[D3 ALL ] ZF 6HP26A - zbiór wiedzy, wymiana oleju itp.
: 18 wrz 2011, 20:35
Ostatnio zacząłem się interesować szczegółami swojej skrzyni 6HP26A i postanowiłem zebrać ustalenia dla potomności. W wolnej chwili w miarę zdobywania informacji będę dopisywał kolejne rzeczy do tego posta. Jeśli ktoś znajdzie jakąś pomyłkę albo nieścisłość, proszę dać znać i skoryguję.
Na początek info co do oleju:
Oryginalne oznaczenie oleju producenta to: ZF LifeGuardFluid 6. Jest dostępny pod trzema numerami:
S671 090 255 - butelki 1-litrowe,
S671 090 253 - baniak 20-litrowy,
S671 090 252 - beczka 209-litrowa.
Oznaczenie Audi dla tego oleju to G 055 005 A2.
Zamiennikiem tego oleju jest Shell ATF M-1375.4, który jest praktycznie niedostępny na rynku pod tym oznaczeniem. Istnieje również zamiennik w postaci niemieckiego oleju Ravenol ATF 6HP (jedyne 35 EUR za 5 litrów!).
UWAGA! Wg tego co ustaliłem, powyższe informacje nie stosują się do A8 W12, gdzie skrzynia to 6HP26A 61 i stosuje się inny olej! Wg producenta: ZF LifeGuardFluid 6+ (S671 090 281), wg Audi: G 055 162 A2 niebieskie. Wg polskiej strony Ravenol zamiennikiem jest Ravenol ATF Fluid 5/4 HP, aczkolwiek niemiecka strona tego nie potwierdza. Od przedstawiciela firmy ZF dowiedziałem się również, że olej G 055 162 A niebieski został z czasem zastąpiony takim: G 060 162 A2 zielony, ale taki upgrade wymaga aktualizacji sterownika skrzyni.
Do przeprowadzenia wymiany potrzebne jest teoretycznie około 10 litrów (w praktyce mniej, bo cały nie zleci).
Wymianę podobnie jak w przypadku starszych skrzyń z D2 (5HP24A) należy przeprowadzać przy temperaturze około 40 stopni Celsjusza aż do przelania przez korek przelewowy. Co do samej procedury nie będę się szczegółowo rozpisywał jeśli nikt nie zgłosi takiego zapotrzebowania, bo jest wytłumaczona dość dokładnie po angielsku w załączonej poniżej instrukcji producenta.
Link do oryginalnych materiałów: http://alturl.com/4tsfe
Na początek info co do oleju:
Oryginalne oznaczenie oleju producenta to: ZF LifeGuardFluid 6. Jest dostępny pod trzema numerami:
S671 090 255 - butelki 1-litrowe,
S671 090 253 - baniak 20-litrowy,
S671 090 252 - beczka 209-litrowa.
Oznaczenie Audi dla tego oleju to G 055 005 A2.
Zamiennikiem tego oleju jest Shell ATF M-1375.4, który jest praktycznie niedostępny na rynku pod tym oznaczeniem. Istnieje również zamiennik w postaci niemieckiego oleju Ravenol ATF 6HP (jedyne 35 EUR za 5 litrów!).
UWAGA! Wg tego co ustaliłem, powyższe informacje nie stosują się do A8 W12, gdzie skrzynia to 6HP26A 61 i stosuje się inny olej! Wg producenta: ZF LifeGuardFluid 6+ (S671 090 281), wg Audi: G 055 162 A2 niebieskie. Wg polskiej strony Ravenol zamiennikiem jest Ravenol ATF Fluid 5/4 HP, aczkolwiek niemiecka strona tego nie potwierdza. Od przedstawiciela firmy ZF dowiedziałem się również, że olej G 055 162 A niebieski został z czasem zastąpiony takim: G 060 162 A2 zielony, ale taki upgrade wymaga aktualizacji sterownika skrzyni.
Do przeprowadzenia wymiany potrzebne jest teoretycznie około 10 litrów (w praktyce mniej, bo cały nie zleci).
Wymianę podobnie jak w przypadku starszych skrzyń z D2 (5HP24A) należy przeprowadzać przy temperaturze około 40 stopni Celsjusza aż do przelania przez korek przelewowy. Co do samej procedury nie będę się szczegółowo rozpisywał jeśli nikt nie zgłosi takiego zapotrzebowania, bo jest wytłumaczona dość dokładnie po angielsku w załączonej poniżej instrukcji producenta.
Link do oryginalnych materiałów: http://alturl.com/4tsfe