Strona 1 z 1

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Nietypowy problem, slizga sie po wymia

: 21 cze 2024, 10:24
autor: migeluss
hej,
mam nietypowy problem, miałem problem ze zmiana biegow - blad pozycjonera, został wymieniony i przy okazji statycznie nowy olej , samochód 3 km po wyjezdze od mechanika zaczelo sie slizgac sprzeglo, wróciłem sprawdzilismy olej ma dobry poziom.

Troche zglupialem bo przed wymiana pozycjonera i oleju, wszystko bylo ok ze skrzynia, zero falowania, zero szarpania, olej statycznie wymianiany tez okolo 60tys km temu, przebeig ponad 330

ktos ma pomysł co mogło się stać? - zazywcaj jak tarczki padają, to to trwa tydzien miesiac i zaczyna falować, u mnie to doslownie 3km

Pozdrawiam,

: 23 cze 2024, 22:53
autor: sssebek
Pytanie w jakim stanie olej był. Generalnie to co zlałeś na pewno miało inną lepkość (niższą niż starego oleju), gęstość i pompowalność niż to co wlałeś. Być może już by skrzynia prędzej puszczała gdyby nie właśnie stary olej. Teraz wymieniłeś i dostaje uślizgu. To jedna z możliwych przyczyn. Inna to np. mogło wypłukać coś ze skrzyni i jakiś paproch poszedł w obieg i przytkał kanał przez co nie ma odpowiedniego ciśnienia na nim np. Możliwości jest wiele.

: 26 cze 2024, 15:22
autor: migeluss
sssebek pisze:Pytanie w jakim stanie olej był. Generalnie to co zlałeś na pewno miało inną lepkość (niższą niż starego oleju), gęstość i pompowalność niż to co wlałeś. Być może już by skrzynia prędzej puszczała gdyby nie właśnie stary olej. Teraz wymieniłeś i dostaje uślizgu. To jedna z możliwych przyczyn. Inna to np. mogło wypłukać coś ze skrzyni i jakiś paproch poszedł w obieg i przytkał kanał przez co nie ma odpowiedniego ciśnienia na nim np. Możliwości jest wiele.
ok dzięki, a ztym kanałem to gdzies w mechatronice myslisz ze sie przytkalo?