[D3 04 4.2MPI/LPG ] Błąd skrzyni 17090 P0706
: 19 cze 2021, 01:26
Cześć wszystkim,
Od niedawna mam "drobny" problem ze skrzynią, mianowicie dwa błędy:
17090 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125)
P0706 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
01119 - Sygnał rozpoznawania biegu
000 - - - Sporadyczny
Czyli standardowy problem z pozycjonerem, występuje dość losowo - potrafi wyskoczyć podczas jazdy lub przy przepinaniu z R na N i dalej, potrafi też zniknąć po chwili postoju mimo nadal rozgrzanej skrzyni.
Idąc w konkretniejszą diagnostykę:
Prawidłowo biegi wykrywa jako P - 0010, R - 0001, N - 0100, D - 1110, S - 1101 natomiast przy wystąpieniu błędu mam P - 0010, R - 0001, N - 0000, D - 1010, S - 1001, czyli tak jakby w ogóle nie czytało jednego z czujników.
Dobry serwis ASB w okolicy stwierdził że konieczna jest naprawa sterownika 1500pln lub nowy 2500pln + wymiana oleju 1000pln. Pytanie czy faktycznie chodzi o sterownik, czy jest to normalna cena za naprawę tego problemu i czy można coś podziałać innym sposobem (jakieś styki, czyszczenie czy cokolwiek)
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Od niedawna mam "drobny" problem ze skrzynią, mianowicie dwa błędy:
17090 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125)
P0706 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
01119 - Sygnał rozpoznawania biegu
000 - - - Sporadyczny
Czyli standardowy problem z pozycjonerem, występuje dość losowo - potrafi wyskoczyć podczas jazdy lub przy przepinaniu z R na N i dalej, potrafi też zniknąć po chwili postoju mimo nadal rozgrzanej skrzyni.
Idąc w konkretniejszą diagnostykę:
Prawidłowo biegi wykrywa jako P - 0010, R - 0001, N - 0100, D - 1110, S - 1101 natomiast przy wystąpieniu błędu mam P - 0010, R - 0001, N - 0000, D - 1010, S - 1001, czyli tak jakby w ogóle nie czytało jednego z czujników.
Dobry serwis ASB w okolicy stwierdził że konieczna jest naprawa sterownika 1500pln lub nowy 2500pln + wymiana oleju 1000pln. Pytanie czy faktycznie chodzi o sterownik, czy jest to normalna cena za naprawę tego problemu i czy można coś podziałać innym sposobem (jakieś styki, czyszczenie czy cokolwiek)
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam