Strona 1 z 2
[D3 03 3.7MPI/LPG
] Wariują obroty w trakcie jazdy
: 23 sty 2018, 14:36
autor: quattross
Witam mam problem z autem kupiłem je 2dni temu i obroty skaczą jakby lock up się nie zapinał zwłaszcza na zimnym jak się rozgrzeje jest lepiej do tego stopnia że jak oglądałem auto i byłem na przejażdżce to tego nie wyczułem . Brak błędów silnika i skrzyni
09E 323 571 konweter
09E 300 035 NX skrzynia
To jest 6hp 26 ?
Przebieg 355tysięcy do 290 tysięcy serwisowana w audi przebieg jest oryginalny.
Teraz pytanie czy wystarczy wymiana oleju czy cały konwerter do regeneracji czy po prostu oddać auto jako wada ukryta ?
: 24 sty 2018, 01:12
autor: maciek163
Sprawdź na tempomacie. Prawdopodobnie konwerter, który powinien powoli dawać o sobie znać przy tym przebiegu. Przy wymianie konwertera proponuję zrobić przegląd skrzyni. Olej pewnie oryginalny, nienadajacy się już do niczego.

: 24 sty 2018, 11:52
autor: quattross
Ustawić na tempomacie np 120 i sprawdzić czy falują ? W audi jest podkład tablicy teomotors automatyczne skrzynie biegów

Więc nie wiem czy coś nie było robione

Wymiana oleju coś pomoże czy pogorszy sprawę ?
: 24 sty 2018, 13:07
autor: panton
quattross, przy tym przebiegu z początku produkcji z tym silnikiem - konwerter do wymiany na bank, olej, filtr... pytanie czy na tym koniec.... (jak kosze, mechatronika i inne elementy skrzyni)
generalnie odkładają sporą ilość $$$$$
ps: kolejny kupił "okazję"

: 24 sty 2018, 13:38
autor: ernesto
quattross pisze:Wymiana oleju coś pomoże czy pogorszy sprawę ?
Nie pomoże.
panton pisze:przy tym przebiegu z początku produkcji z tym silnikiem - konwerter do wymiany na bank
Celowe postarzenie produktu. To się miało zużyć i się zużyło.
: 24 sty 2018, 14:11
autor: panton
ernesto pisze:Celowe postarzenie produktu. To się miało zużyć i się zużyło.
przy tym przebiegu i latach myślę, że pewne elementy miały prawo się skończyć...

: 24 sty 2018, 22:21
autor: quattross
Generalnie skrzynia nie przeciąga biegów nie szarpie płynnie zmienia biegi tylko zanim sie na grzeje falują obroty. Myślicie że oprócz konwertera oleju i filtra coś jeszcze będzie do wymiany ? bo nie wiem czy nie lepiej oddać wtedy auto.
: 24 sty 2018, 22:33
autor: panton
na to pytanie nikt nie odpowie... ale bądź przygotowany, że konwerter i olej to może być jeden z tematów tej skrzyni
: 27 sty 2018, 12:08
autor: quattross
Koledzy kazano mi sprawdzić konwerter czy przy bucie na s się ślizgnie coś i nic sie nie ślizga czas 0-100 w granicach 7s oraz kazali jadąc 110-120 puścic gaz jeśli obroty zafalują obroty lub spadną do jałowych to do wymiany a jak nie to dobry . Co o tym sądzicie po puszczeniu gazu obroty powoli spadają czyli hamuje silnikem .
: 27 sty 2018, 12:11
autor: drago_o
A może znajdź mechanika co zna się na diagnostyce i ruszy dupę aby samemu sprawdzić auto?

Niech wezmą furę, zrobią logi dynamicze, sprawdzą konwerter (jakkolwiek by tego nei robili) swoim profesjonalnym okiem a nie każą Ci robić i sparwdzac różne rzeczy a potem takie elementy się wypinają dupskiem mówiąc, że klient nasz pan. Sam zdiagnozował i kazał wymeinić... Chyba, że chcesz to samemu sprawdzić to nie było tematu... ale najprościej i najlepiej zrobić logi dynamiczne.
: 27 sty 2018, 12:28
autor: panton
quattross, skończony konwerter objawi się odpowiednim błędem w sterowniku skrzyni
: 27 sty 2018, 12:32
autor: drago_o
panton pisze:quattross, skończony konwerter objawi się odpowiednim błędem w sterowniku skrzyni
Być może całkiem wysypany tak ale jak już słabo pracuje to można to zdiagnozować. Widać w logach dokłasdnie jakie ma problemy z e zrównaniem obrotów silnika i skrzyni i kiedy blokuje lockup
: 27 sty 2018, 12:43
autor: quattross
Dysponuje komputerem wiec sam sprawdzę jeśli ktoś by mi napisał w jakich blokach na co zwrócić uwagę . Olej w razie czego też sam bym zmieniał już to robiłem w 5hp19 w poprzednim aucie rozkręcić i wymyć mechatronike to z waszą pomocą dla mnie nie problem
: 27 sty 2018, 12:47
autor: drago_o
Jesli pamiętam to w blokach 001, 005, 007
: 27 sty 2018, 12:52
autor: quattross
Czyli obroty maja być takie same rozumiem ? jakie różnice są dopuszczalne na jakim biegu prędkości sprawdzać ? Widziałem tam coś takiego jak regulacja- otwarty -zamknięty (chyba dotyczy zaworu locku up w mechatronice )