Strona 1 z 1

[D3 05 4.2MPI ] Wibracje

: 27 mar 2019, 22:17
autor: jasy85
Witam.mam pytanie czy ktos rozwiazal problem w naszych D3 ze przyruszaniu skrecajac przy dodaniu lekko gazu czuc jakby wibracje ,cos jakby blokowal sie dyfer na tylnej osi? Wiem ze temat byl walkowany ale moze ktos doszedl w koncu do tego,co jest tego przyczyna bo co wyczytalem wiele osob to mialo,ma. i co sadzicie o dynamicznej wymianie oleju ASB? od tygodniam mam w koncu moja A8 i chcialbym sie poradzic .narazie skrzynia chodzi raczej ok.mam nalatane 307 000,wiec czy dynamiczna wymiana jej niezabije? jak mozecie podpowiedzcie,bo chce porobic wszystko na cacy.pozdrawiam

: 27 mar 2019, 22:41
autor: CINEK
jasy85 pisze:przyruszaniu skrecajac przy dodaniu lekko gazu czuc jakby wibracje ,cos jakby blokowal sie dyfer na tylnej osi?
a przeguby wewnętrzne sprawdzone, czy luzu na nich, bądź na flanszy nie ma?
jasy85 pisze: i co sadzicie o dynamicznej wymianie oleju ASB?
jest o tym pierdyliard tematów ;) wystarczy poszukać... a odpowiedź... wymieniać. Jeśli będzie miała paść to padnie, ale nie wymiana oleju się do tego przyczyni . ;)

: 27 mar 2019, 22:52
autor: jasy85
przeguby ok sa

: 29 mar 2019, 15:16
autor: Joey
Mam to samo w swojej audi duzo ludzi pisalo o czujnikach abs ja mialem zlamany jeden pomoglo na tydzien i znow powróciło blokowanie sie tylnego mostu przy skreconych kolach, juz rozkladam rece bo bledow brak a nikt nie wie co tp moze byc

: 29 mar 2019, 19:53
autor: drago_o
A może to wynika z problemu związanego z łożyskiem a nie czujnikiem? Znaczy z bierznią magnetyczną w łożysku jest coś nei halo?

: 29 mar 2019, 20:50
autor: jasy85
slyszalem ze pomaga wymiana oleju w tylnym moscie.ale jest tyle mozliwosci.temat rzeka

: 30 mar 2019, 00:31
autor: Joey
drago_o pisze:A może to wynika z problemu związanego z łożyskiem a nie czujnikiem? Znaczy z bierznią magnetyczną w łożysku jest coś nei halo?
Moze tak byc u mnie, bo stary czujnik tak mi sie ulamal ze została tylko sama koncowka i musiałem mlotkiem i wiertarka zeby go wyciagnac, ale jak sprawdzic to lozysko i dlaczego co jakiś czas most sie blokuje, przeciez gdyby bylo uszkodzone to caly czas byłaby ta usterka, to samo sie tyczy oleju w dyferencjale

: 30 mar 2019, 09:09
autor: jasy85
U mnie jak troche pojezdze tak robi jak zimny niby ok.wiec olej wtedy by mial znaczenie.moze rozgrzany niema juz tych wlasciwosci.sam niewiem

: 31 mar 2019, 13:03
autor: Joey
jasy85, jak wymienisz olej /rozwiazesz problem daj znac na forum

: 02 maja 2019, 17:14
autor: scrow
witam
spiesze z wyjaśnieniem . Miałem identyczne objawy - terkotanie przy skręcie - efekt jakby dyfer się blokował . sprawdzone było generalnie wszystko - pierdyliard rzeczy i nic nie pomogło. W końcy wgryzłem się w temat i ...okazuje się , że wszystkiemu winien jest olej w torsenie . Jak zminy to jeszcze jakoś lepi a jak się rozgrzeje to niestety wrażenie jakby się auto rozjeżdzało . Niestety trzeba kupić oryginalny olej w ASO- litr około 450 zł ( niestety olej nie ma zamiennika chociaż wiele firm podaje że ma w swojej ofercie takowy ) . Mój mechanik nawet się dziwił podczas wymiany na oryginalny olej i cytuje - on ma zupełnie inną lepkość niż te zamienniki . Także tak to wygląda . Niestety sama wymiana nie jest prosta ponieważ torsen nie ma korka spustowego a jedynie do napełniania . Ja kazałem mechanikowi wyjąć torsen i całego przeczyścić z syfu który się nagromadził , zamontować i dopiero nalać nowego oleju. Po tym wszystkim aż chce się tylko skręcać . Pozdro.

: 02 maja 2019, 20:11
autor: Pczester
scrow pisze:witam
spiesze z wyjaśnieniem . Miałem identyczne objawy - terkotanie przy skręcie - efekt jakby dyfer się blokował . sprawdzone było generalnie wszystko - pierdyliard rzeczy i nic nie pomogło. W końcy wgryzłem się w temat i ...okazuje się , że wszystkiemu winien jest olej w torsenie . Jak zminy to jeszcze jakoś lepi a jak się rozgrzeje to niestety wrażenie jakby się auto rozjeżdzało . Niestety trzeba kupić oryginalny olej w ASO- litr około 450 zł ( niestety olej nie ma zamiennika chociaż wiele firm podaje że ma w swojej ofercie takowy ) . Mój mechanik nawet się dziwił podczas wymiany na oryginalny olej i cytuje - on ma zupełnie inną lepkość niż te zamienniki . Także tak to wygląda . Niestety sama wymiana nie jest prosta ponieważ torsen nie ma korka spustowego a jedynie do napełniania . Ja kazałem mechanikowi wyjąć torsen i całego przeczyścić z syfu który się nagromadził , zamontować i dopiero nalać nowego oleju. Po tym wszystkim aż chce się tylko skręcać . Pozdro.

Czy ktoś to jeszcze robił i potwierdzi?

: 18 lut 2020, 13:54
autor: chicken20091986
U mnie dalej wibracje przy skręconych kołach przy ruszaniu.
Oleje wymienione wszystkie jakie możliwe w układzie napędowym na ori. Czujniki abs pokazują prawidlowe wartości , brak błędówna kompie, bezpieczniki wyciągane i brak poprawy . Pozostało tak jezdzic.

[ Dodano: 2020-02-18, 13:54 ]
Została jeszcze kwestia opon . Jak kupiłem autko to wydaje mi się że tego nie bylo i jezdziłem na starych felgach 18" teraz założyłem 19" 245x40 i wibracje występują. Ze specyfikacji opon i felg z klapki wlewu paliwa wynika że tolerancja między różnymi rozmiarami opon i felg wynosi albo 3mm albo 5mm obwodu koła . Natomiast moje obecne 19" odbiegają od tolerancji od 8mm nawet do 13mm. Założe stare felgi i sprawdzę. Wiem że czasami przy szerokiej oponie na skręconych kołach opony jak by szurają po aswalcie lecz mi chodzi o całkiem coś innego typowe wibracje calego auta jak by szpera sie załączyla.