Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI ] Wyciek oleju ze skrzyni biegów

: 26 lut 2018, 13:57
autor: krzysiek540
Panowie czy wymieniał ktoś u siebie uszczelniacz na końcu skrzyni gdzie wychodzi wał napędowy do tylnego mostu? Skrzynia 6hp26. Da radę samemu to ogarnąć czy konieczy serwis ASB?

: 26 lut 2018, 18:29
autor: Leonard
Jeśli masz trochę smykałki do mechaniki to temat ogarniesz.

: 26 lut 2018, 18:56
autor: krzysiek540
A może jakaś podpowiedź jak się dobrać do tego uszczelniacza? W jednym serwisie powiedzieli mi, że trzeba całą skrzynię rozbierać żeby go wymienić.

: 27 lut 2018, 16:43
autor: Leonard
krzysiek540 pisze:powiedzieli mi, że trzeba całą skrzynię rozbierać żeby go wymienić.
<chura> <chura> <chura>
Kolego, po dostaniu się do tyłu skrzyni czyli osłony i wydechy rozkrę <chura> asz wał od skrzyni wcześniej naznaczając flanszę na skrzyni, kielich wychodzący i wał tak aby złożyć wszystko w ten sam sposób.
Obrazek
wewnatrz kielicha będziesz miał śrubę aby odkręcić element przylegający do wału.(jeśli śruby nie będzie to element jest montowany jak półoś na wcisk i dwoma śrubokretami go wyciągniesz. (zdarzyło sie tak kiedys ale nie pamietam w którym audi)
Po odkręceniu ukaże ci się uszczelnienie simmering uszczelniacz wału do A8 np:


Obrazek
sprawdź dokładnie jaki masz i taki kup. Przy motażu postaraj się włozyć ciasno i ewentualnie skrócić sprężynkę. To uszczelnienie jest ważne gdyż spotkałem się z różnymi ale najcześcij z nacieciami po ukosie celem odkładania oleju, coś w rodzju separatora.


To tyle mogę ci pomóc. <papabuzi>
Powodzenia.
Obrazek
schemat pogladowy.

: 27 lut 2018, 18:15
autor: krzysiek540
Wielkie dzięki za instrukcje <okok> <okok>