Strona 1 z 1

[D3 06 4.2TDI ] Wibracje przy wciśniętym hamulcu na D/R

: 14 lip 2017, 01:28
autor: wujekdon
Witam,
niestety nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.

Od pewnego czasu przy wciśniętym hamulcu na postoju - skrzynia w pozycji D lub R - pojawiają się wibracje odczuwalne oraz słyszalne w kabinie. Czy wie ktoś co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Skrzynia biegi zmienia płynnie nie szarpie. Po ruszeniu z miejsca wibracje ustają jak również po wrzuceniu P lub N.


z góry dzięki za pomoc

: 14 lip 2017, 19:29
autor: Glac
Jakie paliwo lejesz? Spróbuj zalać inne dobre.
Wibracje prawdopodobnie pochodzą od silnika.
Sprawdziłbym też wtryski i poduszki silnika, skrzyni.

Re: Wibracje przy wciśniętym hamulcu na D/R

: 20 lip 2017, 23:33
autor: Gecio
wujekdon pisze:Witam,
niestety nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.

Od pewnego czasu przy wciśniętym hamulcu na postoju - skrzynia w pozycji D lub R - pojawiają się wibracje odczuwalne oraz słyszalne w kabinie. Czy wie ktoś co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Skrzynia biegi zmienia płynnie nie szarpie. Po ruszeniu z miejsca wibracje ustają jak również po wrzuceniu P lub N.


z góry dzięki za pomoc
Co pokazuje komputer??

: 28 lip 2017, 22:53
autor: Maryo
Witam, również i u mnie jest też tak jest jak u kolegi wujekdon

: 02 sie 2017, 09:24
autor: colln
Jak przełączysz na P to nie ma ?

: 14 wrz 2020, 22:01
autor: TommyA8L
Witam
Mam identyczny problem.
Czy wie ktos co bylo przyczyna?
Poduszki silnika raczej nie bo wtedy na N i P tez by wibrowalo
Dzieki

: 04 sty 2021, 18:18
autor: norus001
Witam mam ten sam problem czy ktoś doszedl do tego i to naprawil?

: 04 sty 2021, 22:30
autor: TommyA8L
norus001 pisze:Witam mam ten sam problem czy ktoś doszedl do tego i to naprawil?
A w jakich okolicznosciach sie pojawil?
U mnie po wymianie przedubow wewn ale po jakims czasie ustalo

: 09 sty 2021, 20:08
autor: danishow
TommyA8L pisze:Poduszki silnika raczej nie bo wtedy na N i P tez by wibrowalo
Na P i N silnik nie ma obciążenia, na D i R napędza pompę skrzyni a to spore obciążenie ;)
Moim zdaniem poduszki wybite

: 10 sty 2021, 09:46
autor: robrob
a przyczyną nie może być sprzęgło hydro kinetyczne ?

: 10 sty 2021, 10:44
autor: TommyA8L
danishow pisze:
TommyA8L pisze:Poduszki silnika raczej nie bo wtedy na N i P tez by wibrowalo
Na P i N silnik nie ma obciążenia, na D i R napędza pompę skrzyni a to spore obciążenie ;)
Moim zdaniem poduszki wybite
Czesc
Poduszki sprawdzane byly jak i zadnego bledu w diagnostyce w tym kierunku nie bylo.
Ale jak pisalem, pojezdzilem troche po wymianie tych przegubow i wibracje sie zmniejszyly wiec dla mnie teraz jest ok.

: 10 sty 2021, 13:14
autor: panton
99% tych przyczyn co opisałeś to przeguby... szczególnie jak w 4.2TDI czuć delikatne szarpanie, mrowienie a nawet telepanie budą na D trzymając auto na hamulcu
i od tego zawsze należy zacząć bo przez duży moment bardzo szybko te elementy potrafią zakończyć żywot szczególnie jak się namiętnie korzysta z mocy
/momentu