Strona 1 z 2
[D3 05 4.2TDI
] Problem ze wspomaganiem kierownicy
: 29 gru 2011, 15:42
autor: Risorius
Witam mam taki problem na zimnym silniku po uruchomieniu silnika przez kilka sekund brak jest wspomagania kierownicy w prawo w lewo kierownica normalnie się kręci a w prawo jakby coś ją trzymało. Po kilku sekundach problem znika i wszystko jest ok. W diagnostyce VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu, czy to może być przyczyna? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
: 29 gru 2011, 22:40
autor: tobi
Raczej nie. Myślę że problem może dotyczyć maglownicy. Kiedywe wspomaganiu mieniałeś olej ?
Błąd czujnika kąta skrętu to np. świecenie kontrolki ESP. Coś takiego się pojawiało ?
Ten błąd kasowałeś i pojawia się na nowo ?
: 30 gru 2011, 08:20
autor: JIMM
Risorius pisze:W diagnostyce VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu, czy to może być przyczyna?
nie nie jest to przyczyna a wynik,skutek twojego niedomagania............tak jak wyżej zacznij od płynu , potem pompa .....jak się zachowuje czy daje rady pompować potem maglownica i zawory.................ale wygląda na to że masz problem mechaniczny a nie elektroniczny.
: 30 gru 2011, 14:24
autor: Risorius
Koledzy a gdzie w tym silniku jest pompa wspomagania, bo doszły mnie słuchy, że żeby ją sprawdzić trzeba cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika i to koszt około 2000PLN, trochę drogo jak na diagnostykę

A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, bo prawdopodobnie jak płyn jest czerwony to trzeba go natychmiast zmienić na zielony. Trochę mnie już zaczyna to przerażać. Pomóżcie dobrzy ludzie.
: 30 gru 2011, 17:18
autor: badyl
Risorius pisze:Koledzy a gdzie w tym silniku jest pompa wspomagania, bo doszły mnie słuchy, że żeby ją sprawdzić trzeba cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika i to koszt około 2000PLN, trochę drogo jak na diagnostykę

A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, bo prawdopodobnie jak płyn jest czerwony to trzeba go natychmiast zmienić na zielony. Trochę mnie już zaczyna to przerażać. Pomóżcie dobrzy ludzie.
zbiorniczek od płynu wspomagania będziesz miał po prawej stronie pod maską czarny z zieloną nakrętką a na nakrętce masz bagnet od poziomu pynu (4.2 MPI tak ma ).
: 30 gru 2011, 18:57
autor: JIMM
Risorius pisze:cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika
gdzie ty jeździsz do mechanika? :?: ..............po prostu masakra aż się nie chce pisać :-?
: 30 gru 2011, 18:58
autor: labas
Risorius pisze: A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, ludzie.
Jest pod lewym filtrem powietrza.
Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr powietrza.
: 30 gru 2011, 18:59
autor: badyl
labas pisze:Risorius pisze: A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, ludzie.
Jest pod lewym filtrem powietrza.
Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr powietrza.
to zupełnie inaczej niż 4.2 MPI
: 30 gru 2011, 19:00
autor: JIMM
Risorius pisze:A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania
jedź ty lepiej Przyjacielu do warsztatu 8-)
: 30 gru 2011, 19:07
autor: labas
badyl pisze:
to zupełnie inaczej niż 4.2 MPI
Pewnie ,,anglik"
: 30 gru 2011, 19:29
autor: Risorius
Koledzy macie może jakiś sposób na wymianę płynu do wspomagania i jaki płyn najlepiej zastosować. Bo myślę że spróbuje najpierw wymienić płyn na własną rękę i dopiero potem będę się decydował na "wyciąganie silnika ze skrzynią" aż dreszcze mam jak o tym pomyśle trochę dużo jak na 4 dzień po zakupie auta.
: 30 gru 2011, 20:14
autor: labas
Podjedź do serwisu Audi, zapłacisz ze dwie stówy i po kłopocie.
: 03 sty 2012, 16:52
autor: Risorius
Diagnoza serwisu audi, uszkodzona przekładnia kierownicza, prawdopodobnie lekko krzywa, więc koszta nie bagatelne wymiana w ASO wyceniona na 8000PLN

dramat. Poszukuje maglownicy o nr 4E 1422 052 C lub A. Jeśli by ktoś z kolegów miał taką na zbyciu to proszę o kontakt 512333434.
[ Dodano: 2012-01-03, 17:00 ]
Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock:
: 03 sty 2012, 22:29
autor: labas
Risorius pisze:
Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock:
Ale Cię skroili :shock:
Na ,,moim" serwisie Audi pełna diagnostyka auta kosztuje cztery stówy.
Kiedyś miałem ciekawą awarię z rozładowywaniem akumulatora, trzy dni szukali, nie mogli znaleźć co rozładowuje, ściągali speca z centrali do Krakowa i on odkrył że sterownik TV ma odbicia i wybudza się samoczynnie(nieregularnie) i rozładowuje akumulator.
Za tę diagnozę zapłaciłem całe 120 zł, a jeszcze pokazano mi jak mam resetować sterownik TV - stwierdzili że szkoda kasy na nowy.
: 04 sty 2012, 09:37
autor: 123mielony
Risorius pisze:Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock:
A nie powiedział Ci pan z serwisu że jak było Pana stać na taki samochód to i na naprawy powinno-banda popaprańców w tych ASO