Strona 1 z 1
[D3 05 4.2MPI/LPG
] Uszczelniacz przedniego mechanizmu róż
: 13 maja 2020, 10:52
autor: chicken20091986
Mam problem z wyciekiem z przedniego mechanizmu różnicowego chodzi o uszczelniacz znajdujący się wewnątrz mechanizmu różnicowego który uszczelnia wałek idący w stronę lewego koła . Przez ten wyciek olej pojawia mi się na połączeniu skrzyni z silnikiem na tych 2 otworach od spodu.
Czy do jego wymiany trzeba zrzucać skrzynię czy jest dostęp po wyjęciu mechanizmu różnicowego od strony koła .
: 25 maja 2020, 23:47
autor: danishow
Skrzyni wyciągać nie trzeba ale jest trochę gimnastyki przy wymianie tego uszczelniacza ...trzeba wyciągnąć dyfer a żeby go wyciągnąć będziesz musiał opuścić trochę skrzynię.
: 28 lut 2021, 23:37
autor: witia82
Czy może ktoś potwierdzić, że idzie wymienić ten uszczelniacz bez demontażu skrzyni. Czy są jakieś problemy przy rozbieraniu mechanizmu różnicowego. Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?
[ Dodano: 2021-02-28, 23:37 ]
Sam odpowiem na powyższe pytanie. Można wymienić wewnętrzny uszczelniacz dyferencjału bez demontażu skrzyni. Operacja przebiega w następującej kolejności:
-przed podniesieniem auta odkręcamy śruby główne od przegubu lewej i prawej półosi
-zaczynamy z prawej strony auta od odkręcenia 3 śrub osłony prawej półosi
-następnie odkręcamy 6 śrub przegubu wewnętrznego i wyjmujemy prawą półoś
-demontujemy prawą flanszę półosi z dyferencjału
- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju
- jak olej spłynie wyjmujemy obudowę dyferencjału
- następnie wysuwamy cały dyferencjału na zewnątrz w stronę prawej podłużnicy
-teraz widać już końcówkę lewej flanszy półosi i nieszczęsny uszczelniacz
- przechodzimy na lewą stronę auta
-odkręcamy 3 śrubki osłony lewej półosi i ją demontujemy
-odkręcamy 6 śrub lewego przegubu wewnętrznego i demontujemy lewą półoś
-odkręcamy 3 śruby obudowy łożyska lewej flanszy półosi i wyciągamy ją na zewnątrz
- od strony lewej flanszy wkładamy nasadkę z przedłużką i wybijamy uszczelniacz w stronę prawej podłużnicy
-następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Do kompleksowej wymiany potrzeba 2 uszczelniacze ZF prawy i lewy , nową uszczelkę obudowy dyferencjału ZF, 1,2 litra oleju np: motyl gear 300 LS. Należy zwrócić uwagę że po wyjęciu dyferencjału ok 200 ml oleju znajduje się za jego obudową. Żeby go wypuścić trzeba ją odkręcić lub wysysarką wyssać pozostały za nią olej żeby go wymienić w całości. Operacja jest czasochłonna ale można ją wykonać samemu
: 01 mar 2021, 22:51
autor: Marcin2013
witia82 pisze:- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju
Chodzi o te chyba 12 szt. na torx 40 ??
: 01 mar 2021, 23:30
autor: witia82
Dokładnie tak, nie pamiętam ile ich jest ale na pewno są na torxa T-40
: 02 mar 2021, 07:48
autor: danishow
witia82,
: 07 kwie 2021, 12:02
autor: Kolczyk2100