[D3 preFL ALL ] Problem z czujnikiem ręcznej zmiany biegów
: 19 sie 2020, 19:45
Witajcie
Przyszło mi naprawić błąd skrzyni, aby był spokój z błędem na FISie. Po wejściu VCDSem w błędy pojawia się jeden, na pierwszy rzut oka dość prosty w naprawie błąd. Oczywiście poza brakiem możliwości manualnej zmiany biegów wszystko śmiga jak należy.
Demontaż gałki zmiany biegów, dekoru i moduł lewarka (Chromowana obudowa z płytką i czujnikami halla gdzie znajduję się m.in F189) na wierzchu. Zamawiam drugi moduł z allegro, lecz wpięcie go nie zmienia nic, a błąd dalej wyskakuję ten sam. Kolejny podejrzany to może coś z wiązką nie tak, więc podniosłem A8kę, położyłem się i znalazłem wiązkę sterownika skrzyni poowijaną taśmą i przyłapaną trytkami. Po niedługim czasie wiązka jest już na wierzchu i widać, że wtyk do sterownika skrzyni z kawałkiem kabli został dolutowany do wiązki i jednego kabla nawet nie ma już gdzie przylutować, bo wszystkie piny są wykorzystane w dołożonym wtyku. Dodatkowo zobaczyłem, że nie wszystkie kolory kabli się pokrywają.
Żywsze kolory kabli są oryginalne (a przynajmniej tak wygląda, bo od miejsca lutowania całe idą w stronę kabiny), a wyblakłe to przylutowane do auta razem z wtykiem.
Nie udało mi się znaleźć schematów wiązek do tej skrzyni w D3, albo nie potrafię szukać. Może ma ktoś z was taką wiązkę na wierzchu i chciałby poratować w potrzebie? Albo posiada program gdzie uda mu się wyciągnąć cały schemat z kolorami kabli? Za wszelką pomoc i wskazówki będę wdzięczny.
Oznaczenia skrzyni
Przyszło mi naprawić błąd skrzyni, aby był spokój z błędem na FISie. Po wejściu VCDSem w błędy pojawia się jeden, na pierwszy rzut oka dość prosty w naprawie błąd. Oczywiście poza brakiem możliwości manualnej zmiany biegów wszystko śmiga jak należy.
Demontaż gałki zmiany biegów, dekoru i moduł lewarka (Chromowana obudowa z płytką i czujnikami halla gdzie znajduję się m.in F189) na wierzchu. Zamawiam drugi moduł z allegro, lecz wpięcie go nie zmienia nic, a błąd dalej wyskakuję ten sam. Kolejny podejrzany to może coś z wiązką nie tak, więc podniosłem A8kę, położyłem się i znalazłem wiązkę sterownika skrzyni poowijaną taśmą i przyłapaną trytkami. Po niedługim czasie wiązka jest już na wierzchu i widać, że wtyk do sterownika skrzyni z kawałkiem kabli został dolutowany do wiązki i jednego kabla nawet nie ma już gdzie przylutować, bo wszystkie piny są wykorzystane w dołożonym wtyku. Dodatkowo zobaczyłem, że nie wszystkie kolory kabli się pokrywają.
Żywsze kolory kabli są oryginalne (a przynajmniej tak wygląda, bo od miejsca lutowania całe idą w stronę kabiny), a wyblakłe to przylutowane do auta razem z wtykiem.
Nie udało mi się znaleźć schematów wiązek do tej skrzyni w D3, albo nie potrafię szukać. Może ma ktoś z was taką wiązkę na wierzchu i chciałby poratować w potrzebie? Albo posiada program gdzie uda mu się wyciągnąć cały schemat z kolorami kabli? Za wszelką pomoc i wskazówki będę wdzięczny.
Oznaczenia skrzyni