Strona 1 z 1

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Falują obroty na 4,5,6 biegu

: 19 kwie 2020, 08:34
autor: kemil21
Cześć, tak jak w temacie na biegach 4,5,6 przy w miarę równej jeździe lub delikatnym przyspieszaniu obroty falują i czuć że auto nie jedzie równo. W skrzyni nie ma żadnych błędów na vcds. Jakieś pomysły na pierwszą diagnozę czy już mam szykować kupę kasy na robote? Pozdrawiam

: 19 kwie 2020, 10:54
autor: marekp750
Wygląda na problem z konwerterem.
Jeżeli nie był wymieniany olej w skrzyni to czasami wymiana oleju pomaga.
Jak wymiana oleju nie pomoże to wymiana konwertera.

: 19 kwie 2020, 17:39
autor: kemil21
Jeszcze dodam, że nie zawsze skrzynia chce ze mną współpracować czyli mam na myśli mocniejsze dodanie gazu nie zawsze skutkuje dobra redukcja biegu, czasami szarpnie, czasami nie zmieni ale z reguły redukuje biegi okej, a tak to są przypadki raczej rzadkie, ale się pojawiają. No i właśnie wyskoczył mi tryb awaryjny i została na jednym biegu, ale nie sprawdzałem jeszcze vcds co to za błąd się pokazał.

: 20 maja 2020, 21:20
autor: colln
W takich przypadkach tak jak marekp750 pisze, ale dodatkowo (niestety) zdarza się że instalacje LPG są tak rozjechane albo niedomagają i sterownik auta ma skrajne wartości co może skutkować np szarpaniem skrzyni. Przykład: Gdy na benzynie czasy wtrysku są np 7ms przy danym wciśnięciu pedału gazu i przepływie powietrza mierzonym na przepływomierzu to silnik wylicza potencjalne obciążenie i do niego dobiera jak zmieniać biegi i teraz jeśli przy analogicznym wciśnięciu pedału gazu i podobnym przepływie powietrza przy jeździe na LPG sterownik widzi czasy wtrysku jako np 12 czy więcej ms to próbuje wbijać biegi do innego obciążenia niż jest naprawdę..
Dlatego np serwisy automatów bardzo często nie chcą naprawiać gdy auto ma LPG bo klient przyjedzie z reklamacją a to nie wina serwisu tyko rozjechanej pracy na LPG

: 20 maja 2020, 22:10
autor: el_kylos
tez bym stawiał na konwerter