kosztują 12tys zł :D (1400 Euro szt.)

: 18 lip 2017, 13:03
autor: Glac
1400 zł za dwie. Cena co podales jakis kosmos. I co to jest ten trójrolkowy AL 600 <hmm>