Myślałem, że mam wewnętrzny przegub do wymiany, ale po zdjęciu półosi okazuje się, że luz jest na skrzyni i do tego wyciek.
Zrobiłem film, ale słabo widać ten luz - bardziej wyciek.
luz jest taki, że można lekko wsuwać i wysuwać, a do tego na boki chodzi ta część do której jest przykręcona półoś - od 0:30 słychać ten luz jak ruszam góra dół.
Objaw w czasie jazdy jest typowy dla zużytego wewnętrznego przegubu - czyli przy przyspieszaniu czasem pojawiają się drgania.
Najgorsze? Czyli skrzynię trzeba zrzucać?
: 22 lip 2017, 12:11
autor: michalwruszak
W pierwszej kolejności łożyska do zmiany - skrzyni wyciągać nie trzeba
: 22 lip 2017, 22:02
autor: pb41ns
widze że d2 czy d3 znaczenia nie ma, ja niedlugo będe to robi, jak michał prawi , łozyska i flansza do wymiany, tam jeszcze masz takie igiełkowe które razem z flanszą trzeba wymienić
: 22 lip 2017, 22:18
autor: krzychu22.p1i
Nowa z aso też ma luz wzdłużny.. Jedna z flansz na zakończeniu ma w wałku sprężynę i śruta. Lewa flansza jest na łożysku tocznym a dyferencjał na stożkowych..
: 22 lip 2017, 22:37
autor: Glac
to jest prawa strona od pasażera.
Flansza - nie znam fachowej nazwy, ale rozumiem, że to ten element do którego przykręca się półoś?
Podsumowując trzeba kupić.
1. Flanszę (swoją drogą ona się wyrabia? a nie same łożyska lecą?)
2. Uszczelenienie - pewnie jakiś simering
3. Łożyska stożkowe - dwie sztuki?
Sam i tak nie będę tego robił, ale informacyjnie gdybyście wyjasnili
Pocieszające, że skrzyni nie trzeba demontować, ale olej już pewnie wyleci i trzeba wymienić?
: 22 lip 2017, 23:43
autor: pb41ns
Tak. Flansza też się wyrabia. Nie ma tam łożyska standardowego lecz jest tam łożysko igiełkowe które bezpośrednio pracuje na owej flansza. Jeśli chodzi o luz wzdłużny to jest to normalne i nie ma co paniki siać. Olej jak najbardziej nowy trzeba zalać bo wszystko ucieknie
: 23 lip 2017, 10:51
autor: krzychu22.p1i
Łożyska dostaniesz spokojnie (tam jest stożkowe), to żadne precyzyjne co się składa w X'a czy inne wynalazki. Niestety nr do prawej nie mam, gdyby tak mieć katalog ZF'a to wtedy tam podają nr katalogowy i odpowiednik np. INA.
Uszczelniacz 09e409399a 60x40x8
Oring 01v409133a
: 24 lip 2017, 09:19
autor: Glac
Dzięki za informacje.
Flansza zamówiona - tylko ASO 1100 zł
Uszczelniacz i oring też.
Natomiast łożysko nie występuje jako oddzielnie tylko.. z całą skrzynią
Szukam numeru tego łożyska.
: 24 lip 2017, 09:23
autor: michalwruszak
Było trzeba poczekać chwilę - za mniejszą kwotę bym z ZF Ci załatwił
Łożyska występują osobno z prawej strony
: 24 lip 2017, 09:58
autor: Glac
michalwruszak, PW
Masz może numery tych łożysk?
: 24 lip 2017, 17:41
autor: michalwruszak
Temat załatwiony
: 24 lip 2017, 17:43
autor: Glac
Szybko, tanio i przyjemnie
Dzięki za zajęcie się sprawą.
: 06 sty 2021, 18:18
autor: Marcin2013
Troszkę odkopie, i jak tam Piotr poradziłeś sobie z wymianą ?
: 08 sty 2021, 13:25
autor: Glac
Marcin2013, Sam nie wymieniałem. Michał mi pomógł w częściach i oddałem do warsztatu od skrzyń. Zapomniałem o sprawie od momentu wymiany - wszystko jest ok.
: 13 cze 2024, 14:26
autor: Radny A8 D3
Witam, odkopie trochę temat czy może ktoś podpowiedzieć jakim olejem należy zalać flanszę po wymianie na nową? Bo wiem że potrzeba około 1 -1,5l oleju. Niestety jak kupowałem nową flanszę z łożyskiem i uszczelniaczami to panowie z serwisu nie potrafili powiedzieć mi jaki powinien być tam olej.