Strona 1 z 2
[D3 03 3.7MPI/LPG
] Dziwne zachowanie skrzyni na zimnym ol
: 07 gru 2019, 14:17
autor: Marcin1516
Witam. Mam dziwne objawy skrzyni biegów. Auto na zimnym oleju przy niskich prędkościach np jadąc 60km/h zarzuci wyższy bieg i obroty skaczą od 1-2tys przy czym prędkość jest stała. Jeśli jadę na obrotach powyżej 2tys problem nie występuje. Na nagrzanym silniku zero problemów w każdym zakresie obrotów. Skrzynia nie szarpie ani nie przeciąga. Konwerter? Niski poziom oleju a może elektryka szaleje na mrozie?
: 08 gru 2019, 11:17
autor: drago_o
Początki końca konwertera lub braki w oleju w skrzyni

: 08 gru 2019, 12:37
autor: Akism
Proponuję sprawdzić poziom oleju w skrzyni..
: 08 gru 2019, 15:50
autor: Marcin1516
Zacznę od oleju jak sprawdzić samemu mam kanał w garażu i ewentualnie jak dolać?
: 08 gru 2019, 20:55
autor: Akism
Choćby strzykawą ,albo olej do plastikowej butelki i rurka z apteki taka elastyczna w korek.Zakleic taśmą i lać w dziurę aż zacznie cieknąć.
: 08 gru 2019, 21:03
autor: Marcin1516
Czy ma ktoś jakieś foto badz schemat która śruba jest do wlewu a która do spr poziomu i jak sprawdzać na ciepłym silniku?
: 08 gru 2019, 21:04
autor: danishow
Marcin1516, przy niskich temperaturach to normalne że skrzynia nie zapina LockUp. Wymuszany jest poślizg na sprzęgle konwertera by przyspieszyć nagrzewanie się oleju. Jak konwerter padnie to w całym zakresie obrotów będzie ślizgać.
: 08 gru 2019, 21:24
autor: Akism
Dlatego zawsze rano pozwalam silnikowi popracować kilka minut zanim ruszę.Potem nie szaleję bo olej w skrzyni potrzebuje chwile by się rozgrzać .Zawsze tak robię i nigdy ze skrzynią problemów nie miałem .
: 08 gru 2019, 23:14
autor: Marcin1516
Jeśli faktycznie tak ma być na zimnym to jutro kupuje szampana bo już liczyłem ze 2tys na naprawę. Ale na wszelki wypadek podjadę pod komputer do firmy od skrzyń automatycznych za spr chcą 50zl pełna diagnostyka komputerowa.
: 10 gru 2019, 10:39
autor: FOSS
Marcin1516 pisze:Jeśli faktycznie tak ma być na zimnym to jutro kupuje szampana...
Falowanie obrotów na zimnym nie jest normalne.
Moim zdaniem są to objawy kończącego się sprzęgła.
Wraz z przejechanymi kilometrami i zużyciem sprzęgła objawy narastają czyli falowanie pojawia się w większym zakresie obrotów, w coraz cieplejszych warunkach itp.
Inna sprawa jest taka, że z takimi objawami, w zależności od stylu jazdy, można przejechać jeszcze całkiem sporo kilometrów.
: 10 gru 2019, 17:14
autor: Marcin1516
Ile km mniej więcej i jaki styl jazdy? Bo jak narazie na ten miesiąc już tysiąc zainwestowałem więc chcę odłożyć ewentualnie operacje
: 10 gru 2019, 19:23
autor: FOSS
Marcin1516 pisze:Ile km mniej więcej i jaki styl jazdy?
Styl jazdy...
Tiptronik czyli zmiana biegów manualnie oraz omijanie zakresu obrotów w których występuje to falowanie. W przypadku 4.2V8 to będzie powyżej 2000obr/min albo i wyżej jeżeli wyżej też takie objawy występują. Noi szczególnie na zimnym bo jak znam ten temat to po rozgrzaniu oleju falowanie robi się mniejsze a może i nawet całkiem zanika.
Oczywiście taka jazda skrzyni nie naprawi ale może wydłużyć jej życie a przy okazji oszczędzi również zdrowie psychiczne kierowcy
Jak długo z tym pojeździsz....
Nie wiem, zależy to pewnikiem od kilku różnych czynników, np. rzeczywisty stan skrzyni czy właśnie styl jazdy.
: 10 gru 2019, 19:50
autor: Marcin1516
Jak odbiorę auto od mechanika bo aktualnie wymiana jednej pompy paliwa plus rozrusznik to podjade na diagnostykę skrzyni i będę wiedział jak kondycja wygląda.
: 13 gru 2019, 23:46
autor: Marcin1981
Na początku tego roku miałem to samo . sprzęgło plus jakieś zaworki plus filtr ,olej .na pewno 2000 zł braknie

.Mnie to kosztował 3700
: 16 gru 2019, 12:52
autor: Marcin1516
Witam ponownie. Auto po diagnostyce początki padania konwertera. Byłem u mechanika od skrzyń 2500zl na gotowa z filtrami i olejem. Tylko pytanie czy jeździć tak jeszcze można bo chce dac po nowym roku do naprawy?