Strona 1 z 1

[D3 08 3.0TDI ] Na 6biegu skok obrotów i tryb awaryjny

: 13 paź 2021, 17:33
autor: Papi
Drodzy,

Niedawno kupiłem swoją A8 D3 3.0TDI Quatro Tiptronik 2008r., początkowo nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy. Ogólnie to jeżdżę głównie po Warszawie, czasem trasy. Jako że nie znam jeszcze auta to od zakupu jeździłem/jeżdżę nim raczej delikatnie, by się wjeździć.

W ostatni weekend pojechałem w pierwszą dalszą trasę od momentu zakupu. Przy okazji była szansa na zobaczenie jak się auto zachowuje przy wyższych prędkościach. Jechałem drogą S7 z Warszawy na południe. W pewnym momencie jadąc prawym pasem (1800-2000obr/min, 6bieg) dodałem gazu - ale nie na tyle by skrzynia zredukowała bieg - by wyprzedzić wolniej jadącego TIR’a. Usłyszałem jakby takie krótkie „jęknięcie”, obroty gwałtownie podskoczyły do 3000, szybko odpuściłem gaz. Przy kolejnym TIR’ze to samo – jęknięcie, skok obrotów - lecz tym razem skrzynia w tryb awaryjny i odłączyła się zupełnie (przy ok. 120km/h). Zjechałem na pobocze, awaryjne i wyłączyłem silnik. Ponowne uruchomienie silnika spowodowało, że tryb awaryjny skrzyni zniknął. Kontynuowałem jazdę z duszą na ramieniu. Jadąc na tzw. „dotyk” dojechałem do celu a wieczorem wróciłem do Warszawy bez żadnych podobnych problemów, kilka razy jadąc 120km/h.

Serwis olejowy silnika i skrzyni biegów zrobiony zaraz po zakupie:
W skrzyni biegów oryginalne oleje i filtry AUDI (ATF) – wymiana dynamiczna, adaptacja skrzyni, brak jakichkolwiek opiłków w starym oleju czy filtrach.

Generalnie skrzynia pracuje bardzo płynnie, miękko, nic nie szarpie, nic nie stuka, niby wszystko OK... tyle, że w mieście.

Nie jestem mechanikiem nie posiadam złącza diagnostycznego by sprawdzić błędy. Czy z opisu wynika co to może być? Na niskich biegach nie zauważyłem niczego niepokojącego… tylko na tym 6tym biegu. Poproszę o odpowiedź lub ew. rady.

: 13 paź 2021, 22:25
autor: szeryfisch
bez podpiecia pod kompa sie nie obejdzie. Bledy musza byc zapisane.

: 14 paź 2021, 08:01
autor: Marcin2013
Olej ATF chyba nie bardzo ?

: 16 paź 2021, 17:29
autor: Papi
Okazało się, że znajomy ma złącze diagnostyczne.
No więc pojawiło się coś takiego:

1 Fault Found:
009986 - Transmission Friction Element / Clutch C
P2702 - 000 - Apply Time Implausible - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 172342 km
Time Indication: 0
Date: 2021.10.09
Time: 17:21:45

Freeze Frame:
RPM: 3168 /min
RPM: 3104 /min
RPM: 4128 /min
(no units): 70.0
(no units): 127.0
Temperature: 74.0C
T.B. Angle: 57.6

Poproszę o interpretację, wszelkie rady a przedewszystkim czy zaboli?

: 16 paź 2021, 22:44
autor: dice111
Dzieje się to tylko na 6 biegu ? Zawór (Clutch C) obsługuje pracę 2 i 6. biegu. Generalnie, ASB do zrzucenia.