Strona 1 z 1

[D3 05 4.2MPI/LPG ] Wibracje tylko podczas dodawaniu gazu

: 04 paź 2020, 15:00
autor: Grzegorz2020
Witam serdecznie.

Potrzebuje pomocy klubowiczow A8. Od jakiegos czasu zauwazylem, ze podczas dodawania lekko lub spokojnie gazu auto dostaje wibracji. Wedlug mnie te wibracje dochodza z tylnej prawej czesci samochodu. Dodatkowo slychac to. Bylem u 5 lub wiecej mechanikow i kazdy stwierdzil ze wszystko jest okej. Jeden nawet powiedzial ze jak przeszkadza to trzeba podglosic muzyke i przejdzie. Wibracje te zaczynaja sie od okolo 120 km w zwyz. Przy 180 km auto drzy juz cale i jakby mialo sie zaraz rozleciec. Pomozcie prosze. Auto ma 350 tys km najechane i jest z gazem. Wszystkie wymiany na orginalnych czesciach. Na forach wyczytalem ze podpora sprawdzilem jest w bardzo dobrym stanie, zaciski sprawdzone przeguby wewnetrzne 3 mechanikow stwierdzilo ze okej opony felgi okej, tylny most z poduszkami nowy. Wygrzebalem na internecie ze moze lozysko ale powinno wyc jak sie sypie( tak mi sie wyda). Co sadzicie na temat dyferencjalu?? Moze to byc wina? Dziekuje za wszelka pomoc. Pozdrawiam <bezradny>

: 12 paź 2020, 12:48
autor: witia82
czy konwerter był wymieniany czy jest od nowości? czasem takie drgania mogą być od zużytego konwertrera. Jak przeguby na wala?

Brak sil:(

: 12 paź 2020, 15:15
autor: Grzegorz2020
witia82 pisze:czy konwerter był wymieniany czy jest od nowości? czasem takie drgania mogą być od zużytego konwertrera. Jak przeguby na wala?


Witam serdecznie

Konwerter jest od nowosci. Przeguby sprawdzało 3 mechaników i stwierdziło ze wporzadku sa. Zjawisko to pojawia się tylko podczas spokojnego dodawaniu gazu i usłyszeć da się gdzieś od około 120 km. Powyżej 160 da się odczuć jakby odkurzacz chodzil z tyłu. Ech brak juz sil. Auto wspaniale ale jak się zepsuje to ciężko o diagnoze;(

: 13 paź 2020, 21:37
autor: witia82
a jaki przebieg ma samochód? czy nie ma falowania obrotów w trakcie jazdy? niestety w tych samochodach jest mnóstwo części które mogą powodować takie objawy?

koła i opony na 100% równe?

[ Dodano: 2020-10-13, 21:37 ]
doczytałem że przebieg 350 tyś tak że jak najbardziej może być problem po stronie konwertera. Czy olej w skrzyni był zmieniany? czy nie ma opiłków?

Brak sil:(

: 14 paź 2020, 09:22
autor: Grzegorz2020
witia82 pisze:a jaki przebieg ma samochód? czy nie ma falowania obrotów w trakcie jazdy? niestety w tych samochodach jest mnóstwo części które mogą powodować takie objawy?

koła i opony na 100% równe?

[ Dodano: 2020-10-13, 21:37 ]
doczytałem że przebieg 350 tyś tak że jak najbardziej może być problem po stronie konwertera. Czy olej w skrzyni był zmieniany? czy nie ma opiłków?

Witam

Auto ma przebieg 350000 km. Ostatnio robiłem konkretny serwis. Tzn rozrzad, regeneracja tylnych zaciskow. Oo za tym podpora walu w dobrym stanie, w skrzyni wymiana mechatroniki plus okej i filtry. Największym problemem jest to ze jak dla mnie to dochodzi z tyłu. Opony wyważone w 5 warsztatach felgi proste. Wcześniej tego nie miałem. Ostatnie pół roku to mam. Na zimówkach jest trochę to mniej wyczuwalne.

: 14 paź 2020, 22:06
autor: Pczester
Jeśli tylko wibracje podczas przyspieszania, żadnych falujacych obrotów i problemów ze skrzynią, to na 90% przeguby wewnętrzne. Przerabialem temat. Dostępne zamienniki SPIDAN bardzo dobre. Trochę zabawy przy wymianie, demontażu osi z fabrycznych przegubów, ale było gdzieś opisywane.

: 14 paź 2020, 22:40
autor: witia82
Ale ważne czy opony są równe. W przypadku quattro to bardzo ważne. Chodzi o to że czasami opony mają tzw" jajo" i pomimo tego że są wywarzone to auto będzie telepało jak złoto. Przerabiałem to w A6 i A8. Jeżeli opony na pewno równe to albo konwerter się kończy albo faktycznie problem z przegubami.

Brak sil:(

: 15 paź 2020, 08:25
autor: Grzegorz2020
witia82 pisze:Ale ważne czy opony są równe. W przypadku quattro to bardzo ważne. Chodzi o to że czasami opony mają tzw" jajo" i pomimo tego że są wywarzone to auto będzie telepało jak złoto. Przerabiałem to w A6 i A8. Jeżeli opony na pewno równe to albo konwerter się kończy albo faktycznie problem z przegubami.
Witaj

Opony wydają mi się na wpirzadku. Ta przypadłość pojawiła się z jakieś pół roku temu. Opon od tego czasu nie kupowałem. Mozliwe ze przeguby są na wykończeniu. No nic sprawdzę jeszcze raz. Bardzo dziekuje. Jak zobacze to dam znać.

Pozdrawiam

: 15 paź 2020, 13:13
autor: karol208
Odłącz ABS może to przez niego wariuje.
Znajomy miał podobnie, wymienialiśmy przeguby a okazało się że sterownik ABS ducha wyzionął.
Po odłączeniu sterownika Abs nic nie trzepało.

: 16 paź 2020, 00:24
autor: witia82
Co do opon to mogą się pokrzywić od wpadnięcia w porządną dziurę. Jak masz 2 kpl np kół zimowych to załóż na próbę. Sterownik ABS to ciekawy trop, ale chyba były by jakieś błędy.

: 18 paź 2020, 20:19
autor: Grzegorz2020
karol208 pisze:Odłącz ABS może to przez niego wariuje.
Znajomy miał podobnie, wymienialiśmy przeguby a okazało się że sterownik ABS ducha wyzionął.
Po odłączeniu sterownika Abs nic nie trzepało.
Witam

Powiem szczerze nie wiem co pomogło. Audi przeszlo konkretny serwis. Wymieniłem komplet wachaczy przod, tarcze przod plus klocki. Mechatronike z nowym olejem plu rozrząd łańcuchy. I wymieniłem laczniki z tyłu w zawieszeniu ( mysle ze to moze byc to). Dziś była pierwsza próba. Brak drgań. Ustawic musze jeszcze zbieznosc. Pozdrawiam. Jezeli szukacie konkretnego mechanika ktory naprawia jak należy autko to polecam Damiana z S-garage mechanika pojazdowa. Adres Rydzyno 14A, 09-410 Rydzyno. Przeszedłem wielu. Od razu mówię trzeba swoje odczekać w kolejce;);)